ابتکار شهر اتریشی برای نجات درختان از گرما

گرمای شدید اروپا، مسئولان شهر سالزبورگ اتریش را به توجه بیشتر به حیات فضای سبز شهری ترغیب کرده است؛ در جدیدترین اقدام، کیسه‌های آب برای حفاظت درختان در برابر گرما در پارک‌های شهر اعمال شده است.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، از آنجایی که موج گرما در اروپا شدت گرفته و خشکسالی سراسر این قاره را فراگرفته است، دمای بالا نه‌تنها برای انسان‌ها بلکه برای محیط زیست نیز مشکلاتی را به وجود آورده است. به همین دلیل، مقامات در سالزبورگ اعلام کردند که کیسه‌های آب ویژه‌ای را روی درختان جوان شهر نصب خواهند کرد.

کیسه‌ها قرار است ریشه‌های درختان را برای مدت طولانی مرطوب نگه دارند و اطمینان حاصل کنند که از گرمای بیش از حد آسیب نمی‌بینند. شهرها به دلیل نسبت منفی ساختمان‌ها به فضاهای سبز شهری دارای جزایر گرمایی بسیاری هستند و تمایل دارند دمای بسیار بالاتری نسبت به حومه اطراف داشته باشند. این امر باعث می‌شود تا فضای سبز شهری، به ویژه در خارج از پارک‌ها، در برابر استرس گرمایی هوای تابستان آسیب‌پذیر باشد.

کیسه‌های آب سالزبورگ در واقع کیسه‌های خاک هستند که دور تنه درختان جوان پیچیده شده است. مسئولان پارک تقریباً به مقدار زیادی این خاک را آبیاری می‌کنند که به درختان اجازه می‌دهد برای مدت طولانی‌تری نسبت به آبیاری مستقیم زمین از رطوبت خنک تغذیه کنند.

ابتکار شهر اتریشی برای نجات درختان از گرما

طبق بیانیه این شهر، درختان می‌توانند حدود یک روز از آب تغذیه کنند، که به گفته آنها در هزینه‌های آبیاری شهر صرفه‌جویی می‌شود. همچنین، کیسه به محافظت از تنه در برابر آسیب‌های مکانیکی و وندالیسم روی درخت کمک می‌کند.

کیسه‌های آب به هیدراته نگه داشتن ریشه درختان و جلوگیری از هدر رفتن آب کمک می‌کند. علاوه بر این، این واقعیت که بیشتر رطوبت در تنه انباشته نمی‌شود، به محافظت از درخت در برابر پوسیدگی به دلیل آبیاری بیش از حد کمک می‌کند.

باربارا اونترکوفلر، معاون شهردار و مسئول فضای سبز شهر، در این رابطه توضیح داد: "هر درخت در شهر تأثیر مثبتی بر آب و هوای شهر و رفاه مردم دارد و کیفیت اقامت در شهر را افزایش می‌دهد. برای من بسیار مهم است که کاشت درختان پایدار باشد."

ابتکار شهر اتریشی برای نجات درختان از گرما

کد خبر 594712

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.