آبله میمون یک وضعیت اضطراری بهداشت عمومی در ایالات متحده

شیوع آبله میمون یک وضعیت اضطراری بهداشت عمومی در ایالات متحده آمریکا اعلام شد.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، آمار و گزارش‌های ارائه شده نشان می‌دهد که تعداد موارد ابتلاء به آبله میمون در ایالات متحده آمریکا به بیش از ۶۶۰۰ مورد رسیده است، در حالی که یک هفته پیش کمتر از ۵۰۰۰ مورد بوده است. آبله میمون که نوعی بیماری ویروسی است از نظر شدت متفاوت است، اما به ندرت کشنده است و معمولاً برای انتقال به تماس فیزیکی نزدیک نیاز دارد.

شیوع آبله میمون یک وضعیت اضطراری بهداشت عمومی در ایالات متحده آمریکا اعلام شده است. به گفته مدیر مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری‌ها در آمریکا، انتظار می‌رود پس از اعلامیه جدید آگاهی و آموزش عمومی در مورد آبله میمون افزایش پیدا کند. متخصصان در حال بررسی رویکردی برای استفاده از دوزهای فعلی واکسن هستند تا حد امکان افراد بیشتری را واکسینه کنند.

سازمان جهانی بهداشت (WHO) آبله میمون را یک وضعیت اضطراری بهداشت عمومی با نگرانی بین‌المللی اعلام کرده است که در بالاترین سطح هشدار قرار دارد. شیوع این بیماری در حدود ۷۰ کشوری که این ویروس از لحاظ تاریخی در آن شیوع نداشته است، تأیید شده است. بر اساس داده‌های ارائه شده، آبله میمون تا کنون به حدود ۲۶۰۰۰ نفر در سراسر جهان خارج از آفریقا گسترش یافته است.

کد خبر 594532

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.