حرکت بیت کوین به سمت کف کانال صعودی

بر اساس آخرین تحلیل انجام شده پیش بینی تداوم روند نزولی را برای بیت کوین خواهیم داشت، ارزش بازار رمزارزها و حوزه دیفای نیز به ترتیب به اعداد یک هزار ۶۶ میلیارد دلار و ۵۳ میلیارد دلار کاهش یافت، دامیننس بیت کوین نیز ۴۱.۲۸ و شاخص ترس و طمع در محدوده ۳۱ واحد قرار گرفت.

به گزارش خبرنگار ایمنا، بازار رمزارزها امروز روند مناسبی را سپری نکرد و این موضوع نیز قابل پیش بینی بود، اگر یادداشت‌های روزانه را دنبال کرده باشید در خصوص برخورد بیت کوین به مقاومت ۲۴ هزار دلاری صحبت شد و پیش بینی کردیم به دلیل وجود واگرایی منفی بین قیمت و حجم و همچنین وجود مقاومت قوی احتمال ریزش قیمتی وجود دارد که بیت کوین روز جاری با افت ۱.۷۲ درصدی به ۲۳ هزار ۴۴ دلار رسید، رمزارز اتریوم نیز با افت ۴.۵۶ درصدی به محدوده یک هزار ۶۹۴ واحد رسید و رمزارز بایننس نیز افت ۱.۳۶ درصدی را تجربه کرد.

آخرین تحولات قیمتی رمزارزهای برتر بازار

بیت‌کوین (BTC): ۲۳ هزار و ۴۴ دلار

تغییرات: افت ۱.۷۲ درصدی

اتریوم (ETH): یک هزار ۶۹۴ دلار

تغییرات: افت ۴.۵۶ درصدی

بایننس‌کوین (BNB): ۳۱۹ دلار و ۶۱ سنت

تغییرات: افت ۱.۳۶ درصدی

ریپل (XRP): ۰.۳۶۴ دلار

تغییرات: افت ۳.۴۰ درصدی

کاردانو (ADA): ۰.۵۱۱ دلار

تغییرات: افت ۴.۱۳ درصدی

سولانا (SOL): ۳۹ دلار و ۸۰ سنت

تغییرات: افت ۶.۰۴ درصدی

دوج‌کوین (DOGE): ۰.۰۶۸۳ دلار

تغییرات: افت ۰.۲۶ درصدی

پالیگان (polygon): ۰.۸۸۷ دلار

تغییرات: افت ۳.۵۴ درصدی

پولکادات (DOT): هشت دلار و ۷۳ سنت

تغییرات: افت ۴.۱۵ درصدی

ترون (TRON): ۰.۰۶۸۵ دلار

تغییرات: افت ۳.۱۷ درصدی

اوالانچ (Avalanche): ۲۷ دلار و ۶۵ سنت

تغییرات: افت ۱.۶۶ درصدی

تحلیل تکنیکال بیت کوین

حرکت بیت کوین به سمت کف کانال صعودی

حمایت: ۲۰ هزار دلار و کف کانال مینور صعودی.

مقاومت: ۲۴ هزار دلار، سقف کانال مینور صعودی.

پیش بینی: پیش بینی افت تا کف کانال صعودی، بیت کوین می‌تواند تا محدوده ۲۱ هزار ۶۰۰ دلار افت داشته باشد.

(سیگنالی در خصوص خرید و فروش نیست)

دامیننس

حرکت بیت کوین به سمت کف کانال صعودی

(منظور از دامیننس یک ارز دیجیتال، درصد سهم ارزش دلاری آن ارز در مقایسه با ارزش دلاری کل ارزهای دیجیتال در دنیا است. یعنی یک ارز دیجیتال چه میزان از سهم بازار را به خود اختصاص داده است)

ارزش کل بازار رمز ارزها

حرکت بیت کوین به سمت کف کانال صعودی

ارزش بازار حوزه دیفای

حرکت بیت کوین به سمت کف کانال صعودی

شاخص ترس و طمع

حرکت بیت کوین به سمت کف کانال صعودی

اخبار بازار رمزارزها

صرافی کوین بیس در سه‌ماهه دوم سال ۲۰۲۲ بیش از یک میلیارد دلار ضرر کرده است

صرافی ارز دیجیتال کوین، رکود بازارهای ارزهای دیجیتال را علت زیان خالص ۱.۱ میلیارد دلاری خود در سه ماهه دوم سال ۲۰۲۲ عنوان کرده است. این شرکت همچنین گفته که در این مدت شاهد کاهش ۳۰ درصدی حجم معاملات و ۳۵ درصدی درآمد حاصل از تراکنش‌ها بوده است. از زمان عرضه سهام کوین بیس در آوریل ۲۰۲۱ (فروردین ۱۴۰۰) در بازار نزدک، این دومین سه ماهه متوالی ضرر برای این شرکت است. قیمت سهام کوین بیس در روز سه شنبه و پس از این انتشار گزارش، حدود ۱۰ درصد کاهش یافت.

مدیرعامل گلکسی دیجیتال: بعید است قیمت بیت کوین در روند فعلی به ۳۰ هزار دلار برسد

مایک نووگراتز، مدیرعامل شرکت سرمایه‌گذاری گلسی دیجیتال، در مصاحبهٔ اخیر خود با بلومبرگ گفته است که با وجود روند فعلی بیت کوین، انتظار ندارد قیمت این ارز دیجیتال در کوتاه‌مدت به ۳۰٬۰۰۰ دلار برسد. او توضیح داد که پیش‌تر انتظار داشت قیمت این دارایی دیجیتال تا پایان روند فعلی در محدوده ۲۰٬۰۰۰ تا ۲۲٬۰۰۰ دلاری بماند. با این حال، شرکت او همچنان به استراتژی سرمایه‌گذاری روی بیت کوین متعهد است و در مجموع ۱۶٬۴۰۲ بیت کوین در اختیار دارد.

ارزش کل سرمایه قفل‌شده در دیفای طی چهار ماه گذشته ۶۶ درصد کاهش یافته است

ارزش کل سرمایه قفل‌شده (TVL) یا به عبارتی دیگر، ارزش مجموع وجوه سپرده‌گذاری‌شده در قراردادهای هوشمند مرتبط با پروتکل‌های دیفای، از رقم ۱۶۰ میلیارد دلار در واسط آوریل (اواخر فروردین) به ۷۰ میلیارد دلار کاهش‌یافته است. این رقم با ۶۶ درصد کاهش در این بازه زمانی، پایین‌ترین مقدار از مارس ۲۰۲۱ (اسفند ۹۹) است. البته جزئیاتی مانند تعداد تراکنش‌ها، رشد راه‌حل‌های مقیاس‌پذیری لایه دوم و جریان‌های سرمایه‌گذاری خطرپذیر در معیار ارزش کل سرمایه قفل‌شده نشان داده نمی‌شوند.

نرخ تسلط بیت کوین در بازار ارزهای دیجیتال به پایین‌ترین سطح خود در سال جاری رسید

داده‌های کوین مارکت کپ و تریدینگ ویو نشان می‌دهند که بیت کوین در حال حاضر حدود ۴۱ درصد از کل سرمایه بازار ارزهای دیجیتال را به خود اختصاص داده است که پایین‌ترین میزان نرخ تسلط ارز دیجیتال برتر بازار از ابتدای سال ۲۰۲۲ محسوب می‌شود. به گفته کوین مارکت کپ، سهم بازار و نرخ تسلط بیت کوین اکنون به پایین‌ترین حد خود از اواسط ماه ژانویه (اواخر دی ۱۴۰۰) رسیده است. در همین حال، اتریوم با عملکرد خوبی که در هفته‌های اخیر داشته، توجه بسیاری را به خود جلب کرده است. درحالی‌که، نرخ تسلط اتریوم بر بازار ارزهای دیجیتال در روز ۱۹ ژوئن (۲۹ خرداد) حدود ۱۴.۳ درصد بود؛ این رقم، اکنون برای اتر به ۱۹ درصد رسیده است.

جمع‌آوری ۲۰ میلیون دلار سرمایه در سری تازه تأمین مالی کریتور دائو

کریتور دائو (CreatorDAO)، یک سازمان غیرمتمرکز که حمایت مالی و فناورانه برای سازندگان را در ازای بخشی از درآمد آنان ارائه می‌کند، سری جدید تأمین سرمایه خود توانسته ۲۰ میلیون دلار جمع‌آوری کند. شرکت‌های سرمایه‌گذاری خطرپذیر دوستدار ارزهای دیجیتال اندریسن هوروویتز (a۱۶z) و اینشیالایزد کپیتال (Initialized Capital) این دور تأمین سرمایه کریتور دائو را رهبری کردند. پاریس هیلتون، چین‌اسموکرز، شیما کپیتال، فیکا ونچرز، ابسترکت ونچرز و چندین شرکت سرمایه‌گذاری خطرپذیر و فرد دیگر نیز در تأمین مالی کریتور دائو مشارکت داشتند.

پلتفرم مساری به‌دنبال جمع‌آوری ۳۵ میلیون دلار سرمایه جدید است

طبق گزارش وب‌سایت بلاک به نقل از دو منبع آگاه، استارتاپ تحلیلی ارزهای دیجیتال مساری (Messari) به دنبال جذب ۳۵ میلیون دلار سرمایه تازه است تا از این طریق ارزش خود را به بیش از ۳۰۰ میلیون دلار برساند. این تلاش برای جمع‌آوری سرمایه تقریباً یک سال پس از آن صورت می‌گیرد که پلتفرم تجزیه و تحلیل ارزهای دیجیتال مساری در دور تأمین سرمایه قبلی خود، حدود ۲۱ میلیون دلار به رهبری شرکت پوینت ۷۲ ونچرز (Point۷۲ Ventures) سرمایه جمع کرده بود.

ردیت و صرافی FTX خبر از همکاری تازه‌ای دادند

چند سال پس از دور شدن ردیت (Reddit) از پرداخت‌های بیت کوینی، به نظر می‌رسد که این رسانه اجتماعی آنلاین از طریق همکاری تازه خود با صرافی اف‌تی‌ایکس (FTX) به پذیرش پرداخت‌های مبتنی بر ارزهای دیجیتال نزدیک‌تر شده است. ردیت و اف‌تی‌ایکس روز سه‌شنبه در بیانیه‌ای مشترک اعلام کردند که اف‌تی‌ایکس قصد دارد قابلیت کامیونیتی پوینت (Community Point) ردیت را در بازارهای آمریکا، اتحادیه اروپا، استرالیا و سایر بازارها ادغام کند. این مشارکت شامل ادغام سرویس اف‌تی‌ایکس پی (FTX Pay) به‌عنوان یک راهکار پرداخت و تجارت ارزهای دیجیتال برای به‌دست آوردن امتیازات جدید مبتنی بر ارزهای دیجیتال در سرویس کامیونیتی پوینت ردیت است.

چین ۱۳ هزار حساب کاربری رسانه‌های اجتماعی را به‌دلیل تبلیغ ارزهای دیجیتال بسته است

اداره فضای سایبری چین (CAC) اعلام کرد که در سال جاری حدود ۱۳ هزار حساب کاربری حامی سرمایه‌گذاری‌های ارزهای دیجیتال را در پلتفرم‌های رسانه اجتماعی محبوب این کشور، بسته است. بر اساس این گزارش، بیش از ۵۱ هزار مطلب مرتبط با ارزهای دیجیتال در رسانه‌های اجتماعی حذف‌شده و ۱۰۵ وب‌سایت نیز که اطلاعات مربوط به این دارایی‌ها را ارائه می‌دهند، بسته شده‌اند. اداره فضای سایبری چین گفته است که کمپین حذف حساب‌های کاربری مبلغ ارزهای دیجیتال، در راستای اجرای تصمیمات حزب کمونیست چین است.

این نهاد در ادامه افزود که بسیاری از این حساب‌های کاربری بسته‌شده، با راهنمایی و کمک کاربران رسانه‌های اجتماعی شناسایی شده‌اند. با این حال، اداره فضای سایبری چین تأکید کرد که برای سرکوب فعالیت‌های مالی غیرقانونی مرتبط با ارزهای دیجیتال، به همکاری با سایر مقامات ادامه خواهد داد.

نقشه بازار

حرکت بیت کوین به سمت کف کانال صعودی

کد خبر 595318

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.