۱۸ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۱:۱۶
بحران یخ در اسپانیا!

سوپرمارکت‌های اسپانیایی در بحبوحه آنچه طوفان مصیبت‌ها عنوان شده است، شروع به جیره‌بندی فروش تکه‌های یخ بسته‌شده کرده‌اند؛ موج گرمای مداوم و افزایش شدید قیمت‌های انرژی در این کشور باعث افزایش تقاضا برای این کالای منجمد شده است، به طوری که تولید نمی‌تواند پاسخگوی این میزان از تقاضا باشد.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، اسپانیا در تابستان امسال سومین موج گرمای متوالی و بسیار شدید خود را تجربه می‌کند و این شرایط به روش‌های مختلف زندگی روزمره را در این منطقه تحت فشار قرار داده است. یکی از مشکلات به وجود آمده در این آب‌وهوا، کمبود شدید یخ است که باعث شده است بعضی از سوپرمارکت‌های اسپانیایی اعلام کنند که هر مشتری فقط می‌تواند دو کیسه بخرد.

تولید یخ به منظور پاسخگویی به تقاضای معمول تابستان از ماه‌های ابتدایی سال آغاز می‌شود، اما افزایش قیمت برق، هزینه‌های تولید و ذخیره‌سازی را با مشکل مواجه کرد و همین امر منجر به تعطیلی بعضی از کارخانه‌ها شد.

بحران یخ در اسپانیا!

تقاضاهای ناشی از موج گرما باعث افزایش قیمت کیسه‌های یخ شده است اما مشکل بزرگ‌تر این است که بسته‌های یخ که قبلاً در اوایل سال تولید و ذخیره شده بود، اکنون تمام شده است. به گفته منابع رسانه‌ای مختلف، نرخ تولید فعلی به سادگی نمی‌تواند با این حجم رو به افزایش تقاضا مطابقت داشته باشد. چشم‌انداز بد این است که تا قبل از پایان تابستان، یخ اسپانیا تمام خواهد شد.

این خبر بدی برای مصرف‌کنندگان است زیرا جدا از اینکه اکنون باید با موج گرما مبارزه کنند، ممکن است مجبور شوند قطعات یخ را به عنوان بخشی از انبار اصلی خود همراه با نان و روغن پخت‌وپز در نظر بگیرند که اکنون با توجه به افزایش هزینه‌ها، گران‌تر نیز شده است.

کد خبر 594853

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.