تدبیر شورای شهر لیدز برای بهبود امنیت اجتماعی

ایجاد اشتغال در شورای شهر دربی، اعتراض شورای شهر چلمسفورد به کمبود بودجه، حمایت شورای شهر سولی‌هال از کودکان معلول، مقابله شورای شهر تورنتو با آلودگی صوتی و استقبال شورای شهر اینوکارگیل از هیئت دولتی کوماگایا، عناوین مهم بسته خبری این هفته پارلمان شهری جهان است.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، شورای شهر لیدز با اعمال تغییراتی در مجموعه استانداردهای اعطای گواهی‌نامه تاکسی و استخدام در بخش خصوصی گام‌های مؤثری برای بهبود ایمنی اجتماعی لیدز برداشته است. طی این تغییرات، کمیته صدور مجوز گواهی‌نامه در رابطه با تخلفات جزئی رانندگی از هیئت اجرایی شورای شهر لیدز خواسته است که چنانچه دارندگان گواهی‌نامه هفت یا هشت امتیاز منفی بگیرند اخطار دریافت کنند و امتیازهای منفی بالای ۹ نیز باید با بررسی مجوز فرد متخلف و الزام وی به شرکت در دوره‌های آموزشی همراه باشد و حتی در صورت ضرورت این مجوز باطل شود. کمیته مذکور همچنین اعلام کرد برای هرگونه درخواست جدید برای تاکسی و اخذ گواهی‌نامه برای رانندگان بخش خصوصی، به راننده‌ای که قبلاً هفت امتیاز یا بیشتر را برای محکومیت‌های جزئی رانندگی دریافت کرده باشد، گواهی‌نامه اعطا نخواهد شد.

استاندارد فعلی لیدز این است که تاکسی‌ها و رانندگان بخش خصوصی می‌توانند تا ۱۲ امتیاز منفی روی گواهی‌نامه رانندگی خود داشته باشند اما شورای شهر به دلیل دستورالعمل‌های قانونی صادر شده توسط وزارت حمل‌ونقل در حال بازنگری بر سیاست خود در مورد محکومیت‌های جزئی رانندگی است.

دربی؛ ایجاد اشتغال در شورای شهر

شورای شهر دربی در راستای تقویت نیروی کار خود با افرادی که به‌دنبال پر کردن مشاغل خالی سازمانی هستند، حدود ۱۰۰ شغل شورایی در حوزه‌هایی هم‌چون تعمیر و نگهداری جاده‌ها و زمین‌ها، امور اجرایی پارکینگ، ساماندهی سگ‌های بی‌پناه، مدیریت زباله‌ها و بازیافت و همچنین سایر فعالیت‌های مربوط به خیابان‌های شهر ایجاد کرده است. شورا در حال حاضر ۸۵ پست خالی دارد که شامل افسر توسعه تجاری، باغبان، مسئول درخت‌کاری، مأموران عملیاتی پارکینگ، سرکارگر برای نظارت بر کارگران بزرگراه‌ها و مواردی از این قبیل می‌شود.

سخنگوی شورای شهر دربی گفت که هم‌چون بسیاری دیگر از سازمان‌های محلی، شورا به دلیل عوامل منطقه‌ای و ملی با چالش‌هایی در استخدام مواجه است و اولویت شورای شهر را اطمینان از ارائه بهترین خدمات به مردم دربی معرفی کرد.

وی در ادامه افزود که شورا به‌دنبال کشف استعدادهای جدید است تا در کنار پر کردن پست‌های خالی موجود به بهترین شکل ممکن از پس آن برآیند و شهر بهتری را برای شهروندان ایجاد کنند.

چلمسفورد؛ اعتراض شورای شهر به کمبود بودجه

شورای شهر چلمسفورد در اعتراض به کمبود بودجه دریافتی که اعلام کرد که در صورت ادامه بی‌توجهی‌های دولت انگلستان به مشکلات مالی آن، ارائه خدمات خود را در سطح شهر متوقف خواهد کرد. برآورد هزینه‌های شورا برای سال ۲۰۲۴-۲۰۲۳ برابر با ۴.۲ میلیون پوند است که ۲.۵ میلیون پوند بیشتر از برآورد هزینه‌ها در ژانویه سال جاری است و دلیل آن تورم هزینه‌های سوخت، انرژی و پارکینگ خودروها محسوب می‌شود.

شورای شهر پیش از شیوع کووید -۱۹ شکاف هزینه‌ای ۱.۳۵ میلیون پوندی را برای سال مالی آینده خود پیش‌بینی کرده بود که در سال گذشته این شکاف برابر با ۱.۷ میلیون پوند و در سال جاری معادل ۴.۲ میلیارد پوند بود که به‌دنبال آن فشارهای بی‌سابقه‌ای بر بخش امور مالی شورا وارد شد. بنابراین فقدان کمک‌های دولتی به این نهاد تنها با توقف خدمات آن همراه خواهد بود که شامل جمع‌آوری زباله‌ها از سطح شهر، دفن اجساد و نگهداری از پارک‌ها می‌شود.

سولی‌هال؛ حمایت شورای شهر از کودکان معلول

شورای شهر سولی‌هال اعلام کرد که پس از یک فرآیند مناقصه رقابتی، فرصت‌های زندگی اجتماعی (SoLO) قرارداد جدید خود را در سپتامبر ۲۰۲۲ آغاز می‌کند که با انعقاد این قرارداد سه ساله به‌منظور ایجاد تعطیلات کوتاه برای کودکان دارای معلولیت، از این پس این کودکان، جوانان و خانواده‌های آن‌ها از حمایت مستمر یک سازمان بخش داوطلبانه محلی بهره‌مند خواهند شد. خدمات جدید SoLO شامل فعالیت‌های گروهی برای کودکان و جوانانی می‌شود که به دلیل ماهیت معلولیت و نیازهای حمایتی نمی‌توانند به فعالیت‌های معمولی دسترسی داشته باشند.

شورای شهر اعلام کرد که این خدمات عصرها بعد از مدرسه، آخر هفته‌ها و در طول تعطیلات مدرسه ارائه خواهد شد؛ چراکه شورا به لحاظ قانونی وظیفه دارد تعطیلات کوتاهی را برای کودکان و جوانان دارای معلولیت فراهم کند و هدف اصلی خود از تعیین این تعطیلات را فراهم آوردن فرصتی برای افراد دارای معلولیت معرفی کرد که بتوانند مدت زمانی را به دور از والدین و پرستاران خود سپری کنند، با دوستان خود به تفریح بپردازند و استقلال خود را توسعه دهند. این برنامه همچنین فرصتی را در اختیار خانواده‌ها قرار می‌دهد که کمی استراحت کنند و با سایر اعضای خانواده وقت بیشتری بگذرانند.

تورنتو؛ مقابله شورای شهر با آلودگی صوتی

شورای شهر تورنتو در راستای محدود کردن سروصدا در محله‌ها و خیابان‌های شهر، از تصویب قوانین افزایش محدودیت زمان‌های مجاز برای بوق زدن و استفاده از دستگاه‌های برقی پر سروصدا مانند دمنده برگ، ماشین چمن‌زنی و اره برقی در طول روز خبر داد. طبق این قانون شهروندان تنها از ساعت هشت صبح الی هفت بعدازظهر مجاز به استفاده از این دستگاه‌ها و بوق زدن در خیابان خواهند بود و محدودیت‌های صوتی در روزهای شنبه، یکشنبه و تعطیلات قانونی بدون تغییر باقی می‌ماند و ایجاد سروصدا از ۹ صبح تا هفت بعدازظهر مجاز خواهد بود.

شورای شهر برای رسیدگی به صدای بیش‌ازحد وسایل‌نقلیه و تردد خودروهای تغییریافته غیرقانونی در شهر نیز از دولت انتاریو خواستار افزایش جریمه‌ها، تخصیص امتیاز منفی به رانندگان، تدوین مقررات سخت‌گیرانه‌تر و خاص‌تر مربوط به اصلاحات خودرو و ایجاد تغییرات نظارتی شد و از پلیس تورنتو درخواست کرد با اجرای قوانین آئین‌نامه‌ای از تصمیمات شورا حمایت کند. شورای شهر تورنتو همچنین به تعمیرگاه‌های مجاز خودرو اعلام کرد که هر گونه دستکاری اگزوز ماشین‌ها برای ایجاد صداهای مهیب بر اساس قانون ترافیک بزرگراه ممنوع است.

اینورکارگیل؛ استقبال شورای شهر از هیئت دولتی کوماگایا

شورای شهر اینوکارگیل ۳۰ هزار دلار از بودجه هزینه‌نشده خود را صرف استقبال و میزبانی هیئت میهمان از خواهرخوانده ژاپنی خود، کوماگایا کرد. اینورکارگیل جنوبی‌ترین و غربی‌ترین شهر نیوزلند و یکی از جنوبی‌ترین شهرهای جهان است که روابط خواهرخواندگی آن با کوماگایا در سال ۱۹۸۸ توسط بازرگانانی آغاز شد که مایل به ایجاد پیوندهای تجاری میان این دو شهر بودند. خواهرخواندگی این دو شهر به‌طور رسمی از اوایل دهه ۱۹۹۰ آغاز شد، در سال ۱۹۹۳ به امضا رسید و سال ۲۰۰۳ تمدید شد.

شورای شهر اینورکارگیل میزبان هیئتی از کوماگایا شامل رئیس و هفت تن از اعضای شورای این شهر و رئیس انجمن بین‌المللی دوستی کوماگایا بود و با بازدید از جاذبه‌های توریستی محلی، بازی راگبی و پذیرایی با وعده‌های غذایی و سنت‌های محلی از آن‌ها استقبال کرد. شهر کوماگایا نیز از شورای شهر اینورکارگیل درخواست کرده است که در ژوئیه ۲۰۲۳ به مناسبت سی‌امین سالگرد توافق خواهرخواندگی دو شهر هیئتی را به ژاپن بفرستد.

کد خبر 595257

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.