اهمیت کاهش آلودگی هوا در مدیریت شهری پایتخت

نائب رئیس شورای اسلامی شهر تهران گفت: طبق نظرسنجی انجام شده مهمترین دغدغه شهروندان از مدیریت شهری کاهش آلودگی هوا و کاهش ترافیک بوده است.

به گزارش خبرنگار ایمنا پرویز سروری امروز _شنبه پانزدهم مردادماه_ با حضور در شرکت بهره‌برداری متروی تهران از روند اجرای برنامه‌های مترو در دوره ششم شورای شهر تهران بازدید و در این دیدار با تاکید بر اهمیت حمل و نقل ریلی درون شهری در کاهش آلودگی هوا و کاهش ترافیک اظهار کرد: شهر تهران در حدود ۱۰ میلیون نفر جمعیت دارد و از این جمعیت نزدیک به دو میلیون نفر به صورت روزانه از مترو برای رسیدن به مسیرهای خود بهره می‌برند از این روی توجه به این حوزه تأثیر بالایی در بهبود کیفیت زندگی شهروندان دارد.

وی ادامه داد: این مدل حمل و نقلی در تمامی دنیا از اهمیت بالایی برخوردار است و تقریباً تمامی شهرهای دنیا برای سرویس دهی بهتر به شهروندان توجه ویژه‌ای به مترو دارند و بیشترین هزینه‌های مدیریت حمل و نقل درون شهری را به این حوزه اختصاص می‌دهند که شهر تهران نیز از این حوزه مستثنی نیست.

نائب رئیس شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به مصوبات شورای شهر تهران در خصوص مترو این کلانشهر گفت: طبق نظرسنجی انجام شده مهمترین دغدغه شهروندان از مدیریت شهری کاهش آلودگی هوا و کاهش ترافیک بوده است و اعضای شورای شهر تهران در دوره ششم نیز از همان ابتدا توجه خود را بر این خواسته شهروندان معطوف داشتند و با حساسیت بالایی این موضوع را دنبال می‌کند.

وی افزود: همگی شاهد حضور میلیونی شهروندان در مراسم‌هایی همچون «عید سعید غدیر» و «سلام فرمانده» بودیم و جابه‌جایی این جمعیت انبوه عملکردی قابل تقدیر بود که با کمترین مشکل شهروندان توانستند به مسیرهای خود دسترسی پیدا کنند؛ عملاً کنترل این حجم جمعیت در شبکه حمل و نقل درون شهری بدون مترو قابل انجام نبود.

نائب رئیس شورای اسلامی شهر تهران تصریح کرد: دغدغه مدیریت شهری، مجموعه پرسنل و مدیریت مترو شهرداری تهران در ارائه خدمات درخور شأن شهروندان به خوبی مشهود است.

وی گفت: امیدواریم که با حمایت‌های دولت انقلابی بتوانیم هرچه سریع‌تر مشکلات و موانع را برطرف کرده تا شهروندان شاهد سیر شتابنده خدمات‌رسانی هرچه مطلوب‌تر توسط مترو باشند.

سروری اضافه کرد: حرکت کند چند ساله، سبب شده است که سرعت بخشیدن به کار در این حوزه با سختی‌های فراوانی مواجه باشد؛ بنابراین با تلاش خوبی که در مجموعه شورای شهر، شهرداری تهران و دولت انقلابی وجود دارد می‌توان نوید تحول شهروندان را در این حوزه داشت.

کد خبر 594365

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.