تاسیس نخستین گالری عرضه و فروش آثار خوشنویسان اصفهان

رئیس انجمن خوشنویسان اصفهان با اشاره به ایجاد یک گالری ثابت با همکاری سپاه برای فروش آثار خوشنویسی، گفت: نخستین گالری برای به نمایش گذاشتن و فروش آثار هنری خوشنویسان در اصفهان افتتاح خواهد شد.

علی فرزانه در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: تعداد اساتید خوشنویسی قبل از انقلاب در کشور چهار نفر بود که دو نفر از آنها اهل اصفهان بودند و بعد از انقلاب، این تعداد به ۳۵ نفر رسید.

وی با اشاره به تعلیم و تربیت ۱۶۰۰ مدرس خوشنویس از سوی انجمن خوشنویسان اصفهان، افزود: درگذشته معلمان دروس دیگر، خوشنویسی را به کودکان آموزش می‌دادند، اما در حال حاضر این کار با حضور مدرسان این رشته انجام می‌شود.

رئیس انجمن خوشنویسان اصفهان بابیان اینکه امروزه خوشنویسی به یک‌رشته مستقل در دانشگاه تبدیل‌شده و هر سال فارغ‌التحصیلان آن به‌عنوان معلم و استاد جذب مراکز علمی می‌شوند، تصریح کرد: هنر خوشنویسی به یک صنعت تبدیل شده و آثار آن به کشورهای دیگر همچون مالزی، دبی، قطر، ترکیه و امارت صادر می‌شود.

وی از ارتقای جایگاه هنر خوشنویسی در چهار دهه گذشته و پس از انقلاب اسلامی خبر داد و گفت: به دلیل ضعیف بودن دست کودکان، خط تحریری را در دوران دبستان آموزش می‌دهیم و تعلیم با قلم درشت و جوهر حذف شده است.

فرزانه با تأکید بر اینکه هنر خوشنویسی برای استادکاران این صنعت درآمدزا است، تأکید کرد: رواج نرم‌افزارهای رایانه‌ای سبب شده که تابلو سازانی که باهنر خوشنویسی روی پارچه امرار معاش می‌کردند، متضرر شوند.

وی از گرایش مردم به استفاده از هنر خوشنویسی و مزین کردن آثار دیگر صنایع‌دستی با این هنر خبر داد و اضافه کرد: ایرانی‌ها با کلام به‌خوبی ارتباط برقرار می‌کنند و به همین دلیل هنر خوشنویسی طی سال‌های اخیر مورد اقبال عمومی قرار گرفته است.

رئیس انجمن خوشنویسان اصفهان با اشاره به ایجاد یک گالری ثابت با همکاری سپاه برای فروش آثار خوشنویسی، اظهار کرد: نخستین گالری برای به نمایش گذاشتن و فروش آثار هنری خوشنویسان در اصفهان افتتاح خواهد شد.

وی بابیان اینکه سازمان میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری طی سال‌های اخیر در زمینه ایجاد هنرهای ترکیبی و تلفیقی با هنر خوشنویسی ضعیف عمل کرده است، ادامه داد: مردم از هنرهای تکراری صنایع‌دستی خسته شده‌اند و به دنبال جایگزینی آنها با هنرهای دیگر همچون خوشنویسی هستند.

کد خبر 594933

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.