۲۲ مرداد ۱۴۰۱ - ۰۹:۱۱
شرایط نگهداری «حسن‌یوسف» چیست؟

یک کارشناس تولید و پرورش گل و گیاهان زینتی گفت: گل «حسن‌یوسف» به رطوبت متوسط احتیاج دارد و برای تأمین آن می‌توان گاهی برگ‌ها را غبارپاشی کرد.

زهره حسنی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: گل حسن‌یوسف به دمای متوسط نیاز دارد؛ بهترین دما برای رشد این گیاه زیبا در روز بین ۲۵ تا ۳۰ درجه و در شب بین ۲۰ تا ۲۵ درجه سانتی‌گراد است. خاک مورد نیاز این گیاه مخلوطی از خاک برگ، باغچه و ماسه است.

وی افزود: خاک گلدان حسن‌یوسف باید همیشه مرطوب باشد؛ به محض خشک شدن خاک باید آن را آبیاری کنید؛ البته بهتر است در فصل زمستان تعداد دفعات آبیاری کاهش پیدا کند. چنان‌چه آب محل زندگی شما دارای املاح فراوان و سنگین باشد، بهتر است آب جوشیده و سبک استفاده کنید. یکی از نشانه‌های رایج تشنه بودن گل حسن‌یوسف، بی‌حال شدن برگ‌هایش است. البته آبیاری بیش از اندازه باعث سیاه شدن ساقه و پژمرده شدن این گل می‌شود. زهکشی گلدان باید قوی باشد تا به محض آبیاری گیاه‌، آب اضافی حتماً از انتهای گلدان خارج شود.

کارشناس تولید و پرورش گل و گیاهان زینتی اضافه کرد: حسن‌یوسف به رطوبت متوسط احتیاج دارد و برای تأمین آن می‌توان گاهی برگ‌ها را غبارپاشی کرد. در صورت خشک بودن بیش از حد هوا، می‌توان برای تأمین رطوبت گیاه، از جزیره استفاده کرد. گل حسن‌یوسف نورپسند است و باید به آن نور خورشید برسد، اما نباید نور خورشید مستقیم به آن بتابد. "تراس جنوبی" یا پنجره‌های رو به جنوب ساختمان بهترین مکان برای قرارگیری گل حسن‌یوسف است. به دلیل تفاوت تابش نور در تابستان و زمستان رنگ برگ گل‌های حسن‌یوسف در زمستان نسبت به تابستان ملایم‌تر است.

وی تصریح کرد: در فصل‌های رشد یعنی فصل بهار و تابستان، دو هفته یک‌بار گل‌هایتان را تقویت کنید. بهتر است زمانی که رشد فعال آن در بهار شروع شد به آن کود داده و هرس را انجام دهید. تفاله چای برای حسن‌یوسف بهترین کود است. هر شش ماه خروجی گلدان را چک کنید که آیا ریشه‌ها بیرون زده یا نه و در صورت بیرون زدن ریشه گلدان را تعویض کنید. به طور معمول هر یک یا دو سال گیاه نیاز به تعویض گلدان دارد.

کد خبر 595369

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.