کرونای طولانی‌مدت به چند دسته تقسیم می‌شود؟

اطلاعات ارائه شده نشان می‌دهد که کرونای طولانی‌مدت به دسته اصلی عصبی، تنفسی و ترکیبی از علائم تقسیم می‌شود.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، برخی افراد ممکن است تا مدت‌ها پس از بهبود یافتن از بیماری کرونا، درگیر علائم مربوط به آن باشند؛ به این شرایط کرونای طولانی مدت گفته می‌شود. نتایج بررسی‌های انجام شده نشان می‌دهد که کرونای طولانی‌مدت به سه دسته اصلی عصبی، تنفسی و ترکیبی از علائم تقسیم می‌شود، این سه نوع کرونا با علائم متفاوت پدیدار می‌شود. تشخیص علائم کرونای طولانی‌مدت و بررسی آن‌ها، به متخصصان کمک می‌کند که بهترین روش درمانی را برای افراد مبتلا به این بیماری ارائه دهند.

علائم عصبی کرونای طولانی‌مدت

نخستین گروه کرونای طولانی مدت که رایج‌ترین نوع آن است با مجموعه‌ای از علائم عصبی مانند مه مغزی، سردرد و خستگی بروز پیدا می‌کند. متخصصان اعلام کردند که این گروه از علائم بیشتر به دلیل آلوده شدن به سویه‌های آلفا و دلتا رخ می‌دهد.

مشکلات تنفسی کرونای طولانی‌مدت

دومین گروه کرونای طولانی مدت باعث بروز مشکلات تنفسی مانند درد قفسه سینه و تنگی نفس شدید می‌شود، علائمی که معمولاً به آسیب ریه اشاره می‌کند. درد قفسه سینه و تنگی نفس شدید در میان بیماران مبتلا به نوع شدید بیماری کووید -۱۹ مشاهده می‌شود.

ترکیبی از علائم کرونای طولانی‌مدت

سومین نوع کرونای طولانی‌مدت باعث بروز ترکیبی از علائم مانند تپش قلب، درد عضلانی و تغییرات در پوست و مو می‌شود. به طور کلی، کرونای طولانی مدت به وضعیتی اطلاق می‌شود که با مجموعه‌ای از علائم کووید -۱۹ مرتبط است و بیش از یک هفته یا چندین ماه پس از تشخیص عفونت ادامه پیدا می‌کند.

نحوه محافظت از خود در برابر کرونای طولانی‌مدت

کرونای طولانی‌مدت غیرقابل پیش‌بینی بوده و ممکن است برای هر فردی رخ دهد، اما محققان هنوز دلیل اصلی بروز آن را پیدا نکرده‌اند. به نظر می‌رسد که بهترین و مؤثرترین روش برای محافظت از خود در برابر کرونای طولانی‌مدت، پیشگیری از بروز عفونت کرونا باشد. درحال‌حاضر استفاده از ماسک، رعایت فاصله اجتماعی، شستن و ضدعفونی کردن مکرر دست‌ها و دریافت واکسن یا دوزهای تقویتی بهترین روش برای محافظت از خود در برابر بیماری کووید -۱۹ در نظر گرفته شده است.

کد خبر 594731

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.