خطر بروز وزوز گوش و کاهش شنوایی در میان بازماندگان سرطان

نتایج بررسی‌های انجام شده نشان می‌دهد که بیش از نیمی از بازماندگان سرطان از مشکل کاهش شنوایی و وزوز گوش رنج می‌برند.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، گروهی از محققان به منظور بررسی احتمال بروز وزوز گوش و کاهش شنوایی در میان بازماندگان سرطان، مطالعه جدیدی انجام دادند. آن‌ها برای نیل بدین هدف، ۲۷۳ فرد با میانگین سنی ۶۱ سال را مورد ارزیابی قرار دادند، این افراد پنج سال قبل درمان سرطان‌های سینه، دستگاه گوارش و ریه را انجام داده بودند.

نتایج بررسی‌های انجام شده نشان می‌دهد که بیش از نیمی از بازماندگان سرطان از مشکل کاهش شنوایی و وزوز گوش رنج می‌برند، به طوری که بیش از ۵۰ درصد کاهش شنوایی قابل‌توجهی داشتند که توسط نوعی آزمایش شنوایی به نام ادیوگرام تأیید شد، بیش از ۳۵ درصد نیز وزوز گوش یا صدای زنگ در گوش را گزارش کردند.

شرکت‌کنندگانی که کم‌شنوایی داشتند، در طول فعالیت‌های معمول مانند گوش دادن به تلویزیون یا رادیو، صحبت کردن با اعضای خانواده و دوستان، یا مکالمه در رستوران‌ها، اختلال متوسط تا شدید را گزارش کردند. افراد مبتلا به وزوز گوش گفتند که این وضعیت در توانایی آن‌ها برای تمرکز یا آرامش، خلق‌وخو و لذت بردن از زندگی و همچنین خواب آن‌ها اختلال ایجاد می‌کند.

به گفته پژوهشگران، اگرچه نوع کم شنوایی که با داروهای پلاتین و تاکسان رخ می‌دهد دائمی است، اما شنوایی بیماران را می‌توان با استفاده از سمعک بهبود بخشید. توصیه شده است که ارزیابی کاهش شنوایی و وزوز گوش باید قبل، در طول و بعد از شیمی درمانی انجام شود.

کد خبر 594392

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.