وزیر اقتصاد: روز خبرنگار، روز پاسداشت شهامت و تعهد است

وزیر اقتصاد با گرامیداشت روز خبرنگار و با اشاره به تقارن آن با روز عاشورا و نقش روشنگر حضرت زینب (س) در رساندن پیام عاشورا، نوشت: اکنون که دشمنان سعی دارند دستاوردهای کشور را برای جهانیان کم‌رنگ جلوه دهند، نقش فعالان رسانه‌ای برای بیان حقایق بیش از پیش نمایان می‌شود.

به گزارش ایمنا و به نقل از وزارت امور اقتصادی و دارایی، «سیداحسان خاندوزی» با صدور پیامی روز خبرنگار را گرامی داشت و با اشاره به تقارن این روز با عاشورای حسینی نوشت: خبرنگاران وارث امانت الهی هستند، همان طور که پیام عاشورا، "حق گویی" و "حق جویی" از طریق پیام آوران راستین از آن زمان تا به امروز بوده است، رسالت خبرنگاران نیز آگاهی رسانی صحیح به مردم است.

متن پیام وزیر امور اقتصادی و دارایی به شرح زیر است:

«ن والقلم و ما یسطرون»

روز خبرنگار که با عاشورای حسینی مصادف گشته است، رمز ماندگاری حرکت عظیم حضرت ابا عبدالله الحسین (ع) و یاران باوفایشان را بیش از پیش برای اذهان مردم برجسته می‌کند. حضرت زینب (س) اسوه صبر و تقوا، با روحیه شجاعت و زبان غراء در مسیر روشنگری واقعه کربلا برای مردم عصر خویش کوشید و تصویر شفافی را از حقانیت آن حضرت در برابر یزیدیان برای بشریت ماندگار کرد، به طوری که پس از قرن‌ها، سال‌روز شهادت سید الشهدا هر ساله با شور و شعور افزون‌تری برگزار می‌شود.

خبرنگاران وارث امانت الهی هستند، همان طور که پیام عاشورا، "حق گویی" و "حق جویی" از طریق پیام آوران راستین از آن زمان تا به امروز بوده است، رسالت خبرنگاران نیز آگاهی رسانی صحیح به مردم است.

روز خبرنگار، روز پاسداشت شهامت و تعهد است و یادگار بی بدیل شهید والامقام محمود صارمی، قهرمانی که عاشقانه در مصاف قلم و گلوله جان باخت، تا حریم حرمت خبر بی دفاع نماند.

اکنون که در گام دوم انقلاب اسلامی قرار داریم و کشور در مسیر پیشرفت قرار دارد، دشمنان این مرز و بوم سعی دارند با تمام توان، دستاوردهای نظام جمهوری اسلامی ایران را برای جهانیان کمرنگ جلوه دهند.

در این راستا نقش فعالان رسانه‌ای بیش از پیش نمایان می‌شود که با تأسی از سیره آن بانوی فاضله، با بیان حقایق، گام‌های اساسی را در تنویرافکار عمومی بویژه در حوزه اقتصادی بردارند.

بر خود لازم می‌دانم این روز بزرگ را گرامی داشته و ضمن تقدیر و تشکر از اصحاب رسانه به دلیل تبیین و اطلاع رسانی وقایع و رویدادهای اقتصادی کشور، برای آنان در ایفای نقش راهبردی تقویت اعتماد عمومی در سال تولید، دانش بنیان و اشتغال آفرین آرزوی موفقیت کنم.

کد خبر 594993

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.