تزریق واکسن آبله میمون به کودکان مجوز گرفت

سازمان غذا و داروی آمریکا مجوز تزریق واکسن آبله میمون را برای گروه‌های بیشتری از افراد صادر کرده است.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، سازمان غذا و داروی آمریکا مجوز تزریق واکسن آبله میمون را به شیوه‌ای که به میزانی قابل‌توجه عرضه محدود دوزهای واکسن را تقویت می‌کند، افزایش داد. این سازمان اعلام کرده است کودکانی که در معرض خطر بالای ابتلا به آبله میمون هستند، باید واکسن این بیماری را تزریق کنند. گزارش‌های ارائه شده نشان دهنده افزایش تعداد کودکان مبتلا به بیماری آبله میمون است.

طبق مجوز سازمان غذا و داروی آمریکا، ارائه دهندگان خدمات مراقبت‌های بهداشتی اکنون می‌توانند این واکسن‌ها را برای تزریق میان لایه‌های پوست تجویز کنند. این واکسن به صورت سنتی از طریق تزریق زیرپوستی که به لایه‌های چربی زیر پوست می‌رود، تجویز می‌شود. کودکان آمریکایی نیز این واکسن را از طریق تزریق معمول زیرپوستی دریافت خواهند کرد.

واکسن جنیوس (Jynneos) تنها واکسن مورد تأیید سازمان غذا و داروی آمریکا برای آبله میمون در آمریکا است. این واکسن در دو دوز و با فاصله ۲۸ روز تزریق می‌شود. مدیر مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری‌ها در آمریکا اعلام کرده است که این سازمان در حال انجام مطالعات مختلف در زمینه تأثیرگذاری واکسن آبله میمون است. به نظر می‌رسد که همزمان با شیوع آبله میمون، تقاضا برای تزریق این واکسن افزایش یافته است.

کد خبر 595363

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.