از به آتش کشیدن جسد داماد خانواده در چاه تا قتل قهرمان بوکس کشور در دعوا

به آتش کشیدن جسد داماد خانواده در چاه، نجات ۱۷ گمشده از ارتفاعات تالش، سقوط دو کوهنورد در یخچال یخار کوه دماوند، قتل قهرمان بوکس کشور و واژگونی قایق موتوری با ۱۰ سرنشین در کارون را در بسته خبری حوادث ایمنا بخوانید.

به گزارش خبرنگار ایمنا، ماجرای یک پرونده جنایی از خرداد سال ۹۸ زمانی در دایره فقدانی پلیس آگاهی خراسان رضوی مورد رسیدگی قرار گرفت که زن میانسالی از پلیس برای یافتن پسر ۳۰ ساله خود کمک خواست. او به سرهنگ علی سرایانی افسر پرونده، گفت: پسرم از حدود شش ماه قبل گم شده است و هیچ اطلاعی از او نداریم اما عروسم تاکنون نمی‌گذاشت به پلیس گزارش بدهیم. عروسم مدعی بود که اگر به پلیس مراجعه کنیم آبرویمان می‌رود؛ چراکه شوهرم (مرد گم شده) به دنبال تفریح و خوشگذرانی‌های خود رفته است.

به دنبال اظهارات این زن، گروه ویژه‌ای از کارآگاهان با دستور سرهنگ غلامی ثانی رئیس اداره جنایی پلیس آگاهی خراسان رضوی مأمور رسیدگی به این پرونده شدند. آنها در اولین مرحله از اقدامات پلیسی به فرضیه‌ای از وقوع جنایت رسیدند و به این ترتیب موضوع را با قاضی ویژه قتل عمد در میان گذاشتند.

قاضی کاظم میرزایی با شنیدن اظهارات زن میانسال، بی درنگ دستور دستگیری زن ۲۵ ساله (عروس) را صادر کرد چراکه تجربه قضائی او در رسیدگی ویژه به پرونده‌های جنایی نشان می‌داد که راز عجیبی در این ماجرا نهفته است و زن جوان از ورود قانون به ماجرای گم شدن شوهرش وحشت دارد. این‌گونه بود که کارآگاهان در یک اقدام عملیاتی، زن جوان را در منطقه قاسم آباد مشهد دستگیر و به مقر انتظامی هدایت کردند.

این زن که مهر سکوت بر لب زده بود با ادعایی نظیر اینکه صدای عبور خودروهای سنگین را از پشت خط آخرین تماس همسرش شنیده است و احتمالاً او از پایانه مسافربری تماس می‌گرفت، سعی در گمراه کردن مردان قانون را داشت اما او یک هفته بعد بازداشت، دوباره به شعبه ۲۱۱ دادسرای عمومی و انقلاب مشهد انتقال یافت اما این بار وقتی شواهد انکارناپذیری را دید که با دستورات محرمانه قاضی میرزایی توسط کارآگاهان دایره فقدانی جمع‌آوری شده بود، دیگر نتوانست در برابر سوالات دوام بیاورد و ناگهان در میان گریه، راز عجیبی را فاش کرد.

او گفت: با این ادعا که احتمال دارد همسرم با دختری ارتباط داشته باشد، سه برادرم را در جریان موضوع قرار دادم. آن‌ها هم در تاریخ سوم آذرماه سال گذشته در ساعت سه بامداد به منزلم آمدند و با همسرم درگیر شدند و یکی از برادرانم شال را به دور گردن همسرم انداخت و او را خفه کرد.

به دنبال اعترافات این زن جوان، بلافاصله قاضی ویژه قتل عمد دستور دستگیری سه برادر وی را نیز صادر کرد و گروه ویژه کارآگاهان در عملیات‌هایی جداگانه و با استفاده از شگردهای پلیسی سه متهم دیگر این پرونده را نیز به دام انداختند. متهمان این پرونده جنایی که ماجرا را لو رفته دیدند به ناچار زوایای پنهان جنایت خود را فاش کردند و در اعترافاتی تکان دهنده گفتند: آن شب خواهرمان در منزل را بازگذاشت که ما وارد شدیم.

پس از قتل شوهر خواهر ۳۰ ساله، جسد او را به بیابان‌های منطقه گلبهار بردیم و با خرید بنزین در بین راه به آتش کشیدیم. روز بعد باز هم نگران بودیم تا اینکه با خودروی سواری جک محمد (یکی از متهمان) جسد سوخته را درون کیسه کردیم و با خودرو از طریق بزرگراه آسیایی به قوچان بردیم و در آنجا درون چاهی انداختیم.

بنابر این گزارش با کشف بقایای جسد در داخل چاه مورد ادعای متهمان، این پرونده جنایی وارد مرحله جدیدی شد و به دستور قاضی میرزایی بررسی‌های تخصصی در این‌باره ادامه یافت.

نجات ۱۷ گمشده از ارتفاعات تالش

سیاوش غلامی مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان گیلان اظهار کرد: حادثه گم شدن چندین نفر در ارتفاعات تالش به جمعیت هلال احمر در ساعت ۲۱:۰۰ روز یکشنبه شانزدهم مرداد اطلاع‌رسانی شد و امدادگران در ساعت ۲۱:۴۴ در صحنه حضور یافتند.

وی افزود: وقتی این حادثه به مرکز کنترل عملیات هلال احمر استان گزارش شد، دو تیم از پایگاه ورگه دره تالش به منطقه مذکور اعزام و طی یک عملیات جست‌وجو، گم شدگان را پیدا کرده و به مسیر اصلی بازگردانند.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان گیلان با اشاره به اینکه این عملیات در ساعت ۰۱:۲۳ بامداد پایان یافت، تصریح کرد: خوشبختانه این حادثه مصدومی نداشت. افراد ضمن به همراه داشتن تجهیزات لازم برای کوهنوردی حتماً مسیرهایی را انتخاب کنند که خوب می‌شناسند و اخبار هواشناسی را نیز دنبال کنند و افراد برای گزارش حوادث می‌توانند به صورت شبانه روزی با تلفن ۱۱۲ ندای امداد هلال احمر تماس بگیرند.

سقوط دو کوهنورد در یخچال یخار کوه دماوند

مهدی ولی پور رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر، اظهار کرد: روز گذشته طی گزارش مردمی مبنی بر سقوط دو کوهنورد در یخچال یخار کوه دماوند، بلافاصله پس از تأیید صحت حادثه توسط مرکز کنترل و هماهنگی عملیات EOCو هماهنگی با شعبه آمل یک تیم عملیاتی تخصصی کوهستان از پایگاه کوهستان رینه و یک تیم تخصصی کوهستان از شعبه آمل پس از جمع‌آوری تجهیزات به محل حادثه اعزام شدند.

وی افزود: تیم‌های اعزامی از مسیر ملارد (حد فاصله گزانه تا آب گرم) به سمت یخچال یخ و سعود کردند که به علت حرکت یخچال و سیلابی بودن مسیر صعود مجبور به تغییر مسیرهای متعددی شدند و در نهایت ساعت ۲۳ شانزدهم مردادماه به علت شرایط بد جوی و مسیر نامناسب جهت صعود در ارتفاع ۳۷۰۰ متری مجبور به برپایی کمپ و استراحت شدند تا عملیات از صبح روز بعد پیگیری شود.

رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر ادامه داد: ساعت پنج صبح امروز با بهتر شدن وضعیت جوی تیم‌ها جهت صعود و ادامه مسیر عازم محل حادثه شدند که در ارتفاع ۴۴۰۰ مسیر صعود مسدود شد و تیم‌ها برای چندمین بار مجبور به کاهش ارتفاع و تغییر مجدد مسیر شدند اما به علت خطرناک بودن مسیرهای صعود و وضعیت نامناسب جوی در منطقه متأسفانه تیم‌های اعزامی مجبور شدند به محل پایگاه برگردند تا پس از برقرار شدن وضعیت جوی مناسب دوباره جهت صعود به یخچال یخار اقدام کند. این عملیات همچنان ادامه دارد.

قتل قهرمان بوکس کشور

شامگاه شنبه بود که خبری سبب شوک به جامعه ورزش استان مرکزی شد و براساس اخبار محمد سالار پارسا بوکسور ۱۸ ساله استان مرکزی بر اثر ضربات چاقو در یک نزاع ساده خیابانی بدون هیچ پیش‌زمینه درگیری قبلی، به قتل رسید. محمدسالار پارسا از قهرمانان المپیاد استعدادهای برتر کشور بود که در سال ۱۳۹۸ در سه اردوی متوالی تیم ملی بوکس نونهالان ایران نظر کادر فنی را به خود جلب کرد و از استعدادهای برتر مشت زنی ایران بود.

این موضوع بلافاصله در دستور کار پلیس استان مرکزی قرار گرفت، به طوری که سرهنگ کامیار چهری رئیس پلیس آگاهی استان مرکزی از شناسایی و دستگیری عامل قتل جوانی در این نزاع خیابانی که شنبه شب در اراک اتفاق افتاده بود خبر داد و اظهار کرد: قاتل متواری با تلاش مأموران در کمتر از سه ساعت و در شهرستان خنداب از توابع استان مرکزی در عملیات موفق پلیس استان مرکزی شناسایی و دستگیر شد.

وی افزود: درپی اعلام مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ مبنی بر وقوع یک فقره درگیری منجر به قتل در یکی از محله‌های شهرستان اراک، بلافاصله بررسی موضوع در دستور کار مأموران انتظامی و کاراگاهان پلیس آگاهی قرار گرفت. مأموران در بررسی‌های اولیه مطلع شدند که جوانی در یک نزاع با ضربات چاقو به قتل رسیده و قاتل از محل متواری شده است.

رئیس پلیس آگاهی استان مرکزی خاطرنشان کرد: مأموران با تحقیقات فنی و تخصصی موفق شدند مخفیگاه قاتل را در شهرستان خنداب شناسایی و طی هماهنگی با مقام قضائی و با همکاری عوامل انتظامی شهرستان خنداب قاتل را طی یک عملیات ضربتی و در کمتر از سه ساعت دستگیر کنند. متهم پس از اعتراف به قتل و جهت سیر مراحل قانونی با تشکیل پرونده تحویل مراجع قضائی شد.

واژگونی قایق موتوری با ۱۰ سرنشین در کارون

مجید رحمانی فرماندار شهرستان دزپارت، اظهار کرد: به رغم توصیه‌های مکرر و منع آمد و شد اعلام شده، بعدازظهر روز گذشته حدود ساعت ۷:۳۰ یک خانواده از اهالی میداود به اسکله رکعت مراجعه و وارد حریم دریاچه می‌شوند.

وی ادامه داد: یک خانواده ۹ نفره به سمت دریاچه حرکت می‌کنند و در نزدیکی روستای کهرلا به دلیل امواج دریاچه قایق واژگون می‌شود. افرادی که دارای جلیقه نجات بودند از دریاچه نجات یافتند اما یک نفر از این افراد به دلیل رعایت نکردن اصول ایمنی غرق شده و تاکنون پیکر او یافت نشده است.

فرماندار شهرستان دزپارت خاطرنشان کرد: طی روز گذشته از حدود ساعت هشت تاکنون جست‌وجوها آغاز و همچنان ادامه دارد و امکانات محلی وارد منطقه شده و با هماهنگی‌هایی که با نیروی دریایی سپاه بندر ماهشهر صورت گرفته، به‌زودی تیم غواصی به منطقه اعزام می‌شود.

کد خبر 594719

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.