تشخیص انواع مواد با کمک انگشت مصنوعی

گروهی از پژوهشگران چینی، انگشت مصنوعی ساخته‌اند که با حسگرهایی ویژه می‌تواند نوع مواد را با دقت بیش از ۹۰ درصد تشخیص دهد. فناوری استفاده‌شده در این انگشت مصنوعی ممکن است برای اتوماسیون وظایف تولیدی رباتیک نظیر مرتب‌سازی کالاها یا کنترل کیفیت مورد استفاده قرار بگیرد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، سرفصل مهم‌ترین رویدادهای خبری حوزه علم‌وفناوری را در روزی که گذشت، مرور می‌کنیم:

رزولوشن و دوربین ردمی K50 Extreme Edition شیائومی فاش شد

درحالی‌که تاریخ عرضه گوشی ردمی K50 Extreme Edition در چین به‌زودی مشخص می‌شود، شایعات متعددی در حال انتشار است که مشخصات احتمالی آن را آشکار می‌کند. گزارش جدید Panda is Bald رزولوشن گوشی هوشمند K50 Extreme Edition را فاش کرده است، پیش‌تر نیز، این گوشی در «گیک‌بنچ» مشاهده و برخی از مشخصات آن بررسی شده بود.

خبرهای قبلی حاکی از آن بود که Redmi K50 Extreme Edition از صفحه‎‌نمایش ۶.۷ اینچی امولد بهره‌مند است. درحالی‌که گزارش‌های اخیر از به‌کارگیری حسگر اثرانگشت زیر نمایشگر خبر می‌دهد. به تازگی نیز رزولوشن صفحه‌نمایش این گوشی که ۲۷۱۲ در ۱۲۲۰ است، فاش شد.

میکس فولد دو شیائومی کی معرفی می‌شود؟

به‌گفته افشاگر باسابقه فناوری، شیائومی ظاهراً قصد دارد پنجشنبه _بیستم مردادماه_ نسل بعدی از گوشی‌های تاشدنی یعنی میکس فولد دو را با تراشه پرچم‌دار کوالکام رونمایی کند. با اینکه طرفداران گوشی‌های تاشدنی منتظر رونمایی رسمی گلکسی زد فولد و زد فلیپ چهار سامسونگ چهارشنبه _نوزدهم مردادماه_ هستند ظاهراً گوشی تاشدنی میکس فولد دو نیز روز بعد یعنی پنجشنبه _بیستم مردادماه_ معرفی می‌شود؛ البته این اطلاعات توسط افشاگر معروف Ice Universe ارائه شده و هنوز به‌طور رسمی از سوی شیائومی تأیید نشده است.

تشخیص انواع مواد با کمک انگشت مصنوعی

گروهی از پژوهشگران چینی انگشتی مصنوعی ساخته‌اند که با حسگرهایی ویژه می‌تواند نوع مواد را با دقت بیش از ۹۰ درصد تشخیص دهد. فناوری استفاده‌شده در این انگشت مصنوعی ممکن است برای اتوماسیون وظایف تولیدی رباتیک نظیر مرتب‌سازی کالاها یا کنترل کیفیت مورد استفاده قرار بگیرد؛ البته حسگرهای لمسی که بتواند اطلاعاتی نظیر فشار یا دمای سطوح مختلف را استخراج کند، ایده جدید نیست، اما حسگرهایی دارای توانایی تشخیص نوع و میزان لطافت سطوح مختلف است کمتر مشاهده می‌شود.

دانشمندان این انگشت مصنوعی را با صدها نمونه مختلف از ۱۲ ماده شامل چوب، شیشه، پلاستیک و سیلیکون آزمایش کرده و سراغ یک سیستم تحلیل داده بر پایه یادگیری ماشین رفته‌اند؛ این آزمایش نشان‌داد که انگشت مصنوعی با دقت ۹۶.۸ درصد چوب، شیشه، پلاستیک و سیلیکون را تشخیص می‌دهد و در هنگام تشخیص تمام مواد حداقل ۹۰ درصد دقت دارد.

اینتل از گرافیک‌های سری «آرک» با لیتوگرافی شش نانومتری رونمایی کرد

گرافیک‌های جدید سری Arc Pro اینتل با تمرکز بر پردازش‌های سنگین معرفی شد و اینتل معتقد است که مدل A50 به قدرت ۴.۸ «ترافلاپس» دست پیدا می‌کند. اینتل روز گذشته گرافیک‌های سری «آرک پرو» را که برای کامپیوترهای دسکتاپ و لپ‌تاپ‌های پرقدرت تولید شده است را معرفی کرد. کارت‌های Intel Arc Pro A40 و Intel Arc Pro A50 برای پردازنده A30M برای لپ‌تاپ‌های حرفه‌ای به بازار عرضه می‌گردد. هر سه گرافیک جدید اینتل از قابلیت رهگیری پرتو سخت‌افزاری AV1 پشتیبانی می‌کند و پردازش‌های مبتنی‌بر هوش‌مصنوعی را با قدرت بالا انجام می‌دهد.

اپل انتظار دارد که فروش آیفون ۱۴ بیش از حد انتظار باشد

ظاهراً اپل به تأمین‌کنندگان خود اطلاع داده است که انتظار دارد فروش سری آیفون ۱۴ بیش از حد تصور باشد؛ به‌همین‌دلیل، تصمیم گرفته است میزان تولید این سری از گوشی‌های خود را به ۹۵ میلیون دستگاه افزایش دهد. براساس گزارشی جدید، اپل به تأمین‌کنندگان خود اعلام کرده است که میزان تولید آیفون‌های سری ۱۴ را به ۹۵ میلیون دستگاه افزایش دهند که در مقایسه با انتظارات قبلی این شرکت، نشان‌دهنده افزایش پنج درصدی است؛ این گزارش نشان می‌دهد که آیفون ۱۴ پرو مکس بیش‌ترین سهم را از این ۹۵ میلیون دستگاه به خود اختصاص داده است.

کد خبر 594939

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.