انجام تست روان‌شناسی از رانندگان سرویس مدارس در مشهد

مدیرعامل سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی شهرداری مشهد از انجام تست روان‌شناسی (نئو) برای رانندگان سرویس مدارس در این کلان‌شهر خبر داد.

به گزارش ایمنا و به نقل از پایگاه اطلاع رسانی شهرداری مشهد، احمد محبی در خصوص اقدامات انجام شده برای سرویس مدارس در سال تحصیلی آینده، اظهار کرد: دستورالعمل اجرایی حمل‌ونقل دانش آموزی توسط وزارت کشور در سال ۱۳۹۷ تصویب و ابلاغ شده است که منجر به تشکیل کارگروه ماده ۱۸ شده است.

وی افزود: تمام تصمیمات و مصوبات در خصوص حمل‌ونقل دانش‌آموزی از طریق کارگروه ماده ۱۸ با ریاست و کارفرمایی آموزش‌وپرورش و انجمن اولیا و دانش‌آموزان، دبیری شهرداری مشهد (سازمان تاکسیرانی) و نمایندگانی از دیگر ارگان‌ها گرفته می‌شود که با نزدیک شدن به سال تحصیلی جدید جلسات این کارگروه با فاصله زمانی کمتری تشکیل تا در فرصت باقی مانده تمام چالش‌ها در خصوص سرویس مدارس برطرف شود.

مدیر عامل سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی شهرداری مشهد اضافه کرد: در این دستورالعمل وظیفه سازمان تاکسیرانی معرفی شرکت‌های حمل‌ونقل درون شهری به آموزش‌وپرورش، صدور مجوز موقت هفت تا ۹ ماهه برای رانندگان معرفی شده از سوی شرکت‌های ارائه کننده سرویس مدارس با دریافت صلاحیت‌های لازم از طریق پلیس به علاوه ۱۰، بهداشت و اماکن است.

وی با اشاره به دغدغه‌های معاون دادستان مشهد در خصوص سرویس مدارس، اظهار کرد: در اولین جلسه کارگروه با دعوت از نماینده دادستان طرح انجام تست روان‌شناسی از رانندگان سرویس مدارس از سوی سازمان تاکسیرانی به عنوان دبیر کارگروه مطرح خواهد شد که در صورت تصویب از سوی کارگروه اجرایی می‌شود.

محبی افزود: با راه‌اندازی سامانه سپند تمام شرکت‌های حمل‌ونقل دانش‌آموزی، والدین دانش‌آموزان، رانندگان و مدارس ملزم به ثبت نام در این سامانه هستند و از طریق این سامانه والدین می‌توانند به صورت لحظه‌ای رفت و آمد دانش آموز خود را رصد کنند.

مدیر عامل سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی شهرداری مشهد ادامه داد: والدین و مدارس برای جابه‌جایی دانش آموزان، ضمن خودداری از به‌کارگیری رانندگان بدون مجوز از سازمان تاکسیرانی، با مراجعه به سامانه سپند اطلاعات دانش آموز و مدارس خود را ثبت کنند.

کد خبر 595045

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.