تدبیر شورای شهر لیدز برای بهبود امنیت اجتماعی

شورای شهر لیدز به‌منظور بهبود ایمنی عمومی در شهر، تغییراتی در استانداردهای گواهینامه رانندگی تاکسی و شرایط استخدام آن‌ها در بخش خصوصی ایجاد کرده است.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، پس از پایان جلسه «کمیته صدور مجوز» شورای شهر لیدز، اعضای شورا تغییراتی در استانداردهای اعطای گواهی‌نامه تاکسی و استخدام در بخش خصوصی ایجاد کردند و در واقع با اعمال تغییراتی در این مجموعه‌ها، گام‌های مؤثری برای بهبود ایمنی اجتماعی لیدز برداشته است.

کمیته صدور مجوز گواهی‌نامه طی این تغییرات، در رابطه با تخلفات جزئی رانندگی از هیئت اجرایی شورای شهر لیدز خواسته است اگر دارندگان گواهی‌نامه هفت یا هشت امتیاز منفی گرفته باشند، اخطار دریافت کنند. امتیازهای منفی بالای ۹ نیز باید با بررسی مجوز فرد متخلف و الزام وی به شرکت در دوره‌های آموزشی همراه باشد و حتی در صورت ضرورت مجوز آن‌ها باطل شود. کمیته مذکور همچنین اعلام کرد برای هرگونه درخواست جدید برای تاکسی و دریافت گواهی‌نامه برای رانندگان بخش خصوصی، به راننده‌ای که قبلاً هفت امتیاز یا بیشتر را برای محکومیت‌های جزئی رانندگی دریافت کرده باشد، گواهی‌نامه اعطا نخواهد شد.

استاندارد فعلی لیدز این است که تاکسی‌ها و رانندگان بخش خصوصی می‌توانند تا ۱۲ امتیاز منفی روی گواهی‌نامه رانندگی خود داشته باشند، اما شورای شهر به‌دلیل دستورالعمل‌های قانونی صادرشده توسط وزارت حمل‌ونقل در حال بازنگری سیاست خود در مورد محکومیت‌های جزئی رانندگی است.

شورای شهر ملزم شده است که به رهنمودها توجه کند و در صورت توجه نکردن دلیل روشن و قانع‌کننده‌ای برای اجرا نکردن استانداردهای تعیین‌شده داشته باشد. ادله موجود در پس رهنمودها این است که متقاضیانی که دارای چندین سابقه بد رانندگی و امتیازهای منفی بالا هستند به‌احتمال زیاد فاقد رفتارهای یک کاربر ایمن برای جاده‌ها یا شخصی هستند که برای رانندگی حرفه‌ای مناسب است. به همین دلیل رهنمودهای مؤسسه صدور گواهی‌نامه حاکی از آن است که هفت امتیاز یا بیشتر نشانه محکومیت‌های متعدد رانندگی است.

کمیته صدور مجوز شورای شهر لیدز به‌منظور تهیه این رهنمودها از نظرات جمع‌‎آوری شده طی رایزنی عمومی در کنار دستورالعمل‌های قانونی مؤسسه استانداردهای صدور مجوز رانندگی و شرایط استخدام در بخش خصوصی بهره برده و تغییرات را در راستای دستیابی به تعادل مناسب بین ایمنی عمومی و در عین حال حمایت فعالانه از تاکسی‌ها و تجارت تاکسی کرایه خصوصی در لیدز ایجاد کرده است.

مجموعه استانداردهای ارائه‌شده در این رهنمودها با وجود بیش از ۸۰ درصد از رانندگان تاکسی و تاکسی کرایه بخش خصوصی در شهر که در حال حاضر هیچ‌گونه امتیاز منفی در گواهی‌نامه خود ندارند، به‌طور کلی کمتر از ۱.۵ درصد از دارندگان مجوز فعلی در لیدز را تحت‌تأثیر قرار می‌دهد. استانداردهای پیشنهادی قرار است برای تصویب نهایی بار دیگر و توسط هیئت اجرایی شورای شهر لیدز در بیست‌ویکم سپتامبر مورد بررسی قرار بگیرد.

رئیس کمیته صدور مجوز شورای شهر لیدز خاطرنشان کرد که این کمیته تمام پیشنهادات دریافتی را در کنار دستورالعمل قانونی و قوانین مؤسسه صدور مجوز از نزدیک مورد بررسی قرار داده است و مدعی شد که استانداردهای پیشنهادی به هیئت اجرایی، به‌واسطه معرفی آموزش‌های اضافی و در نظر گرفتن موارد لازم برای بررسی فردی برای رانندگان در آستانه ۹ امتیاز، به ایجاد تعادلی مناسب میان حفاظت از مسافران و حمایت فعالانه از تجارت تاکسی کرایه‌ای بخش خصوصی سراسر لیدز منجر می‌شود.

وی به اعضای شورا و ساکنان سراسر لیدز اطمینان داد که اصلاحات پیشنهادی بازتابی منصفانه از اقدامی مشاوره‌ای است که برای اطمینان از این‌که صدای بازرگانان و مسافران به‌دنبال هر گونه تغییر در استانداردهای صدور مجوز به‌طور برابر و عادلانه منعکس می‌شود، تداوم خواهد داشت.

شورای شهر لیدز نیز به‌منظور تشکر از همه رانندگان تاکسی و بخش‌های خصوصی فعال در این زمینه گفت: «رانندگان نقش بسیار مهمی در لیدز ایفا می‌کنند. آن‌ها برای اقتصاد شهر حیاتی هستند و بیشتر در راستای حمایت از افراد آسیب‌پذیر در جوامع سراسر لیدز، فراتر از تنها یک راننده‌ای عمل می‌کنند که برای ارتقای اقتصاد شهر و زندگی خود تلاش می‌کند.

کد خبر 595312

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.