از ترکیدن لاستیک هواپیما در فرودگاه تا خفگی پنج نفر از کارگران اتباع

ترکیدن لاستیک هواپیما در فرودگاه، خودکشی ناکام مرد ۳۰ ساله در شیراز، مرد جوان زیر تریلر واژگون شده جان داد، شرور ۲۰ ساله کاشانی دست به قتل زد، خفگی پنج نفر از کارگران اتباع و انتقام‌گیری عجیب از مدیر مؤسسه زبان را در بسته خبری حوادث ایمنا بخوانید.

به گزارش خبرنگار ایمنا، براساس اعلام سازمان هواپیمایی کشوری ساعت ۰۵:۵۵ دقیقه صبح امروز هواپیمای شرکت هواپیمایی سپهران با شماره پرواز ۴۳۶۷ از مبدا آبادان به مقصد مشهد مقدس با ۱۲۶ مسافر و هفت نفر خدمه پرواز بدون مشکل در فرودگاه مشهد فرود آمده و پس از نشستن روی باند ۳۱ راست و تخلیه باند، کنترلر برج مراقبت پرواز فرودگاه مشهد ضمن دقت به ارابه فرود هواپیما، صدای غیرعادی و دود را به خلبان متذکر شده و خلبان به همین دلیل توقف کرده و پرسنل زمینی متوجه ترکیدگی یک لاستیک چرخ شماره یک شدند.

هیچ‌گونه صدمه‌ای به سرنشینان وارد نشده و شرکت سپهران درحال تعویض چرخ است. همچنین کارگروه ویژه‌ای برای بررسی موضوع تشکیل شده است. اخیراً سازمان هواپیمایی کشوری به منظور پیشگیری، چندین توصیه در سه حوزه صنعت هوانوردی صادر کرده و فعالیت‌هایی از قبیل اصلاح باند فرودگاه مشهد شروع شده است که باید فرصت اجرای توصیه‌ها فراهم شود.

این اتفاق درحالی صورت می‌گیرد که مدیرعامل شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران به گزارش دفتر بررسی سوانح سازمان هواپیمایی کشوری در رابطه با تکرار ترکیدن لاستیک هواپیماها در فرودگاه مشهد واکنش نشان داده بود.

حمیدرضا سیدی مدیرعامل شرکت فرودگاه‌ها، با اشاره به تکرار ترکیدگی لاستیک هواپیما در فرودگاه مشهد و ارتباط غیرکارشناسی آن با باند فرودگاه و درج خبر آن توسط یک خبرگزاری معتبر، اظهار کرد: در صنعت هوانوردی به دنبال برقراری پرواز ایمن و حفظ آرامش مردم در سفر هستیم اما اخبار غیردقیق، باعث سلب اطمینان از مسافران هوایی می‌شود.

وی افزود: در بروز سوانح، همیشه و در گام نخست براساس انکس‌های موجود ایکائو، دفتر بررسی‌های سوانح هواپیمایی باید سوانح را واکاوی کند و اظهار نظرهای دیگر فقط فضای کشور را ملتهب می‌کند؛ البته حضور دستگاه قضائی پیش از ارائه نتیجه از دفتر بررسی‌های سوانح و تشکیل پرونده، فقط موضوعات را پیچیده‌تر می‌کند. بیشتر از اینکه دنبال مقصر باشیم به فکر تأمین ایمنی پرواز هستیم و به یقین اگر مقصر هم باشیم، جبران می‌کنیم.

خودکشی ناکام مرد ۳۰ ساله در شیراز

شامگاه پنجشنبه سیزدهم مرداد نیروهای بسیج حوزه امام رضا (ص) سپاه محمد رسول الله (ص) شیراز حین گشت‌زنی در ساعت یک بامداد در منطقه شمال غرب شیراز متوجه فردی می‌شوند که در منطقه ماسه شویی شهرک گلستان با طناب قصد خودکشی دارد که با حضور به موقع بسیج از مرگ نجات پیدا می‌کند.

این فرد ۳۰ ساله ساکن شهرک گلستان است که پس از رهایی از خودکشی با حضور مأمورین اورژانس و نیروی انتظامی تحویل بیمارستان شد.

مرد جوان زیر تریلر واژگون شده جان داد

محمدامین صبوری بخشدار بخش خلیفان مهاباد، اظهار کرد: واژگونی یک دستگاه تراکتور در روستای قوزلوجه با سه نفر سرنشین موجب شد یک فرد ۴۲ ساله با هویت معلوم جان خود را از دست دهد.

وی افزود: این حادثه در هنگام حرکت به عقب تراکتور روی داد و راننده جان سالم به در برد اما یکی از سرنشینان جان خود را از دست داد. فرزند وی نیز که نوجوان است مصدوم شده و در بیمارستان تحت مداوا قرار دارد. حال نوجوان مصدوم در بیمارستان مساعد گزارش شده است.

شرور ۲۰ ساله کاشانی دست به قتل زد

سرهنگ ایرج کاکاوند فرمانده انتظامی شهرستان کاشان، اظهار کرد: بامداد جمعه درپی وقوع یک فقره قتل با ضربات چاقو در یکی از مکان‌های تفریحی منطقه ناجی‌آباد شهر کاشان، بررسی موضوع برای شناسایی و دستگیری قاتل به صورت ویژه در دستور کار مأموران پلیس آگاهی این شهرستان قرار گرفت.

وی افزود: کارآگاهان پلیس آگاهی با بررسی صحنه جرم و انجام اقدام‌های هوشمندانه و پلیسی موفق به شناسایی قاتل که شروری ۲۰ ساله بود در کمتر از ۱۲ ساعت شدند و پس از هماهنگی با مرجع قضائی طی عملیاتی غافلگیرانه متهم را در مخفیگاه خود دستگیر کردند.

فرمانده انتظامی شهرستان کاشان ادامه داد: متهم در تحقیقات اولیه پلیس به بزه ارتکابی اعتراف و انگیزه خود را اختلاف‌های شخصی با مقتول اعلام کرد و متهم پس از تشکیل پرونده برای سیر مراحل قانونی به مراجع قضای معرفی شد. امنیت مردم خط قرمز پلیس است و بدون شک با مجرمان و مخلان امنیت با همه توان مقابله و در این راستا از شهروندان درخواست می‌شود که در صورت مشاهده هرگونه مورد مشکوک مراتب را به مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ اعلام کنند.

خفگی پنج نفر از کارگران اتباع

امین بابایی بخشدار کهریزک، اظهار کرد: پنج نفر از اتباع که در محل دپوی ضایعات پلاستیک روستای قمصر کار می‌کردند، در حوضچه فاضلاب جان خود را به علت خفگی از دست دادند.

وی افزود: پمپ دستگاه در این کارگاه اتباع که فعالیت غیرمجاز دارد، دچار اختلال شده و یکی از این کارگران برای راه‌اندازی پمپ وارد حوضچه فاضلاب شده بود و بقیه نیز برای نجات و کمک به این یک نفر وارد می‌شوند و همگی به علت گاز تولید شده فضولات و مواد شیمیایی دچار خفگی شده و جان خود را از دست می‌دهند.

انتقام‌گیری عجیب از مدیر مؤسسه زبان

سرهنگ کارآگاه سیدقاسم موسوی‌فر اظهار کرد: بیست‌وسوم اردیبهشت‌ماه پرونده‌ای با موضوع زورگیری در کلانتری ۱۳۲ نبرد تشکیل شد و برای کشف و پی‌جویی جرم، پرونده به پلیس آگاهی ارجاع شد.

وی افزود: پیرامون موضوع مطرح شده شاکی در تحقیقات اظهار کرد که ساعت ۲۳:۳۰ دقیقه بیست‌ودوم اردیبهشت‌ماه امسال درحال ترک محل کار خود و سوار شدن به خودرو بودم که راکب یک دستگاه موتورسیکلت طرح هوندا پس از ضرب و جرح وی اقدام به سرقت گوشی تلفن همراه او به ارزش ۵۰ میلیون تومان کرده و متواری شده است.

رئیس پایگاه ششم پلیس آگاهی تهران تصریح کرد: با حضور کارآگاهان و بررسی دوربین‌های مشرف به محل وقوع سرقت، در تحقیق از شهود سرنخ‌های متعددی به دست آمد و از طریق اقدامات پلیسی، متهم با هویت جواد که ۲۲ ساله است، شناسایی شد و با هماهنگی مرجع قضائی در یک عملیات غافلگیرانه پلیسی متهم دستگیر و در بازرسی از منزل وی گوشی مسروقه شاکی کشف شد.

وی خاطرنشان کرد: پس از دلالت متهم به پایگاه در تحقیقات ضمن اعتراف به بزه انتسابی اظهار کرد شاکی مدیر مؤسسه زبان است و با دوستش بد رفتاری داشته و ترتیب نقشه سرقت به قصد انتقام‌گیری از وی را می‌کشد و با مصدومیت مال باخته تلفن همراه شاکی را سرقت می‌کند. متهم طی قرار مجرمیت روانه زندان شد.

کد خبر 594352

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.