بهره‌گیری از پانتوگراف معکوس برای شارژ خودروهای الکتریکی در مادرید

سیستم اتوماسیون شارژ الکتریکی کمپانی حمل‌ونقل شهری مادرید، پایتخت و بزرگ‌ترین شهر اسپانیا، از پانتوگراف (خدمات فنی) معکوس برای شارژ خودروهای الکتریکی، بدون مداخله اپراتور و با قابلیت کاهش مدت زمان شارژ بهره می‌گیرد.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، مدیران کمپانی حمل‌ونقل شهری مادرید در نظر دارند یک سیستم شارژ هوشمند خودکار برای ۲۰ اتوبوس عمومی برقی پیاده کنند تا از این طریق، فرهنگ تردد سبز را در میان مردم بیش از پیش ترویج دهند. برای پیاده‌سازی این پروژه، بودجه‌ای چهار میلیون یورویی در نظر گرفته شده است که صندوق نسل بعدی اتحادیه اروپا پرداخت ۹۰ درصد آن را به عهده گرفته است.

زمان مورد نیاز برای اجرای این پروژه ۱۸ ماه تخمین زده شده و قرار است در دو مرحله پیاده شود. در مرحله اول که ۱۲ ماه طول خواهد کشید، سه اتوبوس الکتریکی به طور آزمایشی از خدمات شارژ جدید برخوردار خواهد شد و در شش ماه بعدی قرار است سایر اتوبوس‌های الکتریکی به شیوه جدید شارژ شود. سیستم اتوماسیون شارژ الکتریکی از یک پانتوگراف معکوس برای تأمین نیروی مورد نیاز اتوبوس‌ها بهره خواهد گرفت و در نتیجه آن، هر خودرو در کمترین مدت زمان ممکن شارژ خواهد شد بدون این‌که از عمر باطری کم شود. علاوه بر این، هزینه‌ها به طور قابل‌توجهی بهینه خواهد شد چرا که هیچ نیازی به مداخله اپراتور برای پیاده‌سازی فرآیند شارژ نخواهد بود.

ایستگاه‌های شارژ جدید همگی با طراحی یکسان و اندازه برابر احداث می‌شود و همگی از نیروی ۱۸۰ کیلوواتی برخوردار خواهد بود.

مدیران مادرید در نظر دارند اتوبوس‌های مدل K۹ و ieBus از کمپانی ایریزار را که به طور اختصاصی در زمینه تولید اتوبوس فعالیت می‌کند، خریداری کنند. نکته جالب‌توجه این‌که ایستگاه‌های شارژ جدید قابل استفاده برای تمام خودروها از تولیدکننده‌های مختلف است و در نتیجه سایر دارندگان وسایل نقلیه الکتریکی نیز می‌توانند از خدمات شارژ آن‌ها بهره‌مند شوند.

اعضای شورای شهر مادرید از تلاش‌های بیشتر خود برای الکتریکی‌سازی پایتخت اسپانیا در سال‌های آینده خبر داده و مدعی شده‌اند تا سال ۲۰۲۵، یک میلیارد یورو را در این زمینه هزینه خواهند کرد.

بهره‌گیری از پانتوگراف معکوس برای شارژ خودروهای الکتریکی در مادرید

کد خبر 595247

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.