افزایش دوباره حقوق بازنشستگان

مهم‌ترین عناوین روزنامه‌های امروز _پنجشنبه، بیستم مردادماه ۱۴۰۱_ را در ادامه می‌خوانید.

به گزارش خبرنگار ایمنا، مطبوعات و رسانه‌های آزاد و شفاف در هر جامعه‌ای از ارکان توسعه و دموکراسی به شمار می‌آید، بر این اساس خبرگزاری ایمنا مرور بر بخشی از عناوین مطبوعات کشور را به صورت روزانه در دستور کار خود دارد.

روزنامه ایران در صفحه نخست امروز خود با تیتر «افزایش دوباره حقوق بازنشستگان» نوشت: روز گذشته اعضای دولت پس از پایان نشست هیئت وزیران در جمع خبرنگاران حضور یافتند و خبرها و اطلاعات متنوعی را برای اطلاع افکار عمومی ایرانیان مطرح کردند.

وزیر ارتباطات از این مسأله گفت که چگونه دیپلماسی فعال دولت سیزدهم باعث شد سرانجام ماهواره خیام با استفاده از یک ماهواره‌بر روسی به فضا پرتاب شود. وزیر اقتصاد هم از کاهش نرخ تورم در تیرماه گفت و از انتشار اطلاعات غلط در رسانه‌ها انتقاد کرد.

وزیر نفت از تحریم‌ناپذیر بودن فرآورده‌های نفتی و برنامه درازمدت دولت برای جلوگیری از خام‌فروشی گفت و رئیس کل بانک مرکزی هم به مردم تأکید کرد که بانک‌ها موظف هستند ظرف ۱۰ روز پس از تکمیل ثبت‌نام، وام ازدواج را ارائه دهند.

سرپرست وزارت کار روز چهارشنبه در حاشیه نشست هیئت دولت در جمع خبرنگاران درباره آخرین وضعیت مستمری بازنشستگان گفت: با تأکید رئیس‌جمهور اختیارات هیئت وزیران به وزرای عضو هیئت امنای تأمین اجتماعی تفویض شده است که این وزرا بر اساس اختیارات خود در چارچوب پایداری منابع و منابع سازمان تأمین اجتماعی نسبت به مستمری سایر سطوح بازنشستگان، اصلاح را پذیرفتند.

زاهدی وفا ادامه داد: از آنجا که بخشی از این منابع به صورت تعهدی است و لازم است به صورت منابع نقدی تبدیل شود با نمایندگان بازنشستگان جلساتی داشتیم که پیشنهاد بسیار خوبی ارائه کرده‌اند و این پیشنهادات بررسی شد.

افزایش دوباره حقوق بازنشستگان

روزنامه جوان در صفحه نخست امروز خود با تیتر «آموزشی نمانده که دنبال عدالت آموزشی باشیم!» نوشت: منصور کبگانیان، عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی در نشست خبری با موضوع «ماده واحده تکمیل و اصلاح موادی از سیاست‌ها و ضوابط ساماندهی سنجش و پذیرش متقاضیان ورود به آموزش عالی» که در حاشیه جلسه یکصدوشصت‌و نجمین شورای ستاد راهبری اجرای نقشه جامع علمی کشور برگزار شد با اشاره به اهمیت مصوبه افزایش دستیار تخصصی پزشکی تأکید کرد: این مصوبات را رها نمی‌کنیم و به طور دائم آن را رصد خواهیم کرد.

دبیر ستاد نقشه جامع علمی کشور همچنین با اشاره به اهمیت سند امنیت غذایی کشور خاطر نشان کرد: کارهایی اساسی در این خصوص بین شورای عالی و وزارت جهاد کشاورزی انجام شده و وقتی تحویل شورا شد، باید چارچوب‌ها اصلاحاتی به آن وارد شود.

کبگانیان همچنین در بخش دیگری از این نشست با اشاره به تهیه اولین گزارش در مورد شاخص اشتغال‌پذیری دانش‌آموختگان دانشگاهی از سوی مجامع بین‌المللی گفت: این موضوع اهمیت زیادی در حوزه اقتصاد دانش‌بنیان دارد و در گزارش تایمز و کیوای که در سال ۲۰۲۰ تهیه شد، سه دانشگاه تهران، امیرکبیر و شریف وارد این رتبه‌بندی شده‌اند.

این عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی همچنین به افزایش ۵۰ درصدی ظرفیت رشته‌هایی مثل هوشبری و اتاق عمل اشاره کرد.

افزایش دوباره حقوق بازنشستگان

روزنامه خراسان در صفحه نخست امروز خود با تیتر «پایان غصه آب ۵ میلیون خوزستانی» نوشت: تا چند روز دیگر با افتتاح طرح میان‌مدت آب‌رسانی غدیر، تحولی بزرگ برای تأمین آب مردم خوزستان رقم خواهد خورد و با تکمیل آن مشکل آب در این خطه مرزی، برای مدت‌ها حل خواهد شد.

پروژه غدیر ابتدا با سه فاز فعالیت خود را آغاز کرد که شامل فاز اول، آب‌رسانی از قیصریه تا آبادان و خرمشهر؛ فاز دوم، تأمین آب شرب شهرهای اهواز، دشت آزادگان، هویزه و شادگان و فاز سوم از ام‌الدبس تا آبگیر سد دز بود. عملیات اجرایی آن از بیست‌وششم آذرماه ۸۷ آغاز شد. طبق گزارش اقتصاد آنلاین، قرار بود کل پروژه در پنج سال و تا پایان دولت وقت به بهره‌برداری برسد اما این مهم محقق نشد و پس از دولت‌های دهم، یازدهم و دوازدهم، حالا قرار است دولت سیزدهم طرح میان‌مدت آن را به بهره‌برداری برساند.

هدف نهایی، آب‌رسانی به ۲۶ شهر و ۱۶۰۸ روستا آب‌رسانی به ۲۶ شهر و ۱۶۰۸ روستای مرکزی، جنوبی و غرب استان خوزستان هدف اصلی این طرح تعیین شده و طبق برنامه قرار است ۵۲ درصد جمعیت استان خوزستان معادل ۴.۷ میلیون نفر را تحت پوشش بهره‌مندی از آب شرب قرار دهد.

این آب از سد دز در ۲۳ کیلومتری شمال شرقی اندیمشک تأمین خواهد شد و با اقدامات و پیگیری‌های دولت سیزدهم طی ماه‌های گذشته، روند بهره‌برداری از آن تسریع شده است. البته درباره طرح غدیر باید به این نکته هم اشاره کرد که برای تسریع در آب‌رسانی به خوزستان، فعلاً قرار است طرح میان‌مدت آن اجرایی شود.

آن‌طور که عباس صدریان‌فر مدیرعامل سازمان آب و برق خوزستان به خبرگزاری صداوسیما گفته، «میزان پیشرفت طرح آب‌رسانی غدیر ۴۹ درصد است و برای تکمیل آن به بیش از ۲۵ هزار میلیارد تومان اعتبار نیاز است؛ اما در سفر سال گذشته رئیس‌جمهور و وزیر نیرو به استان خوزستان، دستوری با عنوان اجرای طرح میان‌مدت صادر شد».

به گفته او، «برای اجرای این طرح میان‌مدت در حالت عادی، حدود ۳۶ ماه زمان لازم بود اما با تلاش‌های جهادی و شبانه‌روزی، این طرح در کمتر از یک‌سال به بهره‌برداری خواهد رسید.» یکی از بهترین آب‌های شرب دنیا نکته مهم درباره این طرح، کیفیت آب شربی است که از سد دز برای استفاده مردم خوزستان انتقال داده خواهد شد.

بررسی محققان دانشگاه صنعتی امیرکبیر حاکی از آن است که آب سد دز، یکی از بهترین منابع آب شرب در سطح جهان است و تمامی متغیرهای آن در وضعیت خوب ارزیابی شده است. یک دلیل مهم دیگر این موضوع این است که در بالادست سد دز، هیچ منبع آلوده‌کننده‌ای وجود ندارد و همین موضوع، عامل حفظ کیفیت مطلوب آن خواهد بود.

افتتاح، احتمالاً در هفته دولت صدریان فر این را هم گفته است که «مقرر بود ماه قبل این طرح افتتاح شود، ولی به دلیل وجود برخی محدودیت‌ها در ظرفیت تولید برای تعدادی از تولیدکنندگان، تجهیزات به موقع به دست ما نرسید، اما پیش‌بینی می‌شود در صورتی‌که مشکلی به وجود نیاید، در هفته دولت امسال یا قبل از آن، این طرح به بهره‌برداری خواهد رسید.»

افزایش دوباره حقوق بازنشستگان

کد خبر 595352

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.