شکایت آفریقایی‌ها از مالک بی‌پروای تیم فوتبال ناپولی!

هیئت حاکمه فوتبال آفریقا می‌گوید که مالک باشگاه ناپولی با اظهارات اخیر خود به این قاره بی‌احترامی کرده است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، کنفدراسیون فوتبال آفریقا (CAF) می‌گوید که از اظهارات اخیر اورلیو دی لورنتیس، رئیس ناپولی، متحیر شده است. هیئت حاکمه در بیانیه‌ای از یوفا خواست تا علیه این مقام اجرایی به دلیل اظهارات «غیرمسئولانه» او اقدام کند.

دی لورنتیس وقتی هفته گذشته مدعی شد که دیگر بازیکنان آفریقایی را به خدمت نمی‌گیرد، مگر اینکه قبول کنند جام ملت‌های آفریقا را از دست بدهند، خشم سران جام ملت‌های آفریقا را برانگیخت.

ناپولی فصل گذشته کالیدو کولیبالی که اکنون در چلسی است و آندره زامبو آنگویسا را برای چند بازی در اختیار نداشت، زیرا این زوج در جریان جام ملت‌های آفریقا به ترتیب برای سنگال و کامرون به رقابت پرداختند.

اورلیو دی لورنتیس درباره بازیکنان آفریقایی چه گفت؟

مالک این باشگاه سری آ به وال استریت ایتالیا گفت: به آن‌ها گفتم بچه‌ها دیگر درمورد آفریقایی‌ها با من صحبت نکنید!

من آن‌ها را دوست دارم، اما یا چیزی را امضا می‌کنند که تأیید می‌کند از بازی در جام ملت‌های آفریقا عقب‌نشینی می‌کنند، یا در غیر این صورت بین آن تورنمنت، مسابقات مقدماتی جام جهانی در آمریکای‌جنوبی، این بازیکنان را هرگز به خدمت نخواهیم گرفت.

دی لورنتیس در پاسخ به CAF چه گفت؟

در بیانیه CAF در پاسخ به اظهارات رئیس ناپولی آمده است: «CAF از اظهارات غیرمسئولانه و غیرقابل قبول رئیس ناپولی، آقای اورلیو دی لورنتیس درباره بازیکنان آفریقایی و جام ملت‌های آفریقا، متعجب است.

«با اعلام علنی این که بازیکنانی که با ناپولی قرارداد امضا می‌کنند باید معافیتی را امضا کنند که شرکت در جام ملت‌های آفریقا را به عنوان شرط استخدام محکوم می‌کند، اظهارات دی لورنتیس احتمالاً مشمول ماده ۱۴ مقررات انضباطی یوفا خواهد بود. بنابراین CAF اصرار دارد. یوفا تحقیقات انضباطی را علیه او آغاز کند.»

این بیانیه در ادامه این پرسش را مطرح کرد که آیا دی لورنتیس همین دیدگاه را نسبت به بازیکنان سایر قاره‌ها مانند آمریکای‌جنوبی یا آسیا خواهد داشت یا خیر.

کمیته CAF اکنون منتظر پاسخ یوفا خواهد بود که معتقد است باید رئیس ناپولی قوانین انضباطی خود را نقض کند.

کد خبر 594751

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.