ضرورت تاسیس اداره میراث فرهنگی در شهر قوچان

نماینده استان خراسان رضوی در شورای عالی استان‌ها گفت: با اینکه شهر قوچان یک شهر تاریخی است، اما اداره میراث فرهنگی در این شهر وجود ندارد و تنها یک نمایندگی در این شهرستان وجود دارد.

به گزارش ایمنا و به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی شورای عالی استان‌ها علی شکفته با اشاره به وضعیت میراث فرهنگی شهرستان قوچان، اظهار کرد: در شهر قوچان چند اثر تاریخی داریم که ثبت ملی شده‌اند، اما به دلیل رها شدن سیمای شهر را زشت کرده است.

وی با بیان اینکه ثبت ملی آثار تاریخی قوچان باعث افتخار است، ادامه داد: این آثار که شامل چهار حمام و یک یخچال تاریخی است مالکیت شخصی دارد و از این رو نه صاحبان این آثار تاریخی توانایی بازسازی و مرمت این آثار را دارند و نه سازمان میراث فرهنگی علاقه‌ای به مرمت یا حتی تملک این آثار دارد.

نماینده استان خراسان رضوی در شورای عالی استان‌ها گفت: از این رو این آثار روز به روز از بین می‌روند و تنها مخربه‌ای از اینها باقی می‌ماند که چهره شهر را زشت می‌کند. در صورتی که اگر به این آثار رسیدگی شود می‌تواند علاوه‌بر زیبایی، جاذب گردشگر و برای شهر درآمدزا باشد.

وی با بیان اینکه دره شمخال از مناطق گردشگری شهرستان قوچان است، تصریح کرد: این دره که در نزدیکی مرز ایران و ترکمنستان قرار دارد، جز ۷۰ دره پاک جهان محسوب می‌شود، اما این دره به درستی معرفی نشده است و آورده‌ای برای شهرستان نداشته است، با اینکه شهر قوچان یک شهر تاریخی است، اما اداره میراث فرهنگی در این شهر وجود ندارد و تنها یک نمایندگی در این شهرستان وجود دارد.

کد خبر 594962

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.