هشدار زرد هواشناسی اصفهان/پیش بینی بارش باران و تگرگ در استان

اداره کل هواشناسی استان اصفهان از روز چهارشنبه مورخ ۱۴۰۱/۰۵/۱۹ تا اواخر روز پنج شنبه مورخ ۱۴۰۱/۰۵/۲۰، وقوع ناپایداری‌های جوی و فعالیت سامانه بارشی را پیش بینی کرد.

به گزارش ایمنا و به نقل از اداره کل هواشناسی استان اصفهان، اطلاعیه سطح زرد شماره ۳۹ مورخ پانزدهم مردادماه ۱۴۰۱ مبنی بر بارش رگباری باران، رعد و برق، وزش باد شدید موقتی، بارش تگرگ در مناطق مستعد به ویژه جنوب، غرب، شمال و مرکز استان منتشر شد.

باتوجه به پیش بینی به عمل آمده، به گردشگران، تیم‌های ورزشی، عشایر، مرتع داران و ساکنین نواحی شهری و روستایی قسمت‌های شرقی، مرکز و شمال استان انجام اقداماتی نظیر حفاظت در برابر گرد و خاک و تقویت بنیه امدادی و تجهیزاتی و اجرای طرح‌های پیشگیری و کنترل سیل، بازگشایی مسیر آبراهه‌ها، اجتناب از استقرار در حاشیه رودخانه‌های فصلی و مسیل‌ها و غیره، توصیه می‌شود.

در نیمه غربی، مناطق جنوبی و شمالی استان نیز وقوع رگبار، بارش باران و رعد و برق، احتمال تگرگ در مناطق مستعد و وزش باد شدید موقتی پیش بینی شده است که احتمال آبگرفتگی معابر عمومی، ایجاد روان و سیلابی شدن مسیل‌ها و رودخانه‌های فصلی، ایجاد خسارت بر اثر وزش باد شدید موقتی و شدت ناپایداری‌های همرفتی، را به همراه دارد. همچنین در مناطق کوهستانی و مستعد در ساعات بعدازظهر و اوایل شب، انجام تدابیر پیشگیرانه برای کاهش خسارات احتمالی، عدم پارک خودرو در کنار درختان فرسوده و عدم تردد و اسکان در حاشیه و بستر رودخانه‌های فصلی و مسیل‌ها، توصیه می‌شود.

کد خبر 595358

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.