ناتوانی شورای شهر دربی در استخدام نیروی کار

شورای شهر دربی، یکی از شهرهای کوچک لندن، با مشکل جذب نیرو مواجه است و به امید تقویت نیروی کار خود درصدد پُر کردن شغل‌های بدون تصدی سازمانی برآمده است.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، شورای شهر دربی با مناصب بدون تصدی بسیاری در بخش سازمانی خود مواجه (بیش از سایر شوراهای شهر سراسر ایست‌میدلندز) و به امید تقویت مؤثر نیروی کار خود با افراد مناسب به برگزاری رویدادهایی عمومی پرداخته است. این شورا در راستای تقویت نیروی کار خود با افرادی که به‌دنبال پر کردن مشاغل خالی سازمانی هستند، حدود ۱۰۰ شغل شورایی در حوزه‌هایی هم‌چون تعمیر و نگهداری جاده‌ها و زمین‌ها، اجرای پارکینگ، ساماندهی سگ‌های بی‌پناه، مدیریت زباله‌ها و بازیافت و همچنین سایر فعالیت‌های مربوط به خیابان‌های شهر ایجاد و معرفی کرده است.

مسئولین شورای شهر دربی در اصل به‌دنبال ایفای نقش‌های کلیدی در این نهاد هستند که تأثیر مستقیمی از مسائل استخدامی می‌گیرد، حال‌آن‌که مشاغل بدون تصدی موجود نیازمند مجموعه‌ای از مهارت‌های تخصصی هستند که این امر پر شدن آن‌ها را دشوارتر می‌کند. به همین دلیل شورا به امید جذب نیرو و کارآموز در مشاغل مذکور دو ماه پیش به راه‌اندازی یک رویداد عمومی پرداخت تا بتواند نیروی کار مورد نیاز خود را به بهترین نحو ممکن جذب کند.

سخنگوی شورای شهر دربی گفت که هم‌چون بسیاری دیگر از سازمان‌های محلی، شورا به دلیل عوامل منطقه‌ای و ملی با چالش‌هایی در استخدام مواجه است. وی اولویت شورای شهر را اطمینان از ارائه بهترین خدمات به مردم دربی معرفی کرد و در ادامه افزود که شورا به‌دنبال کشف استعدادهای جدید است تا در کنار پر کردن پست‌های خالی موجود به بهترین شکل ممکن از پس مسئولیت‌های آن شغل برآیند، بااین‌حال پس از گذشت دو ماه هنوز هم مشاغل معرفی‌شده بدون تصدی مانده است و شورای شهر در حال حاضر ۸۵ پست خالی دارد که شامل افسر توسعه تجاری، باغبان، مسئول درخت‌کاری، مأموران عملیاتی پارکینگ، سرکارگر برای نظارت بر کارگران بزرگراه‌ها و مواردی از این قبیل می‌شود.

شرکت‌های خصوصی یکی از عوامل خالی ماندن این پست‌ها محسوب می‌شود که باعث ایجاد مشکلاتی در یافتن نیروی کار به‌ویژه در بخش‌هایی شده است که به راننده نیاز دارد. این نیاز به‌حدی شدید است که کمبود رانندگان در دربی را در سطح ملی به ثبت رسانده است. تیم‌های جمع‌آوری زباله‌های عمومی دربی نیز طی ماه‌های اخیر به دلیل مشکلات کارکنان دچار اختلال شده است. دلیل این امر به‌طور عمده کووید -۱۹ و شرایط آب‌و هوایی محسوب می‌شود اما کمبود راننده نیز نقش بسزایی در این زمینه داشته است تا جایی‌که رئیس شورای شهر دربی طی برگزاری یک جلسه عمومی، آگاهی شورا مبنی بر مشکل فقدان راننده و ناتوانی شورا در جذب و حفظ رانندگان را به‌صورت علنی اعلام کرد.

شورای شهر در راستای رفع این مشکل برای مشاغل بدون تصدی معرفی شده خود پایه‌های حقوقی مناسبی تعیین کرده است که شامل بیش‌از ۳۱ تا ۳۳ هزار پوند در سال برای افسرهای توسعه تجاری، بیش‌از ۲۱ تا ۲۳ هزار پوند در سال برای مسئولان درخت‌کاری، بیش‌از ۲۳ تا ۲۶ هزار پوند در سال برای مأموران عملیاتی پارکینگ‌ها، بیش‌از ۲۱ تا ۲۳ هزار پوند در سال برای سرکارگر ناظر بر کارگران بزرگراه‌ها و بین ۲۰ تا ۲۱ هزار پوند برای باغبان‌ها می‌شود.

کد خبر 595306

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.