حملات اخیر رژیم صهیونیستی واکنشی متاثر از بحران هویتی و چالش‌های داخلی است

دبیرکل مجمع فعالان و سمن‌های حامی قدس شریف، حملات دو روز گذشته رژیم صهیونیستی به نوار غزه را واکنشی متاثر از بحران داخلی، چالشهای هویتی و ساختار شکننده سیاسی این رژیم دانست.

حجت الاسلام میثم امرودی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، حملات دو روز گذشته رژیم صهیونیستی به نوار غزه را واکنشی متأثر از بحران داخلی، چالشهای هویتی و ساختار شکننده سیاسی این رژیم دانست.

وی ادامه داد: رژیم صهیونیستی در شرایطی نیست که بدون پرداخت هزینه به رفتار وحشیانه خود ادامه دهد. از سوی دیگر، به همان اندازه که حملات رژیم صهیونیستی شدت یافته یک هم افزایی بین تمامی نیروهای مقاومت در داخل فلسطین و همچنین محیط پیرامونی سرزمین‌های اشغالی شکل گرفته است.

امرودی تصریح کرد: امروز گفتمان و ادبیات مقاومت در تمامی جغرافیای فلسطین گسترش یافته است.

وی با اشاره به بی‌نتیجه بودن سفر جو بایدن رئیس جمهور آمریکا برای بازیابی اعتماد جامعه صهیونیستی و نیز اجماع علیه ایران خاطرنشان کرد: دور تازه جنایات اسرائیل علیه فلسطینی می‌تواند بازتابی از شکست مأموریت بایدن در ایجاد امیدواری در درون اسرائیل باشد و آن‌ها را سراسیمه به سمت تنش افزایی با هدف قدرت‌نمایی در برابر محور مقاومت سوق داده باشد.

عضو هیئت امنای جمعیت دفاع از ملت فلسطین گفت: رژیم صهیونیستی وارد دهه هشتم اشغالگری شده است و این دهه در نزد آنها هم از نظر آموزه‌های اعتقادی و هم شاخص‌های موجود یک دهه نفرین شده است.

وی اضافه کرد: تمامی نشانه‌ها در داخل جامعه صهیونیستی و نیز محیط پیرامونی آن بر اساس اذعان رهبرانی چون ایهود باراک نخست وزیر سابق و… نشان می‌دهد که شمارش معکوس برای افول این رژیم آغاز شده است، بنابراین می‌توان رفتارها و رویکردهای تجاوزکارانه اسرائیل را بر اساس همین موضوع و یک واکنش از سر اجبارهای داخلی ارزیابی کرد.

امرودی با انتقاد از سکوت و انفعال جامعه جهانی و نیز سازمان‌های مدعی حقوق بشر خواستار تحرک بیشتر جامعه جهانی به ویژه سازمان‌های حقوق بشر در برابر حملات رژیم صهیونیستی و کشتار مردم بی‌گناه فلسطین شد.

کد خبر 594507

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.