آخرین جزئیات احداث پارکینگ زیرسطحی خیابان توحید

مدیر منطقه پنج شهرداری اصفهان گفت: عملیات احداث اسکلت پارکینگ زیرسطحی خیابان توحید تاکنون ۹۲ درصد پیشرفت فیزیکی داشته است.

احمد رضایی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: احداث پارکینگ زیرسطحی خیابان توحید از جمله پروژه‌های مهم شهری محسوب می‌شود که در راستای رفع نیازهای شهروندان و کاربران خیابان‌های توحید، نظر و بلوار ملت در دستور کار قرار گرفته است.

وی ادامه داد: محدوده احداث پارکینگ زیرسطحی خیابان توحید به دلیل وجود مراکز گردشگری، تجاری و درمانی متعدد، همواره مورد توجه شهروندان بوده و یکی از نقاط پرتردد شهری است که انتظار می‌رود با احداث این پارکینگ بخشی از معضلات ترافیکی منطقه پنج شهرداری در این محل برطرف شود.

مدیر منطقه پنج شهرداری اصفهان با بیان اینکه پارکینگ زیرسطحی خیابان توحید حد فاصل چهارراه توحید شمالی تا پل آذر احداث می‌شود، خاطرنشان کرد: با توجه به محدودیت‌های اعمال شده در خیابان نظر میانی با رویکرد توسعه انسان‌محور، نگاه شهروندمداری این پارکینگ راهگشای رفع این معضل مهم در این محور است.

وی تصریح کرد: پارکینگ زیرسطحی خیابان توحید و پارکینگ مقابل بیمارستان شریعتی در مطالعات جامع ترافیکی شهر اصفهان به عنوان اولویت‌های نخست و دوم در منطقه پنج پیش‌بینی شده بود که پس از طی مراحل مطالعاتی، احداث پارکینگ زیرسطحی خیابان توحید به تصویب رسید، البته در طرح تفصیلی شهر اصفهان برای کاربری‌های همجوار نیز پارکینگ‌هایی پیش‌بینی شده بود، اما با قیمت‌های گران در آزادسازی املاک روبه‌رو شدیم که توجیه اقتصادی برای احداث پارکینگ وجود نداشت.

رضایی گفت: پارکینگ زیرسطحی خیابان توحید در مجموع با زیربنای ۱۲ هزار و ۷۰۰ مترمربع به طول ۵۴۰ متر، دو باند با عرض ۱۱ متر و عمق چهار مترمربع و چهار رمپ ورود و خروج، هشت دستگاه پله و آسانسور، ۱۶ چشمه سرویس‌های بهداشتی و اتاق برق و تأسیسات با ظرفیت ۳۵۴ خودرو و ۲۰ دستگاه موتورسیکلت و دوچرخه در حال احداث است.

کد خبر 594893

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.