مخالف تشکیل استان گلساران هستم

نماینده مردم شهرستان‌های گلپایگان و خوانسار در مجلس شورای اسلامی گفت: بیشتر نمایندگان استان اصفهان، طبق مستندات قانونی و کارشناسی موجود مخالفت تشکیل استان گلساران هستند.

سید مسعود خاتمی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در رابطه با موضوع تشکیل استان گلساران، اظهار کرد: طرح تشکیل استان گلساران توسط نماینده کاشان در مجلس دهم مطرح شد، و از آنجایی که این طرح پشتوانه کارشناسی نداشت، با مخالفت دستگاه‌های مختلف و جامعه نخبگان قرار گرفت، و به حاشیه رانده شد.

وی افزود: در ابتدای مجلس یازدهم نیز این طرح از سوی نماینده کاشان ارائه و اعلام وصول شد؛ بنده به عنوان نماینده مردم گلپایگان و خوانسار در مجلس، با توجه به مخالفت اکثر مردم حوزه انتخابیه، با صراحت نسبت به این طرح در مصاحبه با رسانه‌ها اعلام مخالفت کردم؛ حتی زمانی که رئیس مجمع نمایندگان استان اصفهان بودم، اکثریت نمایندگان مجمع نیز با این طرح مخالف بودند.

نماینده مردم شهرستان‌های گلپایگان و خوانسار در مجلس شورای اسلامی با اشاره به وضعیت کنونی طرح تشکیل استان گلساران، گفت: اجرای هر طرح نیاز به پروسه زمانی طولانی دارد، لذا با وجود مخالفت‌های کارشناسی متعدد، اکنون در دستور کار مجلس نیست.

خاتمی افزود: با پیگیری برخی نمایندگان مجلس، این طرح توسط مرکز پژوهش‌های مجلس به صورت کاملاً بررسی شد و با دلایل متعدد، قاطعانه مورد مخالفت قرار گرفته است.

وی ادامه داد: در حال حاضر سیاست‌های کلی نظام شامل این گونه مسائل و مباحث نیست، اگر این موضوع مجدداً نیز مطرح شود، قطعاً نیاز به بررسی در کمیسیون مربوطه و صحن علنی مجلس شورای اسلامی خواهد داشت اما بنده و بیشتر نمایندگان استان اصفهان، طبق مستندات قانونی و کارشناسی موجود مخالفت خواهیم کرد.

کد خبر 595353

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.