سنجش سلامت ۱۰۵ هزار نوآموز در پایگاه‌های استان اصفهان تا پایان مردادماه

رئیس اداره آموزش‌وپرورش استثنایی استان اصفهان گفت: در اجرای طرح سنجش سلامت نوآموزان بدو ورود به مدارس و پیش‌دبستانی سال تحصیلی ۱۴۰۱-۱۴۰۰ از یازدهم تیرماه، سنجش سلامت ۱۰۵ هزار نوآموز در پایگاه‌های سطح استان آغاز شده است و تاکنون حدود ۶۹ هزار و ۴۰۰ نفر در سامانه سنجش نوبت‌گیری شده‌اند.

روح‌الله خزایی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، با بیان اینکه امسال ۱۰۵ هزار نوآموز بدو ورود به مدارس با فعالیت مراکز جامع سلامت در شهرها و روستاهای استان اصفهان باید مورد غربالگری قرار می‌گیرند، اظهار کرد: تاکنون ۸۷ درصد از جمعیت هدف ما در پایگاه‌های سنجش سلامت در سطح استان نوبت‌گیری شدند که برنامه‌ریزی آموزش و پرورش استثنایی، پوشش صددرصدی نوبت‌گیری تا پایان مردادماه است.

فعالیت ۸۰ پایگاه سنجش سلامت نوآموزان بدو ورود مدارس در استان اصفهان

وی با اشاره به اینکه از یازدهم تیرماه، ارزیابی سنجش سلامت حدود ۱۰۵ هزار نفر نوآموز در پایگاه‌های سطح استان آغاز شده است، افزود: تاکنون حدود ۶۹ هزار و ۴۰۰ نفر در سامانه سنجش نوبت‌گیری شده‌اند که از این تعداد ۴۴ هزار و ۵۰۰ نفر در پایگاه‌های سنجش سلامت در سطح استان مورد ارزیابی و غربالگری قرار گرفته‌اند.

رئیس اداره آموزش‌وپرورش استثنایی استان اصفهان با اشاره به فعالیت ۸۰ پایگاه سنجش سلامت نوآموزان بدو ورود مدارس در استان، تصریح کرد: طی سال‌های گذشته غربالگری نوآموزان بدو ورود و پیش‌دبستانی در ۷۲ پایگاه سنجش مورد ارزیابی قرار می‌گرفت اما امسال برای آسودگی و تسهیل خانواده‌ها، هشت پایگاه سنجش دیگر در سطح استان راه‌اندازی و فعال شده است.

وی ادامه داد: فعالیت این هشت پایگاه سنجش در شهرستان‌های شاهین‌شهر، نجف‌آباد، خمینی‌شهر و شهر کاشان که از مناطق پرجمعیت استان در شیفت عصر دایر شده است تا غربالگری نوآموزان بدو ورود و پیش‌دبستانی با خیالی آسوده صورت بگیرد.

خزایی درباره اینکه ۸۰ پایگاه سنجش سلامت در سطح استان برای ارزیابی و غربالگری دانش‌آموزان فعال است، گفت: والدین با مراجعه به مدارس و نوبت‌گیری برای سنجش سلامت نوآموزان خود می‌توانند در صورت تمایل به پایگاه‌های شیفت عصر در نواحی و مناطق مراجعه کنند.

مهلت و تکمیل فرآیند نوبت‌گیری تا پایان مردادماه

وی با تاکید بر اینکه والدین سنجش سلامت نوآموزان را جدی بگیرند، اظهار کرد: در تلاش هستیم که فرآیند نوبت‌گیری و ثبت‌نام دانش‌آموزان در پایگاه‌های سنجش سلامت سطح استان تا پایان مردادماه به اتمام برسد و از خانواده‌ها درخواست می‌کنیم در این روزها نسبت به پروسه سنجش سلامت فرزندان خود اقدام کنند و روند آن را به روزهای پایانی آخر ماه موکول نکنند.

رئیس اداره آموزش‌وپرورش استثنایی استان اصفهان با تاکید بر اینکه خانواده‌ها در بازه زمانی مشخص که از سوی مدیر مدرسه به آنها اعلام می‌شود باید به این پایگاه‌ها مراجعه کنند، افزود: همراه داشتن شناسنامه والدین و دانش‌آموز، کارت واکسیناسیون، معرفی‌نامه از مدرسه، یک قطعه عکس و کارت بانکی برای پرداخت هزینه سنجش در پایگاه‌ها لازم است.

شرط ثبت‌نام کلاس اولی‌ها انجام ارزشیابی سنجش سلامت است

وی ادامه داد: پایگاه‌ها توسط ادارات نواحی و مناطق مشخص می‌شوند و معمولاً تاکید بر این بوده است که مدارس در دسترس و دارای امکانات برای انجام این فعالیت اختصاص پیدا کند تا خانواده‌ها برای مراجعه دچار مشکل نشوند، اگر خانواده‌ای در تاریخ مشخص شده به پایگاه‌ها مراجعه نکند، مشمول پرداخت جریمه می‌شود و باید منتظر نوبت‌دهی جدید توسط مدیر مدرسه باشد.

خزایی تصریح کرد: خانواده‌ها به دور از هرگونه استرسی شرایط حضور کودک را در پایگاه‌های سنجش سلامت فراهم کنند و حتماً تغذیه مناسب، استراحت و خواب کافی فرزند را در نظر بگیرند تا بدون دلهره وارد پایگاه و فرآیند سنجش سلامت برای آن‌ها انجام شود، شرط ثبت‌نام کلاس اولی‌ها انجام ارزشیابی سنجش سلامت است و خانواده‌ها باید برگه نهایی انجام سنجش را به مدیر مدرسه تحویل دهند.

سنجش ۹۰ هزار نوآموز بدو ورود و ۱۵ هزار پیش‌دبستانی

وی با اشاره به اینکه امسال سنجش ۹۰ هزار نفر نوآموز بدو ورود و ۱۵ هزار نفر پیش‌دبستانی در پایگاه‌های فعال سنجش صورت می‌گیرد، اظهار کرد: با توجه به اهمیت موضوع مداخله به‌موقع سلامت سنجش دانش‌آموزان امسال در مقایسه با سال گذشته سن سنجش کودکان به چهار سال کاهش پیدا کرده است تا خانواده‌ها بتوانند با اطمینان نوآموزان خود را وارد چرخه طرح سنجش کنند.

خزایی افزود: در این طرح سلامت نوآموزان در زمینه‌های بینایی، شنوایی، قد و وزن، دهان و دندان، آمادگی تحصیلی، اختلال رفتاری، گفتاری و اوتیسم مورد سنجش قرار می‌گیرد، این طرح هر سال تحت‌نظر رئیس ستاد سنجش، مدیرکل اداره آموزش و پرورش استان اصفهان و اعضای ستاد سنجش، دانشگاه علوم پزشکی، سازمان بهزیستی و اداره آموزش، پرورش استثنایی و نماینده استانداری در پایگاه‌های سلامت فعالیت می‌کند.

کد خبر 595294

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.