کنترل موجودات زنده با شناسایی مغز جانداران

یک دکترای هوش‌مصنوعی و رباتیک گفت: هنگامی‌که سیستم مغز جانداران شناسایی شود، می‌توان فعالیت‌های مختلفی ازجمله برقراری ارتباط بین حیوانات و انسان‌ها انجام داد و حتی جانداران را کنترل کرد.

حامد شهبازی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، با بیان اینکه امکان برقراری ارتباط بین حیوانات و انسان‌ها به‌واسطه هوش‌مصنوعی وجود دارد، اظهار کرد: دانشمندان به تازگی پیرامون حوزه «مغزشناختی» فعالیت‌هایی انجام داده‌اند که نمونه آن پروژه مغز انسان است که در سال ۲۰۱۴ آغاز شد.

وی افزود: در سال ۲۰۱۴ پروژه‌ای تحت عنوان مغز انسان (human brain) آغاز شد که هدف از این پروژه، شناسایی کامل نقشه مغزی انسان بوده و تاکنون فعالیت‌هایی در حوزه شبیه‌سازی و تشریح حشرات ساده ایجاد شده است.

این دکترای هوش‌مصنوعی و رباتیک ادامه داد: به دلیل اینکه حشرات مغزهای بسیار ساده و ابتدایی دارند، دانشمندان توانسته‌اند مغز این نوع از جانداران را اسکن و بازسازی کنند که به عنوان نمونه می‌توان به شبیه‌سازی مغز مگس سرکه اشاره کرد.

وی اشاره کرد: در حوزه شناسایی مغز جانداران و پستانداران کوچک فعالیت‌هایی انجام شده است و محققان توانسته‌اند ارتباط مغزی بین جانداران ایجاد کنند.

شهبازی تاکید کرد: هنگامی که سیستم مغز جانداران شناسایی شود، می‌توان فعالیت‌های مختلفی از جمله برقراری ارتباط بین حیوانات و انسان‌ها انجام داد و حتی جانداران را کنترل کرد.

وی در رابطه با تبدیل موجودات زنده به ربات گفت: در حوزه ایجاد «سایبورگ» محققان در تلاش هستند که رباتی با استفاده از شناسایی کامل مدل مغز جانداران ایجاد کنند.

این دکترای هوش‌مصنوعی و رباتیک تصریح کرد: محققان با شناسایی مدل مغز جانداران در تلاش هستند که ارتباطی بین مغز انسان‌ها و سایر جانداران با کامپیوتر ایجاد کنند که با این کار می‌توان سایبورگ ایجاد کرد و حتی جانداران را تحت کنترل گرفت.

کد خبر 595073

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.