از قتل یک جوان به دست زن و مرد آشنا تا مرگ تلخ کودک ۴ ساله با نیش عقرب

قتل یک جوان به دست زن و مرد آشنا، ۱۲ ساعت تلاش برای پیدا کردن یک کودک، شکستن بینی نیروی اورژانس توسط همراهان بیمار، اخاذی از یک دختر به بهانه انتشار عکس‌های خصوصی، خودکشی دو کارگر و مرگ تلخ کودک چهار ساله با نیش عقرب را در بسته خبری حوادث ایمنا بخوایند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، سردار غلامرضا جعفری فرمانده انتظامی استان هرمزگان، اظهار کرد: در پی اعلام یک فقره قتل در روستاهای تابعه بخش روئیدر شهرستان خمیر بلافاصله کاراگاهان زبده آگاهی این شهرستان در محل حاضر شدند.

وی افزود: طی بازدید از جسد مقتول هویت وی به نام محمد غ ۳۰ ساله مشخص و محرز شد قتل توسط افراد نزدیک و آشنا انجام شده است و ضمن هماهنگی با مرجع قضائی دو نفر از مظنونان اصلی شامل یک آقا و خانم شناسایی و دستگیر و به پلیس آگاهی شهرستان منتقل شدند و مورد تحقیق و بازجویی قرار گرفتند.

فرمانده انتظامی استان هرمزگان ادامه داد: متهمان دستگیر شده در ابتدا سعی در گمراه کردن مأموران و نسبت دادن قتل به افراد غریبه و خارج از منطقه را داشتند که با بازجویی‌های فنی و تخصصی و ارائه مدارک مستدل در نهایت لب به اعتراف گشوده و به جرم ارتکابی و قتل مقتول اعتراف کردند. متهمان با تشکیل پرونده جهت سیر مراحل قانونی به مرجع قضائی معرفی شدند.

۱۲ ساعت تلاش برای پیدا کردن کودک ۳ و نیم ساله

سید محمدامین یعقوبی، رئیس جمعیت هلال احمر شهرستان شهربابک، اظهار کرد: طی تماس تلفنی با جمعیت هلال احمر مبنی بر مفقود شدن کودک سه سال و نیمه در روستای آغل یحیی از توابع شهر خاتون آباد، بلافاصله نیروهای امدادی این جمعیت به روستای مذکور اعزام شدند.

وی با اشاره به تلاش ۱۲ ساعته امدادگران و نجات گران در این عملیات، افزود: این کودک از ساعت ۱۶ روز دوشنبه مورخ هفدهم مردادماه از منزل واقع در روستای آغل یحیی خارج شده بود که در نهایت ساعت شش صبح امروز سه‌شنبه توسط نیروهای مردمی و امدادی جمعیت هلال احمر در روستای آغل یحیی پیدا شد.

رئیس جمعیت هلال احمر شهرستان شهربابک خاطرنشان کرد: این کودک که در بیابان‌های اطراف روستایی نزدیک به شهر خاتون‌آباد پیدا شد و شب گذشته را در بیابان بوده است. نیروهای امدادی جمعیت هلال احمر با ۱۷ کیلومتر پیمایش در این عملیات جست‌وجو و نجات، کودک مفقود شده را زنده پیدا کردند، تحویل مرکز درمانی دادند و حال عمومی وی مساعد است.

شکستن بینی نیروی اورژانس توسط همراهان بیمار

جعفر میعادفر، رئیس سازمان اورژانس کشور با بیان اینکه ساعت ۰۳:۱۰ بامداد روز گذشته گزارشی مبنی بر تصادف در محور سرپل ذهاب به کرند غرب به اورژانس ۱۱۵ اعلام شد، اظهار کرد: همکاران پایگاه فوریت‌های پزشکی کرند غرب و سرپل ذهاب به محل اعزام و مصدومین حادثه ترافیکی را به بیمارستان شهدای سرپل‌ذهاب منتقل کردند اما یکی از مصدومین نیاز به خدمات تخصصی‌تر و اعزام به شهرستان کرمانشاه را داشته است.

وی افزود: در حین اعزام بیمار به بیمارستان، همراهان بیمار اصرار می‌کنند که حتماً باید سه نفر از همراهان با بیمار به کرمانشاه اعزام شوند و توسط تکنسین فوریت‌های پزشکی با توجه به قوانین اورژانس از ورود همراهان اضافی به آمبولانس خودداری می‌شود و در نهایت مصدوم با یک همراه به بیمارستان تخصصی در شهرستان کرمانشاه اعزام می‌شود.

رئیس سازمان اورژانس کشور گفت: در میانه مسیر با سد کردن جلوی آمبولانس همراهان بیمار از ماشین پیاده شده و با همکاران اورژانس درگیر شدند و کتک کاری کردند که این درگیری باعث شکسته شدن بینی و پارگی ابرو و لب همکار فوریت‌های پزشکی شده است. این موضوع از طریق مراجع قضائی توسط شبکه بهداشت و درمان شهرستان سرپل‌ذهاب تحت پیگیری است.

اخاذی از یک دختر به بهانه انتشار عکس‌های خصوصی

سرهنگ سیداحمد موسوی، رئیس پلیس فتا استان زنجان، اظهار کرد: در پی شکایت بانوی جوان زنجانی مبنی بر تهدید و اخاذی از طریق انتشار تصاویر خصوصی در فضای مجازی، مراتب به صورت ویژه در دستور کار کارشناسان پلیس فتا قرار گرفت.

وی ادامه داد: با اقدامات فنی و شیوه و شگردهای خاص پلیسی، متهم به هویت معلوم در استان زنجان مورد شناسایی قرار گرفت و با هماهنگی مقام قضائی در یک عملیات غافلگیرانه دستگیر و به پلیس فتا زنجان انتقال داده شد.

رئیس پلیس فتا استان زنجان تصریح کرد: در بازجویی‌های اولیه، متهم منکر بزه‌ارتکابی می‌شد اما پس از روبه‌رو شدن با مستندات، ضمن اعتراف به جرم خود، گفت از طریق شبکه اجتماعی اینستاگرام با شاکی آشنا و پس از جلب اعتماد به بهانه ازدواج، اقدام به دریافت تصاویر خصوصی کرده و با تهدید به انتشار این تصاویر، قصد اخاذی و برقراری ارتباطات نامتعارف را داشت که توسط پلیس فتا زنجان دستگیر شد.

خودکشی دو کارگر

یک منبع کارگری در شهرستان چوار استان ایلام با تأیید خبر درگذشت دو کارگر جوان، اظهار کرد: کارگران یاد شده با نام‌های «محمد منصوری» و «علی‌محمد کریمی» از اهالی روستای آبزا و شهر چوار بودند که به علت مشکلات خانوادگی و اقتصادی جان خود را از دست دادند.

وی افزود: محمد منصوری با ۳۲ سال سن و دو فرزند روز شانزدهم مردادماه خود را در محل سکونتش حلق آویز کرد و علی‌محمد کریمی نیز بعد از گذشت ۲۴ ساعت از حادثه اول خود را به ضرب گلوله از پای درآورد.

طبق اظهارت وی، مراسم خاکسپاری محمد منصوری روز یکشنبه شانزدهم مردادماه و علی‌محمد کریمی روز دوشنبه هفدهم مرداد ماه در آرامستان بهشت معصومه چوار برگزار شد.

مرگ تلخ کودک ۴ ساله با نیش عقرب

ذوالفقار دیودل رئیس روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی یاسوج، اظهار کرد: همه مراحل درمانی و احیا در کمترین زمان برای کودک عقرب گزیده شهرستان بهمئی انجام شده است اما عقرب گزیدگی از اورژانس‌های پزشکی به خصوص در کودکان است و در بهترین مراکز درمانی دنیا عوارض و مرگ‌ومیر بالایی دارد و در موارد شدید نیاز به بستری در ICU نیز وجود دارد.

وی ضمن تسلیت و ابراز همدردی با خانواده کودک فوت شده، افزود: بنا به گزارش بهورز منطقه، بیمار سامان غفوری کودک چهار ساله در روستای سید صالح رود تلخ شهرستان بهمئی در ساعت ۲۱:۴۲ مورد گزش عقرب قرار گرفته و ساعت ۲۲:۱۰ دقیقه به مرکز جامع سلامت ممبی که در فاصله ۱۸ کیلومتری این روستا قرار دارد انتقال یافته است.

رئیس روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی یاسوج ادامه داد: به گزارش پزشک مرکز علائم حیاتی بیمار در بدو ورود ناپایدار بوده و برای بیمار سرم ضد عقرب به همراه آمپول هیدروکرتیزون و کلرفنیرامین جهت پیشگیری از ایجاد حساسیت و آنافیلاکسی تزریق شد و پس حدود ۱۵ دقیقه بیمار همراه با دو نفر از پرسنل درمانگاه (مسئول مرکز و مامای شیفت) به مرکز بستر درمانی لیکک اعزام شد.

وی تصریح کرد: در بین راه با توجه به شرایط بیمار که پیش‌بینی می‌شد دچار ایست قلبی می‌شود و با پایگاه ماغر جهت امداد و کمک رسانی اورژانسی (فوریت‌های پزشکی مجهزتر) هماهنگ شد و در ساعت ۲۳:۱۰ دقیقه بیمار به آمبولانس ۱۱۵ منتقل شد و چند دقیقه بعد در آمبولانس فوریت‌ها دچار ایست قلبی و تنفسی و حدود ۲۵ دقیقه احیا برای بیمار انجام شد و علائم حیاتی بیمار دوباره برگشت و احیا موفق بود.

دیودل اضافه کرد: بیمار ساعت ۲۳:۴۷ دقیقه به مرکز بستر درمانی لیکک رسید که در آنجا توسط متخصص اطفال ویزیت شد و پنج دقیقه بعد مجدداً بیمار دچار ایست قلبی و تنفسی شد و به مدت ۳۰ دقیقه عملیات احیا برای بیمار انجام شد و علائم حیاتی بیمار مجدداً برگشت و احیا مجدد نیز موفق بوده است.

وی گفت: بیمار ساعت ۰۰:۵۷ دقیقه بامداد از مرکز بستر درمانی لیکک به بهبهان اعزام شد و در ساعت ۱:۲۰ دقیقه به بهبهان رسید که متأسفانه به دلیل خالی نبودن تخت icu اطفال در بیمارستان ولی عصر بهبهان، بیمار به ناچار به اتفاقات بیمارستان شهیدزاده بهبهان فرستاده و بستری شد و در آنجا مجدداً چند دقیقه بعد دچار ایست قلبی و تنفسی شد و این بار احیا ناموفق بود وبا کمال تأسف بیمار فوت کرد.

رئیس روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی یاسوج خاطرنشان کرد: بیمارستان ۳۲ تختخوابی مطالبه عمومی مردم شهرستان بهمئی است که در چند ماه اخیر جهش بزرگی در تکمیل سازه بیمارستانی صورت گرفته و به‌زودی بیمارستان افتتاح خواهد شد.

کد خبر 595038

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.