تاثیر کاهش هزینه حمل‌ونقل عمومی بر استقبال شهروندان آلمانی

ارزیابی‌های جدید پروژه کاهش هزینه بلیط حمل‌ونقل عمومی در آلمان نشان می‌دهد که این طرح توانسته است باعث افزایش استفاده مردم از حمل‌ونقل عمومی بشود.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، دولت فدرال آلمان در پایان ماه می به معرفی یک بلیط ماهانه ۹ یورویی رأی داد که برای تمام حمل‌ونقل عمومی از جمله قطارهای منطقه‌ای اعمال می‌شود. این اقدام قرار بود به شهروندان در مورد افزایش قیمت سوخت کمک کند و در عین حال دیدگاه مردم را به سمت حمل‌ونقل عمومی تغییر دهد و آنها را متقاعد کند که از خودروها دور شوند.

با گذشت دو ماه از این طرح، ارزیابی موفقیت این طرح همچنان ادامه دارد، در حالی که ولکر ویزینگ،وزیر حمل و نقل، این پروژه را یک برنده ارزیابی کرده است. با این وجود، همانطور که DPA (آژانس مطبوعاتی آلمان) گزارش می‌دهد، داده‌های اولیه نشان می‌دهد که بلیط ۹ یورویی ممکن است در واقع منجر به انتشار بیشتر CO۲ شده باشد.

یکی از گروه‌هایی که در مورد اثرات بلیت ۹ یورویی تحقیق می‌کند، اتاق فکر آب و هوا Agora Verkehrswende است که به مسائل ترافیکی اختصاص دارد. فیلیپ کوسوک، مدیر حمل‌ونقل عمومی این گروه توضیح داد که داده‌های اولیه باید با کمی احتیاط در نظر گرفته شود، زیرا نتایج اولیه هشداردهنده به نظر می‌رسد.

کوسوک در این رابطه گفت: "داده‌ها حاکی از آن است که بلیت ۹ یورویی مردم را به سختی به سمت تحرک پایدار سوق داده است. در حال حاضر هیچ شاخصی از اثرات مثبت آب‌وهوا وجود ندارد، در واقع، حتی ممکن است انتشار کربن بیشتری ایجاد کند."

تاثیر کاهش هزینه حمل‌ونقل عمومی بر استقبال شهروندان آلمانی

نظرسنجی‌های اخیر، یکی توسط انجمن شرکت‌های حمل‌ونقل آلمان (VDV) و دیگری در منطقه مونیخ، به‌تازگی نشان داده است که تنها حدود سه درصد از پاسخ‌دهندگان، خودروهای خود را به نفع حمل‌ونقل عمومی محلی رها کرده‌اند.

کریستین بوتگر، کارشناس راه آهن در دانشگاه علوم کاربردی برلین، توضیح داده است که این بلیط منجر به استفاده انتخابی از حمل‎ونقل عمومی شده است، به طوری که منجر به فروکش کردن ترافیک در بعضی مسیرها شده است. از سوی دیگر، داده‌های اداره آمار فدرال نشان می‌دهد که سفرهای ریلی در ژوئن امسال، ۴۲ درصد نسبت به همین زمان در سال ۲۰۱۹ افزایش یافته است.

طبق آن نظرسنجی، ۳۵ درصد از مردم بیشتر از وسایل حمل‌ونقل عمومی استفاده می‌کنند، اما تنها سه درصد کمتر از وسایل نقلیه شخصی خود استفاده می‌کنند.

با این حال، کلاوس بوگنبرگر که سرپرستی این مطالعه را در دانشگاه فنی مونیخ بر عهده داشت، خاطرنشان کرد که به هر حال در مرحله اول برنامه، پیراهن‌های رفتاری نمایشی انتظار نمی‌رفت. با این حال، او خاطرنشان کرد که صرفاً وارد کردن وسایل حمل و نقل عمومی به زندگی مردم اولین گام مهم است.

این نتایج ادامه حیات بلیت ۹ یورویی را در معرض خطر قرار می‌دهد، زیرا به نظر بدبینان دامن می‌زند. در ابتدا قرار بود طرح بلیط کاهش یافته به مدت سه ماه در تابستان اجرا شود، با این حال، موافقان در حال کار برای تمدید این برنامه هستند، البته با بلیط هایی بین ۲۹ تا ۵۰ یا ۶۰ یورو.

ملموس‌ترین پیشنهاد آنها یک بلیط منطقه‌ای ۲۹ یورویی و یک بلیط فدرال ۴۹ یورویی گزارش شده است. همچنین پیش بینی می‌شود که کشور به هشت منطقه با برخی همپوشانی بر شهرهای بزرگ تقسیم شود. به عنوان مثال می‌توان به هامبورگ اشاره کرد که در دو منطقه پوشش داده می‌شود، به این معنی که مردم می‌توانند هر دو ناحیه را با یک بلیط ۲۹ یورویی سفر کنند.

کریستین لیندنر، وزیر دارایی، این طرح را ناعادلانه توصیف کرده است به این دلیل که جوامع روستایی بدون دسترسی به قطار یا حمل‌ونقل عمومی، هزینه سفرهای ارزان‌تری را برای جمعیت شهری تأمین می‌کنند.

کد خبر 594703

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.