نصب المان‌های عاشورا در شهر اهواز

مدیر عامل سازمان زیباسازی شهرداری اهواز گفت: با نصب المان‌های ویژه عاشورا در سطح معابر و میادین این کلان‌شهر، حال و هوای عاشورایی در اهواز ایجاد شده است.

سجاد حیدری در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: هویت بخشی به سیمای شهر در ایام سوگواری و عزاداری و ترویج این فرهنگ بین جوانان و نهادینه کردن آن در نسل‌های آینده، مهم‌ترین موضوعی است که مسئولان در این زمان باید به آن توجه داشته باشند.

وی با بیان اینکه با نصب المان‌های ویژه عاشورا حال و هوای این روز در شهر ایجاد شده است، افزود: این المان‌های موقت دارای قدمتی دیرینه است و خود نمایی آنها در ایام عزاداری، خاطرات حفظ اسلام با رشادت‌ها و فداکاری‌های قمر بنی‌هاشم و سالار شهیدان و یاران باوفای ایشان را در ذهن مردم تداعی می‌کند.

سرپرست سازمان زیباسازی شهرداری اهواز ادامه داد: علاوه بر نصب المان، در راستای ترویج فرهنگ عاشورایی اقدام به خرید ۲۶۰۰ متر کتیبه مشکی و توزیع آنها میان مناطق هشت‌گانه شهرداری اهواز کردیم که در عرشه پل هفتم اهواز همجوار آستان مقدس علی بن مهزیار اهوازی، خیابان سپاه مقابل ساختمان شهرداری اهواز، خیابان فروردین گلستان، بلوار معلم و میدان صداقت باهنر، خیابان اصلی زیتون کارمندی، کوی علوی و خیابان سلمان فارسی نصب شده اسا.

وی گفت: المان‌های عاشورا و فضاسازی ایجاد شده در شهر تا پایان ماه‌های محرم و صفر باقی خواهد ماند.

کد خبر 594599

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.