درخواست صنعت برق از مردم برای عبور از یک‌ماه باقی‌مانده از دوره گرما

سخنگوی صنعت برق با اشاره به هشدار وزیر نیرو درخصوص افزایش مصرف برق در کشور گفت: از نیمه خرداد تاکنون ۶۰ درصد از دوره سخت را با همراهی و همکاری مردم عزیز بدون خاموشی پشت سر گذاشته‌ایم و برای عبور از یک‌ماه باقی مانده از دوره گرما به ادامه این همکاری نیاز داریم.

به گزارش ایمنا و به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت نیرو (پاون)، مصطفی رجبی‌مشهدی اظهار کرد: گزارش‌ها حاکی از آن است که روز عاشورا نیاز مصرف برق کشور به میزان ۵۴ هزار و ۸۰۰ مگاوات رسید که نسبت به مدت مشابه پارسال که عدد ۴۹ هزار و ۶۰۰ مگاوات برای روز تعطیل ثبت شده بود، افزایش مصرف ۱۰ درصدی را نشان می‌دهد.

وی ادامه داد: با توجه به تداوم و ماندگاری هوای گرم با افزایش مصرف برق و در نتیجه افزایش بار شبکه که منجربه فشار مضاعف به نیروگاه‌ها می‌شود روبه‌رو خواهیم شد، لذا از همه هموطنان درخواست می‌شود به منظور تأمین برق مطمئن و پایدار برای تمام مشترکان خانگی، صنعتی و کشاورزی در ساعات اوج مصرف که از ساعت ۱۲ تا ۱۸ و ۲۰:۳۰ تا ۲۳ است، از استفاده وسایل برقی پرمصرف اجتناب کنند.

مدیرعامل شرکت مدیریت شبکه برق ایران خاطرنشان کرد: همچنین برای سپری شدن باقی‌مانده روزهای گرم تابستان دمای کولرهای گازی خود را روی عدد ۲۵ تنظیم یا از دور کند کولرهای آبی استفاده کنند.

کد خبر 595198

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.