بهره‌گیری از ظرفیت‌های مردمی در بزرگداشت شعائر دینی

عضو کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر مشهد گفت: اساس و محور برپایی و بزرگداشت مناسبت‌های ملی و مذهبی، مردم هستند و با تکیه بر همین اصل، مدیریت شهری عمده مسائل را به تشکل‌های مردمی واگذار کرده است.

سیدابراهیم علیزاده در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، در خصوص بهره‌گیری از ظرفیت‌های مردمی در بزرگداشت شعائر دینی، اظهار کرد: اساس و محور برپایی و بزرگداشت مناسبت‌های ملی و مذهبی، مردم هستند و با تکیه بر همین اصل، مدیریت شهری عمده مسائل را به تشکل‌های مردمی و هیئت‌ها واگذار و تسهیل‌گری می‌کند.

وی با اشاره به حضور پررنگ و خودجوش مردمی در برپایی باشکوه عزای اباعبدالله‌الحسین (ع)، ادامه داد: یکی از جلوه‌های بسیار مهم و حائز اهمیت محرم امسال، همین پای کار بودن مردم بود؛ شعائر ملی و مذهبی ما با جنبه‌های مردمی عجین شده و رمز ماندگاری آن نیز همین مهم بوده است.

عضو کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر مشهد با بیان اینکه رویکرد و نگاه مدیریت شهری در دوره ششم، تسهیلگری برای برگزاری هرچه باشکوه‌تر آئین‌های ملی و مذهبی است، تصریح کرد: تجلی این سیاست را در ایام دهه ولایت و در دهه اول محرم‌الحرام شاهد بودیم.

وی افزود: اساس و محور برپایی و بزرگداشت چنین مناسبت‌هایی، باید مردم و تشکل‌های مردمی باشند؛ مدیریت شهری یک گام عقب نشسته و از ورود و مداخله مستقیم پرهیز کرده است.

علیزاده با بیان اینکه شورای ششم و کمیسیون فرهنگی و اجتماعی در این دوره به دنبال تقویت جنبه مردمی در بزرگداشت چنین رویدادهایی است، گفت: با تکیه بر رویکرد تسهیلگری، موانع و مشکلات پیش روی هیئت‌های مذهبی و تشکل‌های مردمی برای برپایی مراسم را برمی‌داریم و امیدواریم بتوان مشهد را به الگویی برای سایر شهرها تبدیل کرد.

کد خبر 594783

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.