گزارش سازمان راهداری از نقاط حادثه‌خیز جاده‌ای به مجلس

سخنگوی کمیسیون اصل ۹۰ مجلس شورای اسلامی گفت: مقرر شد سازمان راهداری نقاط حادثه‌خیز را شناسایی و اقدامات انجام شده برای رفع این نقاط را از سال ۱۳۸۰ تا ۱۴۰۰ طی گزارشی به کمیسیون ارائه کند.

علی خضریان در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، درباره جلسه روز چهارشنبه کمیسیون اصل ۹۰ مجلس شورای اسلامی با موضوع بررسی علل حوادث جاده‌ای و راه‌های حادثه‌خیز، اظهار کرد: تصادفات جاده‌ای از مهمترین علل مرگ‌ومیر و جرح افراد در کشور است و گزارش‌های مختلفی در این باره دریافت شده است که به دنبال وصول شکایت در این حوزه، بررسی همه جانبه ابعاد علل تصادفات جاده‌ای در دستور کار کمیسیون قرار گرفت.

وی افزود: در این زمینه کمیسیون تلاش کرد با شناخت دقیق ابعاد، دلایل و عوامل مختلف و نقش هر یک از دستگاه‌ها، هزینه سنگین مادی و معنوی ناشی از تصادفات، مرگ‌ومیر، مصدومیت و آسیب‌های اجتماعی ناشی از آن را کاهش دهد. با مکاتبه با دستگاه‌های مرتبط و دریافت گزارش‌ها نیز سه فاکتور عامل انسانی، جاده و وسیله نقلیه در بروز تصادفات را احصا شد.

سخنگوی کمیسیون اصل ۹۰ مجلس شورای اسلامی ادامه داد: در جلسه کمیسیون دستگاه‌های مختلفی نظیر فرماندهی انتظامی، پلیس راهنمایی و رانندگی، سازمان پزشکی قانونی، سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای، سازمان اورژانس کشور، بیمه مرکزی ایران، سازمان برنامه و بودجه، دیوان محاسبات و معاون درمان وزارت بهداشت حضور داشتند و گزارش‌هایی ارائه کردند. در ادامه رسیدگی کمیسیون، روند انجام وظایف صندوق تأمین خسارت بدنی کشور و ستاد دیه نیز مورد بررسی قرار گرفت.

خضریان با اشاره به لزوم فرهنگ‌سازی در حوزه کاهش تصادفات تأکید کرد: دستگاه‌های متولی آموزش و توسعه فرهنگ ترافیکی نظیر آموزش و پرورش و صداوسیما نیز مکلف به همکاری در مسیر پرونده شدند و در ادامه بررسی‌ها گفت‌وگوهایی نیز با کمیسیون ایمنی راه‌ها و دیوان محاسبات کشور انجام شد، گزارش‌های این دستگاه‌ها استماع شد و پیگیری‌هایی نیز برای ایجاد مرکز ایمنی و بررسی سوانح و حوادث حمل‌ونقل کشور صورت گرفت.

وی خاطرنشان کرد: مقرر شد سازمان راهداری نقاط حادثه‌خیز را شناسایی و اقدامات انجام شده برای رفع این نقاط را از سال ۱۳۸۰ تا ۱۴۰۰ طی گزارشی به کمیسیون ارائه کند؛ همچنین بیمه مرکزی نیز میزان خسارات پرداختی و نوع خسارت از نظر جانی، مالی و یا مصدومیت و همچنین علت وقوع حادثه را به کمیسیون گزارش دهد تا کمیسیون پس از جمع‌آوری اطلاعات مختلف گزارش خود را جهت اطلاع عموم مردم در صحن مجلس قرائت کند.

کد خبر 595212

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.