از بازداشت سارقان میلیاردی طلا در اصفهان تا درگیری مسلحانه ۲ طایفه در بروجرد

بازداشت سارقان میلیاردی طلا در اصفهان، بازداشت عامل تیراندازی به منازل در پلدختر، بازداشت شکارچیان مسلح در سه شهر مازندران، کلاهبرداری با ارسال پیامک جعلی، بازداشت یک خانم سارق، درگیری مسلحانه دو طایفه در بروجرد را در بسته خبری حوادث ایمنا بخوانید.

به گزارش خبرنگار ایمنا، سرهنگ حسین ترکیان رئیس پلیس آگاهی فرماندهی انتظامی استان اصفهان با اشاره به بررسی‌های هوشمندانه کارآگاهان پایگاه جنوب پلیس آگاهی استان اصفهان از یک منزل، اظهار کرد: سارقان با شگردی خاص وارد منزل شده و سرویس طلا، انگشتر و سکه بهار آزادی را سرقت کرده بودند.

وی افزود: کارآگاهان با شناسایی خودروی سارقان و رصد هوشمندانه، این خودرو را درحال خروج از استان با اقدامی ضربتی در یکی از محورهای مواصلاتی متوقف و راننده و سرنشین آن را دستگیر کردند.

رئیس پلیس آگاهی استان اصفهان گفت: متهمان در مواجهه با مستندات به هفت فقره سرقت طلا از منازل اعتراف کردند که ارزش اموال را کارشناسان بالغ بر ۱۰ میلیارد ریال تخمین زده‌اند. با تلاش کارآگاهان همه مال باختگان شناسایی و متهمان پس از تشکیل پرونده برای انجام اقدامات تحویل مرجع قضائی شدند.

بازداشت عامل تیراندازی به منازل در پلدختر

سرهنگ مصطفی ماسوری فرمانده انتظامی پلدختر، اظهار کرد: درپی اعلام مرکز ۱۱۰ مبنی بر تیراندازی به سمت منازل شخصی در بخش معمولان، شناسایی و دستگیری متهم یا متهمان در دستور کار مأموران انتظامی این فرماندهی قرار گرفت.

وی افزود: مأموران با انجام اقدام‌های اطلاعاتی و تحقیقات پلیسی گسترده یک نفر را شناسایی و پس از هماهنگی با مقام قضائی در عملیاتی غافلگیرانه و ضربتی دستگیر کردند که یک قبضه سلاح ساچمه‌زنی به کار رفته در این تیراندازی از وی کشف و ضبط شد. متهم پس از تشکیل پرونده جهت سیر مراحل قانونی به مرجع قضائی معرفی و روانه زندان شده است.

بازداشت شکارچیان مسلح در ۳ شهر مازندران

عطاالله کاویان سرپرست اداره کل حفاظت محیط زیست مازندران، اظهار کرد: مأموران یگان حفاظت محیط زیست شهرستان‌های آمل، ساری و بهشهر حین گشت و کنترل در حوزه‌های استحفاظی خود، پنج متخلف شکار و صید را به همراه یک قبضه سلاح، لاشه بیش از ۶۰ قطعه موجودات دریایی (لابِستِر، خرچنگ و هشت پا)، لاشه یک طاقه قرقاول، تاکسیدرمی یک طاقه قرقاول خزری، یک قطعه سهره طلایی و دو رشته تور ماهیگیری سالیک دستگیر کردند.

کلاهبرداری با ارسال پیامک جعلی

سرهنگ ابراهیم پرسا رئیس پلیس فتا گلستان، اظهار کرد: در یکی از جدیدترین روش‌های مجرمانه، افراد کلاهبردار پیامکی با محتواهایی نظیر ابلاغیه، ثبت شکایت در سامانه ثنا، واریز سود سهام عدالت که در نهایت به یک لینک جعلی منتهی می‌شود برای شهروندان ارسال می‌کنند.

وی افزود: برخی از شهروندان از این سامانه‌ها و نحوه فعالیت آن‌ها آگاهی ندارند و روی لینک مذکور کلیک می‌کنند. لینک معرفی شده در این پیامک‌ها حاوی یک بدافزار است و مجرمان اینترنتی با این شگرد مجرمانه، اطلاعات کارت بانکی متقاضیان را به سرقت برده و نسبت به برداشت غیرمجاز از حساب بانکی آن‌ها اقدام می‌کنند.

رئیس پلیس فتا گلستان ادامه داد: پیامک‌های سازمانی و رسمی از سرشماره‌های معتبر ارسال می‌شوند و شهروندان به هیچ عنوان به لینک‌هایی که از طریق سرشماره‌های ناشناس و شخصی ارسال شده مراجعه نکنند.

وی خاطرنشان کرد: مجرمان با سوءاستفاده از عواطف و احساسات مذهبی مردم با بهانه جمع‌آوری کمک‌های مالی برای نیازمندان از جمله جمع‌آوری وجه برای کمک‌های مردمی و توزیع نذری در تکایا و هیئت‌های مذهبی، اقدام به کلاهبرداری می‌کنند. کاربران و عزاداران حسینی نذورات و کمک‌های خود را در اختیار مؤسسات و خیریه‌های رسمی و معتبر قرار دهند تا به دست نیازمندان واقعی برسد.

بازداشت یک خانم سارق

سرهنگ عبدالله حسن زاده فرمانده انتظامی شهرستان ساری، اظهار کرد: درپی وقوع چندین فقره سرقت تلفن همراه در سواحل دریا از شهروندان و مسافران، موضوع در دستور کار مأموران انتظامی بخش رودپی قرار گرفت.

وی افزود: مأموران با انجام اقدامات اطلاعاتی و بررسی‌های همه جانبه سارقی زن که دارای سابقه سرقت در این شهرستان بود را در این ارتباط شناسایی و پس از هماهنگی‌های قضائی وی را در حین سرقت دستگیر کردند.

فرمانده انتظامی شهرستان ساری با بیان اینکه متهم در بازجویی‌های به عمل آمده به پنج فقره سرقت گوشی تلفن همراه در یک ماه گذشته اعتراف کرد، گفت: در بازدیدهای به عمل آمده از مخفیگاه متهم پنج دستگاه گوشی سرقتی کشف شد.

درگیری مسلحانه ۲ طایفه در بروجرد

مهدی مهدوی‌کیا فرمانده انتظامی بروجرد، اظهار کرد: درپی اعلام مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ مبنی بر نزاع دسته‌جمعی بین دو طایفه در بخش اشترینان شهرستان بروجرد، موضوع در دستور کار پلیس این شهرستان قرار گرفت.

وی افزود: مأموران بلافاصله به محل مربوطه اعزام و با بررسی‌های صورت گرفته مشخص شد، نزاع دسته جمعی بین دو طایفه به علت اختلافات قبلی صورت گرفته و یک نفر از منازعان به وسیله سلاح جنگی مجروح شده است. مأموران با اقدامات پلیسی سه نفر عامل اصلی این نزاع دسته جمعی را شناسایی و دستگیر کردند.

کد خبر 594542

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.