محرم، محور عزاداری اقوام مختلف در فولادشهر

شهردار فولادشهر گفت: شهرداری فولادشهر به واسطه رویکرد دوره ششم مدیریت شهر با تاکید شورای شهر به مباحث فرهنگی-اجتماعی با فرا رسیدن ایام محرم در کنار فضاسازی شهری اقدام به برگزاری نخستین سوگواره حسینی فولادشهر با مشارکت شرکت عمران کرد.

حسین ایزدی در گفت‌گو با خبرنگار ایمنا با بیان اینکه پس از گذشت هزار و چند صد سال از واقعه عاشورا هنوز داغ شهادت امام حسین (ع) بر دل پیر و جوان سنگینی می‌کند، اظهار کرد: با فرا رسیدن ماه محرم شهروندان فولادشهر هم‌نوا با شیعیان سراسر جهان در سوگ اباعبدالله الحسین (ع) و یاران با وفایش دسته جات و هیئت‌های عزاداری برپا کرده و به عزاداری برای بزرگداشت این امام همام می‌پردازند.

وی افزود: حضور اقوام مختلف در فولادشهر موجب شده در کنار سیاهپوش کردن معابر، شاهد علم‌گردانی، برپایی روضه‌های خانگی، اجرای نمایش سنتی تعزیه، گل‌مالی و کفن پوشیدن عزاداران در روز عاشورا باشیم و نکته حائز اهمیت در این میان آن بوده که گذر زمان عشق اقوام ساکن در فولادشهر را نه‌تنها کم‌رنگ نکرده بلکه پررنگ، پرشور و پرشعور کرده است.

شهردار فولادشهر خاطرنشان کرد: به واسطه اقدامات خوب دولت سیزدهم در خصوص واکسیناسیون عمومی پس از گذشت دو سال از شیوع ویروس منحوس کرونا امسال آئین مذهبی سوگواری تاسوعا و عاشورا برگزار خواهند شد.

ایزدی با بیان اینکه در شهرهای جدید، شهرداری و شرکت عمران دو بازوی قدرتمند برای توسعه و پیشرفت به شمار می‌آیند، تصریح کرد: شهرداری فولادشهر به واسطه رویکرد دوره ششم مدیریت شهر با تاکید شورای شهر به مباحث فرهنگی-اجتماعی با فرا رسیدن ایام محرم در کنار فضاسازی شهری اقدام به برگزاری نخستین سوگواره حسینی فولادشهر با مشارکت شرکت عمران کرد.

وی اضافه کرد: نخستین سوگواره حسینی فولادشهر در سه محور زن و عاشورا، اقتدار و عاشورا و امتداد عاشورا در پنج رشته عکاسی، نقاشی، شعر، تعزیه و مداحی به صورت رقابتی و در ماه‌های محرم و صفر برگزار خواهد شد.

شهردار فولادشهر گفت: هدف از برگزاری این رویداد فرهنگی هنری انتقال مفاهیم فرهنگی و انقلابی عاشورا و تاسوعای حسینی با استفاده از ظرفیت هنر و هنرمندان به نسل جدید است.

ایزدی افزود: یکی از عناصر مهم در زندگی شهری توجه به الگوی اسلامی ایرانی است و برگزاری نخستین سوگواره حسینی فولادشهر می‌تواند نقش شایانی را در هویت بخشی فرهنگی در شهر ایفا کند.

کد خبر 594452

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.