تحصیل بیش از یک هزار دانش‌آموز در مدارس سنگی و کانکسی/کسری ۱۶ هزار نیروی انسانی

معاون برنامه‌ریزی آموزش‌وپرورش استان اصفهان با بیان اینکه ۱۷۳ دانش‌آموز اصفهانی در مدارس کانکسی و ۹۰۶ دانش‌آموز در مدارس سنگی تحصیل می‌کنند، گفت: آموزش‌وپرورش استان اصفهان در سال‌جاری با ۱۶ هزار نفر کسری نیروی انسانی مواجه بود که بخشی از این کمبود مرتفع شده است.

سیدعلی مدینه در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: به طور کلی در ۲۱ روستای سطح استان اصفهان ۲۴ مدرسه کانکسی وجود دارد و تعداد دانش‌آموز حاضر در این مدارس ۱۷۳ نفر است که از نظر معلم با مشکلی مواجه نیستند. حتی حدود ۱۰ مدرسه در استان اصفهان وجود دارد که معلم تنها برای یک نفر تدریس می‌کند و عدالت آموزشی در استان برقرار است.

وجود ۳۱ مدرسه سنگی در استان اصفهان

وی با بیان اینکه از بین پنج هزار مدرسه سطح استان مدارس بسیاری دارای جمعیت دانش‌آموزی زیر ۱۰ نفر هستند، افزود: ۳۱ مدرسه سنگی در شهرستان‌های سمیرم، فریدون‌شهر و کاشان دایر است که ۹۰۶ دانش‌آموز دارد، از این تعداد چهار مدرسه در شهرستان‌های سمیرم و فریدون‌شهر ساخته شده و پنج مدرسه در شهرستان فریدون‌شهر در دست ساخت است.

معاون پژوهش، برنامه‌ریزی و توسعه منابع اداره کل آموزش و پرورش استان اصفهان با تاکید بر اینکه زنگ برنامه‌ریزی برای مدارس سنگی در استان به صدا درآمده است و در دستور کار است، تصریح کرد: تعداد مدارس فرسوده غیرقابل استفاده در سطح استان بسیار اندک است که تعداد دقیقی از آنها در دسترس نیست و در صورت غیرقابل استفاده بودن یک مدرسه، تخلیه خواهد شد.

وی با بیان اینکه مدارسی نیز در سطح استان نیازمند استحکام بهتر و بیشتر هستند، ادامه داد: در برنامه سفر ریاست جمهوری به استان اصفهان این موارد مطرح شده و منتظر اعتباراتی در این خصوص هستیم تا اختصاص یابد.

کمبود حدود هشت تا ۹ هزار نفر نیروی انسانی

مدینه با اشاره به کمبود نیروی انسانی آموزش و پرورش استان اصفهان با بیان اینکه استان اصفهان طی سال جاری با ۱۶ هزار نفر کسری نیروی انسانی مواجه بوده است، گفت: بخشی از کمبود نیروی انسانی برای آغاز سال تحصیلی جاری مرتفع شده است و درحال‌حاضر با کمبود حدود هشت تا ۹ هزار نفر، روبه‌رو هستیم که به یاری خدا مرتفع خواهد شد تا از ابتدای مهرماه سال جاری با کلاسی بدون معلم مواجه نباشیم.

وی با بیان اینکه ورودی‌های نیروی انسانی سال جاری از طریق سرباز معلم‌ها، دانشجویان دانشگاه فرهنگیان و پذیرفته‌شدگان آزمون استخدامی است، اضافه کرد: مصاحبه پذیرفته‌شدگان آزمون استخدامی اردیبهشت‌ماه، در تیرماه انجام شده است و افراد پذیرفته شده نهایی در فرآیند آموزش و برنامه‌ریزی مهرماه سال جاری، قرار گرفته‌اند.

پرداخت پاداش بازنشستگان مهرماه تا پایان شهریور

معاون پژوهش، برنامه‌ریزی و توسعه منابع اداره کل آموزش و پرورش استان اصفهان اظهار کرد: ورودی نیروی انسانی آموزش طی سال جاری شامل حدود ۲۰۰ نفر سرباز معلم، دو هزار دانشجوی دانشگاه فرهنگیان و ۱۵۰۰ نفر پذیرفته‌شده از طریق آزمون استخدامی است.

وی با بیان اینکه اعتبارات آموزش و پرورش استان در حد اعتبارات دولتی بوده است و کمبود اعتبارات وجود دارد، افزود: دیونی از سال‌های گذشته وجود دارد که برآورد شده تا پرداخت شود و مقرر شده است پاداش افرادی که از تاریخ یکم مهرماه بازنشسته شده‌اند نیز تا پایان شهریورماه پرداخت شود.

مدینه با تاکید بر اینکه سال جاری نیروی جدیدی که تحت عنوان حق‌التدریس آزاد باشد استخدام نخواهد شد، خاطرنشان کرد: نیروهای حق‌التدریس به جز ماه‌های اردیبهشت و خرداد پرداخت شده و مابقی نیز طبق برنامه‌ریزی‌ها پرداخت خواهد شد.

کد خبر 594937

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.