قدم بزرگ شهرداری جهت الکترونیکی‌شدن صدور پروانه ساختمان

عضو هیئت مدیره انجمن انبوه‌سازان اصفهان گفت: این حرکت متناسب با شرایط جامعه و انتظاری بود که سازندگان و درخواست‌کنندگان پروانه از شهرداری داشتند.

سعید سیدنا در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: الکترونیکی شدن فرآیند صدور پروانه در راستای پنج درخواست سازندگان ساختمان از شهرداری اتفاق افتاد؛ اولین مورد این است که تمام ضوابط و امکانات یک ساختمان، به صورت شفاف در اختیارشان قرار بگیرد.

وی افزود: دومین درخواست این بود که هزینه‌ها قابل محاسبه باشد تا برای سازنده نقش و فایده هر بخش مشخص باشد. مورد سوم، انجام مراحل در حداقل زمان ممکن، چهارمین درخواست سازندگان ساختمان رفع تبعیض برای گرفتن پروانه ساختمانی و پنجمین درخواست، حداقل شدن رفت و آمد به شهرداری برای اخذ پروانه بود.

عضو هیئت مدیره انجمن انبوه‌سازان اصفهان با بیان اینکه الکترونیکی شدن صدور پروانه، قدم بسیار بزرگی بود که در شهرداری اصفهان برداشته شد گفت: این حرکت متناسب با شرایط جامعه و انتظاری که سازندگان و درخواست‌کنندگان پروانه ساختمان از شهرداری داشتند، انجام شد.

سیدنا تاکید کرد: درصورتی‌که «سرای ۱۰» به شیوه صحیح اجرا شود، می‌توان در مسیر این پنج خواسته به خوبی حرکت کرد.

وی خاطرنشان کرد: تفاوتی که «سرای ۱۰» با نمونه قبلی آن یعنی «سرای ۸» دارد این است که سرای هشت به طور کامل در اختیار شهرداری بود اما «سرای ۱۰» مجموعه‌ای در اختیار مردم و شهرداری است.

عضو هیئت مدیره انجمن انبوه‌سازان اصفهان گفت: هر متقاضی دریافت کننده پروانه در «سرای ۱۰» نام کاربری و رمز ورود دارد که از این طریق می‌تواند وارد سیستم شود و مراحلی را که زمانی حضوری انجام می‌شد، به صورت الکترونیکی طی کند؛ درواقع تمام امکانات توسط یک نرم افزار ارائه می‌شود و کاربر می‌تواند این خدمات را انجام دهد.

کد خبر 594770

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.