ناهید کیانی نخستین بانوی طلایی کاروان ایران

ناهید کیانی در نخستین روز رقابت‌های تکواندو در بازی‌های همبستگی کشورهای اسلامی با شایستگی تمام رقبای خود را شکست داد و سومین مدال طلای کاروان ایران را تصاحب کرد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، در حاشیه پنجمین روز از پنجمین دوره مسابقات بازی‌های همبستگی کشورهای اسلامی، ملی‌پوش تکواندوکار کشورمان در بخش بانوان و در وزن ۵۳- کیلوگرم موفق به کسب یک مدال خوش‌رنگ برای کاروان ایران شد تا سومین طلای مجموع و نخستین طلای بانوان در این تورنمنت به‌دست بیاید.

در نخستین روز این بازی‌ها، مسابقات تکواندو با برگزاری مبارزات اوزان ۵۷- و ۵۳- کیلوگرم در گروه زنان، ۵۴- و ۵۸- کیلوگرم در گروه مردان برگزار شد که تیم کشورمان تاکنون موفق به کسب دو مدال برنز توسط حاج‌موسایی و ولی‌زاده به‌همراه یک مدال طلا توسط ناهید کیانی شده است.

کیانی در وزن ۵۳- کیلوگرم کشورمان در مبارزه پایانی به دیدار «اومایما ال بوشی» از مراکش دارنده رنکینگ یازدهم جهان رفت و در دو راند متوالی رقیب خود را شکست داد و عنوان قهرمانی و مدال طلا را کسب کرد. بعد از طلای قهرمانی آسیا، این دومین طلای کیانی در دو ماه گذشته است.

نماینده کشورمان دور نخست را با قرعه استراحت پشت‌سر گذاشت و سپس «مونیس اویماتوا» از تاجیکستان را در دو راند از پیش‌روی برداشت و در ادامه «منیره عبدالواحد» از عربستان را ۲ بر یک شکست داد و در مرحله نیمه‌نهایی نیز «چاروس مایوموا» از ازبکستان را در دو راند متوالی شکست داد و به فینال رسید.

به گزارش ایمنا، پیش از کیانی، نسترن ولی‌زاده و مهدی حاج‌موسایی صاحب مدال ارزشمند برنز شده بودند.

کد خبر 595065

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.