دمای هوای اصفهان به ۴۲ درجه رسید/تداوم رگبار و رعد و برق در نیمه غربی و جنوبی استان

کارشناس هواشناسی استان اصفهان گفت: امروز و با تداوم گرما، دمای هوا در کلانشهر اصفهان به ۴۲ درجه سانتی‌گراد رسید.

حجت‌الله علی‌عسگریان در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در خصوص پیش‌بینی وضعیت جوی هوای استان اصفهان، اظهار کرد: نقشه‌های هواشناسی بیانگر جوی ناپایدار تا اواخر هفته بر روی استان است، بر این اساس در اکثر مناطق آسمان صاف تا کمی ابری، گاهی افزایش ابر و وزش باد نسبتاً شدید پیش‌بینی می‌شود.

وی افزود: امروز ناپایداری‌ها همانند روز گذشته با افزایش ابر، وزش باد نسبتاً شدید و رگبارهای بارشی و رعد و برق پراکنده به‌ویژه در نیمه غربی و جنوبی تداوم دارد.

کارشناس هواشناسی استان اصفهان با بیان اینکه بیشینه دمای هوا در اصفهان طی ۲۴ ساعت آینده یک تا دو درجه سانتی‌گراد افزایش پیدا می‌کند، خاطرنشان کرد: امروز دمای هوای اصفهان ۴۲ درجه سانتی‌گراد و کمینه دمای فردا ۲۳ درجه سانتی‌گراد پیش‌بینی می‌شود.

علی‌عسگریان به بارندگی‌های اخیر در شهرستان‌های استان اشاره کرد و گفت: طی ۲۴ ساعت گذشته در شهرستان چادگان ۰.۳ میلی‌متر، خوانسار ۰.۲ میلی‌متر و فریدون‌شهر ۰.۱ میلی‌متر بارندگی ثبت و گزارش شده است.

وی افزود: بادرود با دمای ۴۶ درجه سانتی‌گراد بالای صفر و بوئین ومیاندشت با دمای ۱۲ درجه سانتی‌گراد بالای صفر، به ترتیب گرم‌ترین و سردترین مناطق استان است.

کد خبر 594643

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.