رشد ۲۳۷ درصدی ثبت درخواست پروانه ساختمانی

معاون شهرسازی و معماری شهردار اصفهان گفت: از ابتدای تیرماه تا سیزدهم مردادماه امسال با غیرحضوری و الکترونیکی شدن صدور پروانه ساختمانی ۹۸۸ درخواست ثبت شده است که نسبت به سال گذشته با رشد ۲۳۷ درصدی روبه‌رو هستیم.

به گزارش خبرنگار ایمنا، وحید مهدویان امروز _چهارشنبه نوزدهم مردادماه_ اظهار کرد: سال ۱۴۰۰ از یکم تیرماه تا دوازدهم مردادماه ۴۶۱ درخواست پروانه ساختمانی ثبت شده است، در حالی که از یکم تیرماه امسال تا سیزدهم مردادماه با غیرحضوری شدن فرایند صدور پروانه ساختمانی، ۹۸۸ درخواست ثبت شده است.

وی از رشد ۲۳۷ درصدی ثبت درخواست پروانه ساختمانی خبر داد و افزود: وقتی موانع از پیش پای شهروندان برداشته و ارتباط با مردم بی‌واسطه شود به طور قطع درخواست‌ها نیز افزایش می‌یابد.

معاون شهرسازی و معماری شهردار اصفهان با بیان اینکه تا مهرماه امسال تمام استعلام‌های شهرسازی هوشمند می‌شود، تصریح کرد: در واقع با اجرای سامانه توسعه هوشمند شهری تصمیم‌گیری‌های مدیریت شهر هوشمندانه می‌شود.

وی با اشاره به راه‌اندازی قرارگاه باز آفرینی و تولید مسکن در شهرداری، خاطرنشان کرد: هدف از راه اندازی این قرارگاه بازآفرینی بافت فرسوده شهر است چرا که در حال حاضر ۹۹ محله ناکارآمد در شهر وجود دارد، البته امسال در بودجه ۱۴۰۱ به ۳۰ محله در قالب اجرای پروژه محله‌محور با نگاه به توسعه محله‌ها در رویکردهای مختلف توجه ویژه شده است.

اجرای پروژه تولید مسکن در مناطق شهری

مهدویان با اشاره به تهیه سند باز آفرینی برای محله‌های شهر، اظهار کرد: پروژه تولید مسکن مشابه اقدامات انجام شده در محله همت‌آباد در دستور کار قرار دارد و در این راستا در نظر داریم در هر منطقه دو پروژه همچون همت‌آباد تعریف کنیم که در این رابطه اقدامات مربوطه در منطقه هفت شهرداری انجام شده است و هم اکنون در دستور کار کمیسیون ماده ۵ قرار دارد.

وی ادامه داد: درصدد هستیم با نگاه مشارکتی، مردم در بازآفرینی محله خود نقش ایفا کنند؛ در این رابطه در منطقه ۹ شهرداری دو هکتار زمین برای اجرای این پروژه آماده شده است و به مرور این مهم در مابقی مناطق شهر اجرایی خواهد شد.

معاون شهرسازی و معماری شهردار اصفهان با تاکید بر ضرورت حفظ بافت تاریخی شهر، گفت: در این راستا شورای عالی بافت تاریخی تشکیل شده است که در آن سیاست‌گذاری کلان در خصوص این بافت انجام می‌شود.

وی با بیان اینکه ساماندهی ورودی‌های شرقی میدان امام (ره) نیز در همین راستا در دستور کار است، افزود: در حال حاضر بدنه‌سازی و کف‌سازی سمت جنوب مسجد امام (ره) آغاز شده است و به‌زودی این طرح به تمام ورودی‌های میدان تسریع می‌یابد.

مهدویان با بیان اینکه خیابان طالقانی از ارزشمندترین خیابان‌های شهر در برندسازی است، به همین منظور ساماندهی این محور در دستور کار قرار گرفته است، خاطرنشان کرد: در سیاست‌گذاری‌های کلان با حوزه میراث فرهنگی تعامل خوبی برقرار شده است به طوری که بی‌واسطه جلسات هفتگی بین دو مجموعه برگزار می‌شود.

معاون شهرسازی و معماری شهردار اصفهان با بیان اینکه مقدمات ثبت جهانی محور تاریخی فرهنگی اصفهان به طول شش کیلومتر آغاز شده است، گفت: استانداردهای این مهم تدوین شده است و پیش‌بینی می‌شود تا دو سال آینده این طرح به نتیجه برسد که دستاورد خوبی است.

برنامه‌ریزی برای ایجاد اصفهان جدید

وی با اشاره به لزوم تحقق شهر اسلامی _ ایرانی افزود: در راستای تحقق شهر اسلامی - ایرانی جلساتی در ستاد راهبردی معماری شهرسازی برگزار شده است تا محله‌ها با نگاه مشارکتی احداث و اصفهان جدید شکل گیرد.

مهدویان ادامه داد: در این رابطه مدل نظری طرح، تهیه شده است و به‌زودی اقدامات آن برای تحقق یک نمونه الگوی شهری زیست‌پذیر اجرایی خواهد شد.

وی با بیان اینکه طرح ساماندهی ۱۱ ورودی اصفهان آماده شده است، تصریح کرد: در حال حاضر طراحی شهری دو ورودی تشریفات و بهارستان انجام شده است که پس از تصویب در کمیسیون ماده ۵ مراحل اجرایی ساماندهی این دو ورودی را آغاز خواهیم کرد.

دستور تخریب ۱۰ ساختمان ناایمن شهر صادر شده است

معاون شهرسازی و معماری شهردار اصفهان با اشاره به ضرورت ایمن‌سازی ساختمان‌های آسیب‌پذیر شهر، خاطرنشان کرد: از سال ۱۳۹۵ و پس از حادثه پلاسکو ساماندهی ساختمان‌های ناایمن و آسیب‌پذیر شهر در دستور کار قرار گرفت، بر این اساس کمیته‌ای تشکیل و این ساختمان‌ها در مناطق مختلف شهری احصا شد.

وی ادامه داد: در این راستا پس از بازدید از ساختمان‌ها، مواردی که نیاز به اصلاح داشت، ابلاغ و اقدامات لازم انجام شد؛ از آبان ماه سال گذشته به صورت مجدد همان کمیته فعالیت خود را آغاز و نسبت به شناسایی ساختمان‌های آسیب‌پذیر اقدام کرد تا اصلاحات انجام شود.

مهدویان با بیان اینکه در حال حاضر ۳۲۸ ساختمان ناایمن در شهر از جنبه‌های مختلف همچون سازه‌ای، برقی و سیم‌کشی وجود دارد، اظهار کرد: از این تعداد ۱۰۰ پلاک و ساختمان، ناایمنی بیشتری دارد که به صورت جدی برای رفع این معضل ورود کردیم و کمیته «ساختمان ایمن، شهر ایمن» را تقویت کرده‌ایم.

وی گفت: موارد ناایمن ساختمان‌ها به ستاد بحران استانداری اعلام شده است که در بازه زمانی مشخص باید تعیین تکلیف شود، همچنین در این رابطه برای ۱۰ ساختمان پرخطر از سوی مقام قضائی دستور تخریب صادر شده است.

خدمات بزرگ منطقه‌ای به حریم شهر منتقل می‌شود

معاون شهرسازی و معماری شهردار اصفهان با بیان اینکه توسعه افقی و عمودی شهر با توجه به محدودیت‌های زیست محیطی تکمیل شده است، افزود: بر این اساس نگاه مدیریت شهری این است که خدمات بزرگ منطقه‌ای را به حریم شهر منتقل کنیم.

وی ادامه داد: در حال حاضر ۳۶ هزار هکتار حریم شهر اصفهان است که از نظر واگذاری بلاتکلیف مانده است، البته سیاست شهرداری بزرگ کردن شهر نیست، زیرا معتقد هستیم که توسعه از نوع کاربری باید داخل حریم شهر انجام شود.

مهدویان در خصوص طرح گذر آقا نورالله نجفی تصریح کرد: عملیات کف‌سازی این گذر که مصوبه کمیسیون ماده ۵ است که با تاکید بر ساماندهی وضع موجود از هفته گذشته آغاز شده است.

بدنه‌سازی محور چهارباغ بر اساس روایت تاریخی

وی در خصوص وضعیت ساختمان جهان نما، خاطرنشان کرد: بازبینی نمای بیرونی و کاربری ساختمان جهان نما با تمرکز بر ایجاد فضای شهری فعال از جمله برنامه‌های اجرایی امسال است که تا پایان مهرماه طرح آن نهایی و عملیات اجرایی آن آغاز خواهد شد.

معاون شهرسازی و معماری شهردار اصفهان اظهار کرد: برای اجرای این طرح از اساتید به نام همچون استاد فرشچیان کمک گرفته‌ایم تا پیرامون سیما و منظر این ساختمان و فضاهای شهری آن به نتایج خوبی برسیم.

وی در خصوص بدنه‌سازی محور چهارباغ گفت: در نظر داریم بدنه‌سازی چهارباغ را بر روایت شهر انجام دهیم، در گذشته این طرح به صورت مصنوعی انجام شده است، اما کارایی لازم را نداشته است، بر این اساس طرح بدنه‌سازی محور چهارباغ متوقف شد.

مهدویان افزود: لازم است هر کدام از ساختمان‌های موجود در شهر بر اساس روایت خاص خود بازسازی و مرمت شود و در بدنه چهارباغ نیز باید روایت تاریخی را در بازسازی حفظ کنیم.

هوشمندسازی نقشه‌های هوایی شهر

وی با اشاره به لزوم تهیه نقشه هوایی شهر گفت: هر پنج سال یک بار نقشه هوایی شهر تهیه می‌شود، اکنون برای ۶۵ هزار هکتار محدوده حریم شهر اصفهان درصدد تهیه نقشه هوایی در قالب لیزر اسکن هستیم که مجوز آن سال گذشته دریافت شد، اما هنوز اجازه پرواز صادر نشده است.

معاون شهرسازی و معماری شهردار اصفهان افزود: پاییز امسال این لیزر اسکن انجام خواهد شد و در این راستا با استفاده از نقشه هوایی سه بعدی، موضوع هوشمندسازی نقشه‌ها را محقق خواهیم کرد، اما در حال حاضر نقشه‌های GIS شهرداری به‌روز هستند.

وی تصریح کرد: یکی از بیشترین بافت‌های فرسوده به شمال شهر اصفهان و منطقه ۱۴ اختصاص دارد که در این منطقه شاهد فرونشست زیادی هستیم.

مهدویان با اشاره به اقدامات مدیریت شهری برای ساماندهی بافت فرسوده شمال شهر خاطرنشان کرد: در محله زینبیه ساماندهی حرم مطهر حضرت زینب (س) آغاز شده و در این رابطه طرح ساماندهی ۳۲ هکتار بافت فرسوده اطراف حرم آماده است؛ البته قصد بلندمرتبه‌سازی در این محدوده را نداریم و ساختمان‌ها با ارتفاع کوتاه بر اساس استانداردها و شاخص‌های تعریف شده، احداث می‌شود.

وی اضافه کرد: نقش شهرداری اصفهان در احیای بافت‌های فرسوده شهری بسترسازی است نه مشارکت، از این رو سعی کردیم نقش تولی‌گری در این بافت نداشته باشیم.

تحقق شهرداری هوشمند تا پایان دوره مدیریت شهری ششم

معاون شهرسازی و معماری شهردار اصفهان در بخش دیگر سخنان خود با اشاره به زیرساخت‌های تحقق شهر هوشمند گفت: در هیچ کجای دنیا، کشورهایی که به دنبال تحقق شهر هوشمند هستند، نمی‌توانند با اطمینان از امنیت ۱۰۰ درصدی زیرساخت‌های خود سخن بگویند؛ در شهرداری اصفهان نیز پیمانکار ما با توجه به گواهی امنیتی که دریافت کرده است، متولی و تعیین‌کننده امنیت نرم‌افزار است، البته سازمان فاوا شهرداری نیز مباحث امنیتی نرم افزار را با جدیت دنبال می‌کند، بنابراین در این رابطه می‌توان گفت به امنیت نسبی رسیده‌ایم.

وی با بیان اینکه در حوزه معماری و شهرسازی باید به آسیب‌شناسی مسائل موجود برسیم که در این رابطه معماری معاصر حلقه مفقوده به شمار می‌رود که به آن پرداخته نشده است، تصریح کرد: اصفهان جدید باید بر اساس ایدئولوژی مکتب اصفهان ساخته شود، در واقع باید با استفاده از ارزش‌های معماری گذشته به معماری معاصر برسیم که عنوان آن اصفهان معاصر یا نوین است.

مهدویان با بیان اینکه طراحی مدل و الگوی شهر زیست‌پذیر انجام و به مرحله اجرا رسیده است، خاطرنشان کرد: لازم است تمام جوانب این مدل در حوزه‌های مختلف همچون حمل‌ونقل، محیط زیست و اقتصادی دیده شود تا منطبق با الگوی زیست‌پذیری شود؛ اگر چه شاخص‌ها گسترده است، اما اجرای آن کار سختی نیست از این رو به‌زودی گزارش طرح در قالب مفاهیم شهر زیست‌پذیر را به شهروندان ارائه خواهیم کرد.

وی ادامه داد: بسیاری از اقدامات در این حوزه از گذشته آغاز شده، اما بلاتکلیف مانده بود که بر این اساس اولویت حوزه شهرسازی شهرداری تعیین تکلیف آنها بود تا به نوعی ادامه دهنده اقدامات خوب گذشتگان باشیم.

معاون شهرسازی و معماری شهردار اصفهان با بیان اینکه در همه حوزه‌ها و معاونت‌ها پروژه‌های مشابه هوشمندسازی تعریف شده است، اضافه کرد: با هم افزایی ایجاد شده به سمت تحقق شهرداری هوشمند گام برداشته‌ایم، شهرداری یک دستگاه خدمت‌رسان در بین چندین دستگاه خدمت‌رسان مختلف در شهر است، اما نگاه مدیریت شهری ایجاد بستری است که تمام دستگاه‌ها نیز از خدمات هوشمندسازی بهره‌مند شوند.

وی گفت: اگر روزی بانک جامع اطلاعاتی شهر راه‌اندازی و تمام دستگاه‌ها اطلاعات خود را بر روی آن بارگذاری کنند می‌توان گفت به سمت شهر هوشمند حرکت کرده‌ایم.

مهدویان با بیان اینکه میز هوشمندسازی به ریاست شهردار اصفهان هر هفته تشکیل می‌شود، افزود: با توجه به اقدامات و هم‌افزایی ایجاد شده تا پایان دوره مدیریت شهری فعلی به شهرداری هوشمند دست می‌یابیم و بستری را برای تحقق شهر هوشمند ایجاد خواهیم کرد.

بسته‌های تشویقی مدیریت شهری برای نوسازی ساختمان‌های تاریخی شهر

وی با اشاره به لزوم نوسازی ساختمان‌های میراثی و تاریخی شهر، تصریح کرد: در گذشته هیچ انگیزه‌ای در بین سرمایه‌گذاران برای نوسازی ساختمان‌های میراثی و تاریخی شهر وجود نداشت، اما در حال حاضر با برقراری تعامل با سازمان میراث فرهنگی، ضوابط تشویقی در حوزه شهرسازی تدوین شد و به تصویب کمیسیون ماده ۵ و شورای اسلامی شهر اصفهان رسید.

مهدویان خاطرنشان کرد: هفته آینده با فعالان و سرمایه‌گذاران حوزه میراث فرهنگی دیدار خواهیم داشت تا راهکارها و بسته‌های تشویقی مدیریت شهر برای احیای بناهای تاریخی و میراثی را تبیین کنیم.

وی اظهار کرد: سال‌های گذشته در کمیسیون ماده ۱۰۰ توافقات خارج از رأی اتفاق می‌افتاد که با دستور شهردار اصفهان ملزم شدیم هیچ توافقی در حوزه ماده ۱۰۰ اتفاق نیفتد.

وی ادامه داد: درآمد شهرداری از کمیسیون ماده ۱۰۰، سه دهم درصد است که عدد و رقم چشمگیری نیست.

مزیت‌های صدور الکترونیکی پروانه ساختمانی

معاون شهرسازی و معماری شهردار اصفهان با اشاره به صدور الکترونیکی پروانه ساختمانی از طریق سامانه سرای ۱۰، گفت: در گذشته با راه‌اندازی سامانه سرای هشت ساختار دستی صدور پروانه به صورت الکترونیکی شد، اما هوشمندی در آن وجود نداشت، در واقع فرایندها در سرای هشت خطی بود، اما در سرای ۱۰ فرایند خطی از بین رفت و تبدیل به چک لیستی شد.

وی با بیان اینکه تاکید کرد: با تحقق شهرسازی هوشمند سلیقه مدیران و کارکنان شهرداری از جریان تصمیم‌گیری‌ها حذف شد، اضافه کرد: برای ارائه خدمات غیرحضوری صدور پروانه ساختمان به دفاتر پیشخوان آموزش‌های لازم داده شده است تا شهروندان بتوانند به راحتی خدمات خود را دریافت کنند.

مهدویان گفت: در این راستا محتواهای آموزشی نیز تهیه شده است، البته با توجه به اینکه طرح جدید است، ارائه آموزش‌ها زمان می‌برد به‌طوری که کارکنان مناطق شهرداری نیز چندین بار از دوره‌های آموزشی برای استفاده از نرم افزار بهره‌مند شدند.

وی تاکید کرد: به نظر می‌رسد افرادی که برای استفاده نکردن از خدمات غیر حضوری بهانه مباحث آموزشی را می‌آورند، به دنبال آن هستند که این مهم محقق نشود.

معاون شهردار اصفهان با بیان اینکه نرم‌افزار حوزه هوشمندسازی پس از اصلاح فرایندها تا پایان سال ۱۴۰۰ طراحی شد و از ابتدای امسال به صورت آزمایشی در مناطق بارگذاری شد، گفت: یکی از ویژگی‌های اصلی سامانه این است که علاوه بر کارتابل الکترونیکی برای شهرداری و سایر دستگاه‌ها، کارتابل الکترونیکی برای شهروندان نیز ایجاد شده است که ارتباط مالک با شهرداری از طریق این کارتابل انجام و درخواست‌ها در آن ثبت می‌شود.

وی ادامه داد: گام به گام و مرحله به مرحله این طرح را پیش بردیم به طوری که از استعلام آغاز شد تا به صدور پروانه رسید، همچنین تا پایان شهریورماه تمام فرآیند صدور انواع پروانه ساختمانی هوشمند سازی می‌شود.

مهدویان اضافه کرد: در گذشته پنج هزار صدور پروانه در سال داشتیم که برای هر پروانه ۲۰ سفر درون شهری و در مجموع عددی نزدیک به ۴۵ هزار سفر درون شهری انجام می‌شد که با الکترونیکی شدن خدمات این میزان سفر حذف می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: در گذشته ۷۰ هزار استعلام از دفترخانه و بانک انجام می‌شد که با هوشمندسازی و الکترونیکی شدن استعلام‌ها در محل انجام خواهد شد.

رفع مشکلات ۵۰ ساله شهر

معاون شهردار اصفهان با اشاره به خرید و فروش زمین‌های قولنامه‌ای در بعضی مناطق شهری به‌ویژه در منطقه ۱۴ که دارای اراضی بافت فرسوده است، اظهار کرد: برای رفع این مشکل از قانون حفظ بازآفرینی شهری استفاده کردیم که بر این اساس اداره ثبت موظف است برای زمین‌های قولنامه‌ای سند صادر کند.

وی ادامه داد: بر اساس این قانون، پرونده‌های خریدهای قولنامه‌ای به ستاد بازآفرینی ارسال و قولنامه عادی به سند شش دانگ تبدیل می‌شود، البته معتقد هستیم برای رفع مشکل نمی‌توان فقط به مردم اخطار داد، بلکه باید برای آن راهکار ارائه کرد.

مهدویان اضافه کرد: ساماندهی محدوده علی آباد کلنگان انجام شده است، اما برای فاز دوم آن به دلیل اینکه خارج از محدوده و اراضی کشاورزی است برنامه‌ای نداریم.

وی تاکید کرد: توسعه شهر سیاست شهرداری اصفهان نیست، بنابراین هر گونه خرید و فروش در فاز دوم محدوده علی‌آباد کلنگان خلاف است و در این رابطه از سوی دادستانی موظف به برخورد شده‌ایم.

معاون شهردار اصفهان با اشاره به بررسی پروژه‌های بلاتکلیف در سال‌های گذشته، گفت: از ۵۰ سال گذشته پروژه‌های لاینحلی در شهر باقی مانده بود که سوابق تمام آنها مورد بررسی قرار گرفت؛ در این راستا ۲۴ موضوع که ۴۰ هزار نفر را بلاتکلیف گذاشته بود، احصا شد.

وی اظهار کرد: برای رفع این مشکلات تعامل خوبی با استانداری و اداره کل راه و شهرسازی برقرار کردیم به طوری که تاکنون ۱۴ مورد از ۲۴ موضوع را به نتیجه قطعی رساندیم یا در مرحله ابلاغ است که از جمله آن اراضی ۷۰ هکتاری پرتمان در منطقه هشت و زمین‌های علی آباد کلنگان بود.

مهدویان ادامه داد: یکی دیگر از معضلات شهر، الحاق اراضی شهید کشوری از سال ۷۲ به اصفهان بوده است که به دلیل اینکه طرح مصوب نداشته است، ساخت‌وساز بدون پروانه ساختمانی در آن انجام شده است، در این راستا جلسات متعددی برگزار و در نهایت این طرح بازبینی و در شورای برنامه‌ریزی استان مصوب شد و در دستور کار قرار گرفت.

وی با اشاره به رفع مشکل جاده جلوان، گفت: ساماندهی و رفع مشکل جاده جلوان نیز یکی دیگر از این موارد است که در دستور کار قرار گرفت و جهاد کشاورزی تاییدیه خود را اعلام کرد که اکنون در دستور کار شورای برنامه ریزی استان است.

معاون شهردار اصفهان با بیان اینکه مصوبات کمیسیون ماده ۵ به‌روز شده است و این یک اتفاق نادر در سال‌های اخیر است، افزود: از زمان آغاز به کار دوره ششم مدیریت شهری این کمیسیون ۲۲۱ مصوبه داشته است که ۹۰ درصد موارد ارسال شده به کمیسیون با تعامل و کارشناسی که داشته ایم به تصویب رسیده است.

وی ادامه داد: این روند در گذشته از شش تا یک سال طول می‌کشید، اما در حال حاضر بررسی پرونده‌ها در کمیسیون ماده پنج به بررسی هفتگی تقلیل یافته است

هشت محور اصلی حوزه شهرسازی

مهدویان با اشاره به هشت محور اصلی این معاونت، گفت: در رأس این هشت محور شفافیت و قانونمندی قرار دارد که با هوشمندسازی تمام خدمات، برقراری تعامل سازنده با کلیه دستگاه‌های داخلی و بیرونی در سطح استانی و ملی و مانع زدایی و برون‌سپاری فعالیت‌های قابل واگذاری به متخصصان شهر در دستور کار این معاونت قرار گرفته است.

وی با بیان اینکه قبل از سال ۱۳۹۳ ساختار اجرایی و پاسخگویی به شهروندان به صورت دستی انجام می‌شد، افزود: الکترونیکی شدن اطلاعات و فرایندهای شهرسازی سال ۹۳ آغاز شد و ۴۷۳ هزار پلاک در این فرایند به صورت الکترونیکی آرشیو شد.

معاون شهردار اصفهان با بیان اینکه تا سال ۹۷ روند کاری معاونت شهرسازی و معماری به صورت کامل الکترونیک شد، تصریح کرد: در این راستا به منظور حذف سلیقه‌گرایی و در راستای هوشمندسازی پاسخگویی به مراجعان از طریق ربات مطرح شد در این راستا در سال ۱۳۹۹ سامانه هوشمند توسعه شهری در شورای عالی شهرسازی و معماری به تصویب رسید و اصفهان به عنوان پایلوت برای بهره‌مندی از این سیستم انتخاب شد.

وی خاطرنشان کرد: در آن زمان در شهرداری عزمی برای هوشمندسازی نبود، اما با تغییر مدیریت اجرای این مهم در دستور کار قرار گرفت.

مهدویان با بیان اینکه در گام نخست برای هوشمندسازی نیازمند اصلاح فرایند بودیم، به طوری که اگر انجام نمی‌شد، طرح هوشمندسازی با شکست مواجه می‌شد، اظهار کرد: بهترین کار اصلاح فرایندها در حوزه شهرسازی و معماری با نگاه هوشمندسازی بود که در این راستا برخی فرایندها را تغییر دادیم و بعضی را حذف کردیم، در واقع یک باز مهندسی انجام و ۱۶ فرایند به صورت جدی اصلاح، بازبینی و حذف شد.

وی ادامه داد: در سال‌های گذشته مهری بر پیشانی شهرداری خورده بود که این نهاد تنها وظیفه صدور پروانه ساختمانی را دارد و مسائل اصلی شهرسازی، بافت تاریخی، شهرسازی اصفهان جدید، بافت فرسوده و رویکردهای آن و حریم شهر مغفول مانده بود.

معاون شهردار اصفهان اضافه کرد: در این دوره مدیریت شهری سعی کردیم به جز حوزه شهرسازی در حوزه‌های دیگر خدماتی ارائه کنیم و به غیر از رسیدگی به مسائل روز به آینده نیز فکر کنیم و برای آن برنامه داشته باشیم.

کد خبر 595158

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.