کمپین "پلاگینگ"؛ راه‌حل ایتالیا برای نجات میراث طبیعی یونسکو از زباله

پارک ملی چینکوتره ایتالیا که در فهرست میراث طبیعی حفاظت شده یونسکو قرار دارد، تحت تأثیر منفی زباله‌های ناشی از حضور گردشگران قرار گرفته است؛ مسئولان برای رفع این مشکل، کمپین «پلاگینگ» را به راه انداخته‌اند که بر اساس آن گردشگران باید زباله‌های خود را به قایق بازگردانند.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، پارک ملی چینکوتره در سواحل لیگوریا ایتالیا با داشتن مناظر دیدنی، یکی از مهم‌ترین جاذبه‌های توریستی ایتالیا محسوب می‌شود، اما این محبوبیت جنبه تاریک‌تری را به همراه دارد. بازدیدکنندگان این منطقه باعث انباشت زباله بسیاری شده‌اند که بیش از ظرفیت مدیریت این شهر کوچک است. بنابراین، یک پروژه مشارکتی در پاسخ به این مشکل وجود آمده است که شامل نصب سطل‌های دسته‌بندی زباله روی کشتی‌هایی است که به این منطقه وارد می‌شوند.

علاوه بر این، مسافران از طریق کمپین‌های اطلاع‌رسانی در مورد اثرات زیانبار آلودگی آگاه می‌شوند و از آن‌ها خواسته می‌شود که زباله‌های خود را جمع‌آوری و در کیسه‌های مخصوص نگهداری کنند و پس از بازگشت به قایق آن‌ها را در سطل‌های مخصوص قرار دهند. در ایتالیا، سطل‌های دسته‌بندی زباله به‌عنوان "جزایر زیست‌محیطی" شناخته می‌شوند؛ چراکه هرکدام از آن‌ها نجات‌بخش طبیعت از آلودگی مشخصی است.

کمپین "پلاگینگ"؛ راه‌حل ایتالیا برای نجات میراث طبیعی یونسکو از زباله

رئیس پارک ملی چینکوتره در مورد آگاهی‌بخشی این ابتکار عمل گفت: "بازدید از این پارک که نماد ارتباط بین انسان و طبیعت است، باید جنبه آموزشی داشته باشد. کاهش میزان زباله‌های ناشی از تردد مسافران به معنای کمک واقعی به جامعه محلی برای مدیریت محیط‌زیست است. این پروژه بر اساس اصول انگیزه و اطلاعات عمل می‌کند و باعث تشویق همکاری میان افراد، مؤسسات و شهروندان می‌شود. بازدیدکنندگان این امکان را دارند که نقش فعالی برای حفاظت از سرمایه‌های طبیعی داشته باشند."

تنها کاری که مسافران باید انجام دهند این است که پلاستیک، قوطی‌ها، کاغذ و زباله‌های غیرقابل بازیافت را به کشتی بازگردانند، سپس زباله‌ها هنگام بازگشت به خشکی توسط شرکت مدیریت پسماند جمع‌آوری می‌شود.

شرکت مدیریت پسماند قبلاً با پارک ملی در تشویق گردشگران به مشارکت فعال‌تر در مراقبت از محیط زیست همکاری کرده است. از ابتدای امسال گردشگران می‌توانند به یکی از تورهای راهنمای به اصطلاح «پلاگینگ» بپیوندند که جدای از پیاده‌روی و لذت بردن از زیبایی‌های طبیعت، در طول مسیر می‌توانند به جمع‌آوری زباله بپردازند.

اصطلاح " پلاگینگ" در سوئد برای توصیف فعالیت‌های ورزشی در فضای باز، مانند دویدن یا پیاده‌روی اطلاق می‌شود که با جمع کردن زباله ترکیب می‌شود.

تورهای "پلاگینگ" رایگان هستند و گردشگران می‌توانند دستکش‌ها و ابزار مورد نیاز خود را از مدیریت پسماند دریافت کنند.

مدیریت پارک ملی چینکوتره همچنین در حال مطالعه پروژه ایجاد "جزایر زیست‌محیطی" در اسکله‌های دریایی روستاها برای ماهیگیران و قایقرانان محلی است.

کمپین "پلاگینگ"؛ راه‌حل ایتالیا برای نجات میراث طبیعی یونسکو از زباله

کد خبر 594964

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.