بافت تاریخی سند هویت شهرهای ایران است

عضو هیئت رئیسه شورای اسلامی شهر مشهد گفت: یکی از پهنه‌های تاریخی و هویت‌ساز شهر مشهد بافت پیرامونی حرم مطهر رضوی است و بافت تاریخی هر شهر، سند هویت آن محسوب می‌شود.

به گزارش ایمنا و به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی شورای اسلامی شهر مشهد مقدس، فاطمه سلیمی با بیان اینکه یکی از پهنه‌های تاریخی و هویت‌ساز شهر مشهد بافت پیرامونی حرم مطهر رضوی است، اظهار کرد: بافت تاریخی هر شهر سند هویت آن محسوب می‌شود و آنچه مسلم بوده این است که در جهت حفظ و تقویت این هویت باید تلاش کرد.

وی ادامه داد: توجه به بافت تاریخی و هویت محلات با سابقه موجب افزایش تعلق خاطر شهروندان نسبت به شهر می‌شود.

عضو هیئت رئیسه شورای اسلامی شهر مشهد گفت: در کنار این مهم، از این ظرفیت می‌توان در جهت تقویت بستر وابستگی هویتی زائران و افزایش ماندگاری آنها نیز بهره برد؛ اتفاقی ارزشمند که دستاوردهای مختلفی برای شهر به ارمغان می‌آورد.

وی افزود: شورای ششم از ابتدای فعالیت خود پیوسته توجه ویژه‌ای به بافت تاریخی پیرامون حرم مطهر رضوی داشته و تقویت هویت این پهنه را پیوسته به شهرداری تاکید کرده است.

وی تصریح کرد: بر اساس همین سیاست‌گذاری‌ها و تأکیدات، شهرداری منطقه ثامن تمهیدات مختلفی را اندیشیده که یکی از شاخص‌ترین آنها، احیا گذرهای تشرف به حرم مطهر رضوی است.

سلیمی با بیان اینکه طبق برنامه‌ریزی‌های انجام شده ۱۶ گذر تشرف پیش‌بینی شده است، گفت: در حال حاضر، احیای هشت گذر تشرف از جمله گذرهای مخابرات، شهید آستانه‌پرست و نوغان در دستورکار اجرایی قرار گرفته است.

کد خبر 594309

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.