پیش‌فروش بلیت‌های اربعین از ۱۶ شهریور آغاز می‌شود/قیمت بلیت‌ هواپیما ۶ میلیون تومان است

معاون حمل‌ونقل وزیر راه‌وشهرسازی از پیش‌فروش بلیت‌های اربعین در بازه‌ زمانی شازدهم تا سی‌ویکم شهریورماه خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، شهریار افندی‌زاده اظهار کرد: به دلیل همزمانی اربعین با سفرهای تابستانی از ۱۴ هزار اتوبوس تحت اختیار راهداری، هشت هزار اتوبوس برای سفرهای اربعین در نظر گرفته شده است و کمبود اتوبوس‌ها را از طریق سایر ارگان‌ها و نیروهای مسلح جبران می‌کنیم و اگر نیاز بود از سایر مسیرهای ریلی قطار به مسیر تهران اهواز شلمچه ارسال می‌کنیم.

وی با بیان اینکه سهم حمل و نقل ریلی و هوایی برای اعزام زائران ۳۵۰ هزار نفر است، گفت: چهار میلیون ۶۵۰ هزار نفر نیز از طریق جاده به صورت اتوبوس و ماشین‌های شخصی جابه‌جا می‌شوند.

معاون حمل و نقل وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه پیش‌فروش بلیت‌ها از شانزدهم تا سی‌ویکم شهریورماه خواهد بود گفت: تلاش‌هایی برای تخصیص پارکینگ‌ها صورت گرفته و پایانه‌های شلمچه، چزابه، مهران، خسروی باشماق و تمرچین برای تردد زائران باز است.

همچنین روز گذشته رستم قاسمی در نشست کمیته حمل و نقل ستاد اربعین اظهار کرد: امسال قیمت‌های بلیت هواپیما تغییری نداشت، سال گذشته وضعیت نامساعدی در سفر اربعین وجود داشت و برخی‌ها بدون بلیت یا با قیمت‌های گزاف از طریق دلال‌ها یا چارتر کننده‌ها، اقدام به تهیه بلیت کرده بودند.

وی تاکید کرد: ممنوعیت فروش چارتری بلیت‌های اربعین ابلاغ شده است و نرخ‌گذاری نیز به زودی انجام و اعلام می‌شود.

وزیر راه درخصوص قیمت بلیت‌های اربعین گفت: قیمت بلیت هواپیما همان شش میلیون تومان و قطار هم فعلاً ۲۵۰ هزار تومان است که قیمت نهایی اتوبوس و قطار را از طریق رسانه ملی به مردم اطلاع‌رسانی خواهیم کرد.

کد خبر 595189

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.