معضل سگ‌های بلاصاحب باید استانی رفع شود

رئیس شورای اسلامی شهر بندرانزلی با بیان اینکه حضور و افزایش جمعیت سگ‌های بلاصاحب یکی از مشکلات جدی شهرهای استان گیلان است، گفت: شهرداری‌ها به تنهایی قادر به ساماندهی سگ‌های بلاصاحب نیستند و این معضل باید به صورت استانی توسط نهادها و ادارات متولی رفع شود.

شعبان جعفری در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، در خصوص لزوم ساماندهی سگ‌های بلاصاحب، اظهار کرد: حضور و افزایش جمعیت سگ‌های بلاصاحب یکی از مشکلات جدی شهرهای استان گیلان به ویژه بندرانزلی است، ساماندهی سگ‌های بلاصاحب در شهر متولیان بسیاری دارد و شهرداری به تنهایی قادر به ساماندهی و نگهداری این حیوانات نیست، هم‌افزایی و همکاری تمام دستگاه‌های ذی‌ربط در این زمینه نیاز است.

وی با بیان اینکه ساماندهی سگ‌های بلاصاحب نیازمند تأمین زمین از سوی منابع طبیعی و احداث پناهگاه مجهز است، افزود: نگهداری و غذارسانی، تیمار، واکسیناسیون و عقیم‌سازی سگ‌های بلاصاحب هزینه بسیاری دارد و نیازمند تخصیص اعتبار و بودجه کافی است.

رئیس شورای اسلامی شهر بندرانزلی خاطرنشان کرد: شهرداری در زمینه ساماندهی سگ‌های بلاصاحب با دستگاه‌های متولی، حامیان حیوانات و سازمان‌های مردم‌نهاد چندین جلسه در فرمانداری برگزار کرده است و مقرر شد، دستگاه‌های مرتبط در حیطه وظایف خود اقدامات لازم را انجام دهد.

وی تصریح کرد: شهرداری بندرانزلی به صورت مستمر سگ‌های بلاصاحب را از سطح شهر جمع‌آوری می‌کند، اما به دلیل هزینه بالای نگهداری این حیوانات، گاهی مشاهده شده که افرادی در شهرهای همجوار پس از جمع‌آوری سگ‌های بلاصاحب، آن‌ها را با خودروهای باری حمل و در حاشیه شهر انزلی رهاسازی می‌کنند که این اقدام آن‌ها، یکی از دلایل افزایش جمعیت سگ‌ها در این شهر بوده است.

جعفری اضافه کرد: باید تدبیری مناسب از سوی مسئولان برای رفع این معضل اندیشیده شود و با کنترل مبادی ورودی استان از ورود خودروهای حامل سگ‌ها به شهر جلوگیری شود.

وی با تاکید بر اینکه ساماندهی و رفع معضل حضور سگ‌های بلاصاحب در شهرها باید با تشکیل کارگروهی به صورت استانی انجام شود، افزود: لازم است در چند نقطه استان گیلان، پناهگاه مجهزی به صورت پایلوت احداث شود و هر ساله برای نگهداری این حیوانات بودجه لازم از منابع استانی اختصاص یابد.

رئیس شورای اسلامی شهر بندرانزلی خاطرنشان کرد: پدیده گاز گرفتن سگ در شهرها موجب افزایش مسئولیت اجتماعی نهادهای متولی شده است و رفع کامل این معضل و ایجاد فضای امن در شهرها برای شهروندان نیازمند عزم جدی مسئولان و تمام نهادها و دستگاه‌های اجرایی مرتبط در سطح استان است.

به گزارش ایمنا، بندرانزلی با ۱۴۰ هزار نفر جمعیت در ۴۰ کیلومتری غرب مرکز گیلان واقع شده است.

کد خبر 594773

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.