خبرنگاران با تأسی از سیره حضرت زینب(س) آزاده باشند

نماینده مردم اراک در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه بزرگترین خبرنگار واقعه کربلا حضرت زینب (س) بودند، گفت: خبرنگاران باید با تاسی از سیره اباعبدالله الحسین(ع) و حضرت زینب کبری(س) آزادمرد باشند و زینب‌گونه در این مسیر حرکت کنند.

محمدحسن آصفری در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، در خصوص روز خبرنگار و مصادف شدن این روز با عاشورای حسینی اظهار کرد: بحث خبرنگاری در جمهوری اسلامی ایران موضوع بسیار مهمی بوده و در دنیا حائز اهمیت است، خبرنگاران پل ارتباطی بین مردم و مسئولان هستند و هرچه خبرنگاران پیگیر مطالبات مردم از مسئولان باشند اعتماد مردم به خبر و خبرنگاری بیشتر می‌شود.

وی با بیان اینکه مهم‌ترین مسئله در خبرنگاری و خبرگزاری‌ها صحت اخبار است که باید به درستی به سمع و نظر مخاطبان رسانده شود و نسبت به آن موضوع اطلاع پیدا کنند، تصریح کرد: انتقاد از مسئولان و پیگیری مطالبات از وظایف ذاتی خبرنگاران است البته انتقاد با سیاه‌نمایی متفاوت است.

نماینده مردم اراک در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه امروز رسانه‌های بیگانه مختلف در جهت ناامید کردن مردم نسبت به نظام و کشور تلاش می‌کنند، باید رسانه‌های داخلی جلوی این‌گونه اقدامات را بگیرند و از اقدامات خلاف واقع که مردم را نسبت به نظام و کشور ناامید و بی‌اعتماد می‌کند، جلوگیری کنند.

وی اضافه کرد: البته نه اینکه خبرنگاران چشمشان را به روی واقعیت‌ها ببندند، بلکه واقعیت‌ها باید به درستی گفته شود و از مطرح کردن برخی مسائل که سبب ناامید کردن مردم است، پرهیز کنند.

آصفری گفت: امسال که روز خبرنگار با ایام عاشورای حسینی مصادف شده است این روز را باید خیر و نیکو بدانیم؛ از این جهت که بزرگترین خبرنگار واقعه کربلا حضرت زینب (س) بودند و خبرنگاران باید با تاسی از سیره اباعبدالله الحسین (ع) و حضرت زینب کبری (س) آزاده باشند و زینب‌گونه در این مسیر حرکت کنند. نباید خبرنگاران در جبهه یزیدی در نظام انقلابی که صدها هزار نفر برای آن خون دادند، حرکت کنند.

کد خبر 595041

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.