اهداف صادراتی محصولات کشاورزی محقق نشده است

نائب رئیس اتحادیه ملی محصولات کشاورزی گفت: تنها پنج درصد محصولات کشاورزی به بازارهای هدف صادر می شود در حالی که پتانسیل صادرات ۲۰ درصد محصولات را داریم.

به گزارش ایمنا، صدرالدین نیاورانی اظهار کرد: همه ساله در فصل تابستان به دلیل تولید صیفی‌جات در عراق، واردات برخی محصولات از ایران ممنوع می‌شود که امسال هم از این قاعده مستثنی نیست.

وی افزود: وزارت امورخارجه با دولت عراق باید رایزنی کند که در تمامی فصول محصول از ایران ببرند و شرایط به گونه‌ای نباشد که در فصل خاصی ممنوعیت ایجاد شود، چراکه این موضوع به تولید لطمه می‌زند.

نایب رئیس اتحادیه ملی محصولات کشاورزی خاطرنشان کرد: در شرایط کنونی ۵ درصد از مجموع ۱۳۰ میلیون تن تولید محصولات کشاورزی به دنیا صادر می‌شود که انتظار می‌رود این رقم به ۱۵ تا ۲۰ درصد برسد.

نیاورانی تصریح کرد: هم اکنون صادرکنندگان از صادرات به عراق رضایت ندارند چرا که محصولات صادراتی مشابه بازار داخل است و بار خاص صادراتی نیست، درحالی که ما به دنبال ارزش افزوده و توسعه صادرات هستیم تا بتوانیم ارزش افزوده بالاتری به دست آوریم.

چندی پیش سخنگوی وزارت کشاورزی عراق اعلام کرد که با توجه به فراوانی ۶ محصول کشاورزی همچون سیب زمینی، طالبی، گوجه فرنگی، خیار، بادمجان و هندوانه در عراق، واردات آنها از ایران تا اطلاع ثانوی ممنوع است.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

کد خبر 594651

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.