عشق به امام حسین (ع) قاتل اعدامی را نجات داد 

رئیس اداره تبلیغات اسلامی ملایر گفت: با گذشت خانواده گرجی از قاتل فرزند خود به عشق سیدالشهدا (ع) و همزمان با تاسوعا و عاشورای حسینی، فرد محکوم به اعدام به زندگی بازگشت.

به گزارش ایمنا، حجت‌الاسلام روح الله نجفی اظهار کرد: همزمان با روز تاسوعای حسینی امام جمعه ازندریان و جمعی از دسته‌های عزاداری با حضور در منزل خانواده مرحوم گرجی، پدر بزرگوار این مرحوم به عشق سیدالشهدا (ع) و حضرت عباس (ع)، از قاتل پسرش پس از تحمل پنج سال زندان گذشت.

وی این اتفاق را نشان از شعور و معرفت مردم نسبت به اهل بیت و اعتقاداتشان دانست و افزود: این پدر بزرگوار با الگوبرداری از سید و سالاد شهیدان اباعبدالله الحسین (ع) در بخشیدن حر بن ریاحی، قاتل فرزندش را بخشید و از پای چوبه دار نجات داد.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی ملایر تاکید کرد: با این کار بار دیگر روحیه عفو و بخشش بین عاشقان، خادمان و نوکران اباعبدالله الحسین (ع) در شهرستان و به ویژه شهر ازندریان دمیده شد.

این قتل عمدی در شهر ازندریان در سال ۹۶ بر اثر نزاع به وقوع پیوسته بود و قاتل به مدت پنج سال در زندان به سر می‌برد که نهایتاً پس از طی مراحل قانونی منجر به صدور حکم قصاص شده بود.

منبع: رکنا

کد خبر 595021

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.