سرمایه‌گذاری ۶۶ میلیون دلاری سنگاپور بر برنامه شهر فردا

سنگاپور ۶۶ میلیون دلار بودجه مازاد به حمایت از برنامه تحقیق و توسعه شهرهای فردا تخصیص داده است.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، سنگاپور با تعیین بودجه‌ای ۶۶ میلیون دلاری به حمایت از برنامه تحقیق و توسعه شهرهای فردا (CoT) متعهد شده است. این برنامه در ژوئن ۲۰۱۷ با هدف تبدیل سنگاپور به شهری زیست‌پذیر، پایدار و تاب‌آور در آینده و به عنوان یک مرکز راه‌حل‌های پرجنب‌وجوش شهری راه‌اندازی شد.

زمینه‌های تحقیقاتی قابل سرمایه‌گذاری در CoT شامل بهبود نگهداری زیرساخت‌های قدیمی، کاوش در فضای دریا و توسعه راه‌حل‌های برنامه‌ریزی شهری چند رشته‌ای می‌شود. این سه حوزه تحقیقی، بخشی از موضوعات کلیدی تحقیق و توسعه تحت پوشش CoT در طرح تحقیق، نوآوری و سازمانی 2025 (RIE2025) محسوب می‌شود.

طرح بودجه مازاد سنگاپور در این برنامه عبارت است از تخصیص ۱۳ میلیون دلار به بهبود زیرساخت‌های قدیمی از طریق توسعه سیستم‌های پیشرفته بازرسی و تعمیر ساختمان و همچنین مصالح ساختمانی پیشرفته و بادوام، تخصیص ۳۵ میلیون دلار به کشف راه‌هایی برای ایجاد فضای زیرزمینی و دریایی مقرون‌به‌صرفه‌تر، انعطاف‌پذیرتر و مولدتر در راستای فراهم آوردن فضای زمینی بیشتر برای حمایت از فعالیت‌های کار و بازی و در نهایت تخصیص ۱۸ میلیون دلار به توسعه راه‌حل‌های برنامه‌ریزی شهری چندرشته‌ای پیشرفته که شامل علوم شهری، تجزیه‌وتحلیل داده‌ها و هوش مصنوعی (AI) می‌شود تا به برنامه‌ریزان و سیاست‌گذاران کمک کند برنامه‌ریزی‌های هدفمندتری را برای رفع نیازهای مردم ارائه دهند.

سنگاپور این بودجه مازاد را به دنبال اطلاعیه کمیته تأمین منابع وزارت توسعه ملی سنگاپور در سال جاری تعیین کرد که شامل تخصیص ۱۱۰ میلیون دلار به CoT در راستای حمایت از تحقیقات مرتبط با افزایش زیست‌پذیری و پایداری منتشر شد.

طرح تحقیق، نوآوری و سازمانی ۲۰۲۵ نیز استراتژی ملی این کشور برای بهره‌گیری از علم و فناوری در جهت ایجاد سنگاپوری انعطاف‌پذیرتر، پایدارتر و دیجیتالی‌تر، ایجاد فرصت‌های جدید برای اهالی سنگاپور و عبور موفقیت‌آمیز و قوی از کووید -۱۹ است که در مجموع ۲۵ میلیارد دلار برابر با یک درصد از تولید ناخالص داخلی سنگاپور، برای آن در طول پنج سال در نظر گرفته شده است.

سرمایه‌گذاری ۶۶ میلیون دلاری سنگاپور بر برنامه شهر فردا

کد خبر 594987

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.