مراسم کهن قرآن سعیدآباد امسال برگزار نمی شود

سرپرست بخشداری باغبهادران گفت: با توجه به مهیا نشدن شرایط ستاد کرونا برای برگزاری آئین کهن قرآن سعیدآباد و همچنین محدود بودن محل جایگاه قرآن در روستای سعید آباد و پیش بینی ازدحام جمعیت در این مکان، این قرآن بسیار نفیس در روز عاشورا به محل جایگاه منتقل نخواهد شد.

غلامحسین محمدی در گفت‌گو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: یکی از آئین‌های کهن عزاداری در شهرستان لنجان مراسم زیارت قرآن منتسب به دست‌خط مبارک امیرالمومنین (ع) در روستای سعید آباد با قدمتی بیش از ۱۵۰ ساله در روزهای عاشورا است.

وی با بیان اینکه قدمت قرآن سعیدآباد به قرن اول یا دوم هجری قمری باز می‌گردد، افزود: قرآن سعیدآباد یکی از باارزش‌ترین آثار تاریخی ایران اسلامی به‌شمار می‌آید که شامل جز سوم قرآن کریم بوده و به خط کوفی بر روی پوست آهو تحریر شده است.

سرپرست بخشداری باغبهادران تصریح کرد: حواشی این با طلا تذهیب شده و توسط ناصرالدین شاه به پاس خدمات آقا سیدابراهیم مقدس معلم فرزندان دربار ناصرالدین شاه که وظیفه تعلیم و تربیت قرآنی شاهزادگان را به عهده داشت به وی اهدا شده است.

وی ادامه داد: طی سالیان گذشته با فرا رسیدن ایام محرم و روز عاشورا قرآن منتسب به دست‌خط مبارک امیرالمومنین (ع) به جایگاهی که برای آن در روستای سعیدآباد لنجان احداث شده منتقل شده و مردم از شهرهای مختلف کشور برای زیارت این قرآن به روستای سعید آباد سفر می‌کنند.

محمدی خاطرنشان کرد: با توجه به مهیا نشدن شرایط ستاد کرونا برای برگزاری آئین کهن قرآن سعید آباد و همچنین محدود بودن محل جایگاه قرآن در این روستا و پیش بینی ازدحام جمعیت در این مکان این قرآن بسیار نفیس در روز عاشورا به محل جایگاه منتقل نخواهد شد.

کد خبر 594466

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.